بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

دلایل انصراف ایران از میزبانی مهم‌ترین مسابقات قاره

فقدان اسپانسر و زیرساخت های لازم از دلایل انصراف ایرانی برای میزبانی در جام ملت های آسیا

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۴
انصراف بی سروصدای ایران از میزبانی در جام ملت های آسیا

فدراسیون فوتبال ایران به دلایل مختلف از میزبانی مسابقات جام ملت های آسیا در سال ۲۰۲۷ انصراف داد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

فدراسیون فوتبال ایران به دلایل مختلف از میزبانی مسابقات جام ملت های آسیا در سال ۲۰۲۷ انصراف داد.

به گزارش پارس فوتبال، جلسه امروز هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا که با حضور مهدی تاج برگزار شد به جز انتخاب قطر به عنوان میزبان جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳، خبر مهم دیگری هم داشت.

هند و عربستان به عنوان دو کاندید نهایی برای میزبانی جام ملت های آسیا در سال ۲۰۲۷ انتخاب شدند. حدود سه سال قبل فدراسیون فوتبال ایران برنامه جامع خود برای کسب میزبانی در سال ۲۰۲۷ را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد اما چند روز قبل با ارسال نامه‌ای از این جمع کنار رفت.

مشکلات مختلفی باعث انصراف ایران از کاندیدا بودن برای کسب میزبانی جام ملت‌ها شد. تحریم‌ها باعث شده اسپانسرهای مختلف کنفدراسیون فوتبال آسیا نتوانند در ایران کار خود را پیش ببرند.

هم‌چنین موضوع حق پخش تلویزیونی نیز دیگر موضوعی است که تحت تاثیر این موضوع قرار دارد. شرکت‌های طرف قرارداد با AFC امکان حضور در ایران را ندارند و این یکی از سنگ‌های بزرگ پیش پای فدراسیون فوتبال است.

دیگر موضوع مورد بحث، نقص در امکانات زیر ساختی مثل استادیوم‌های ایران است. ورزشگاه‌هایی که به استاندارد ای اف سی نزدیک هستند شاید به تعداد انگشتان یک دست باشند. کیفیت دور از استاندارد زمین‌های چمن، نبود امکاناتی مثل وی ای آر، کمبود زمین‌های تمرینی و … باعث شده که ایران انصراف خود را اعلام کند.

آنطور که از اخبار معلوم است، برنامه پیشنهادی عربستان نظر روسای کنفدراسیون فوتبال آسیا را به طور ویژه جلب کرده و به احتمال فراوان میزبان مسابقات به این کشور داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *