بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ستاره سنگال بازی با ایران و جام جهانی را از دست داد

محرومیت کیتا بالده از حضور در جام جهانی 2022 به دلیل نقض قوانین دوپینگ

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۲
محرومیت کیتا بالده

کیتا بالده بازیکن تیم ملی سنگال، به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین جهانی ضد دوپینگ، مسابقات جام جهانی قطر در زمستان را از دست می دهد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

کیتا بالده بازیکن تیم ملی سنگال، به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین جهانی ضد دوپینگ، مسابقات جام جهانی 2022 در زمستان را از دست می دهد.

به گزارش پارس فوتبال، کیتا بالده، وینگر باتجربه و سنگالی سابق اینتر، در فصل تابستان امسال کالیاری را به مقصد باشگاه اسپارتاک مسکو در روسیه ترک کرد. این بازیکن در آوریل و در جریان شکست سنگین و 5-1 مقابل اودینزه، برای تست دوپینگ فراخوانده شده بود. البته نتیجه تست این بازیکن 27 ساله منفی بوده، اما حالا باشگاه اسپارتاک با انتشار بیانیه ای تایید کرد که کیتا بالده قوانین را نقض کرده و در نتیجه توسط دادگاه ملی ضد دوپینگ ایتالیا فعلا و به صورت موقت از شرکت در میادین محروم شده است.

این محرومیت بلافاصله اعمال شده و تا اوایل دسامبر ادامه دارد و بدین ترتیب کیتا بالده سه بازی سنگال در گروه اول جام جهانی کشورش در اواخر نوامبر را از دست خواهد داد. پس حضور 38 دقیقه ای بالده در ترکیب اسپارتاک در اوایل این ماه و در جریان شکست 2-1 مقابل زنیت سن پترزبورگ، تنها بازی او تا اوایل دسامبر برای تیم جدیدش بوده و البته این بازیکن می تواند 22 روز قبل از پایان محرومیت، به تمرینات برگردد. بدین ترتیب بالده دیدار دوستانه تیم ملی سنگال برابر ایران را نیز از دست خواهد داد.

در بیانیه اسپارتاک آمده است:

کیتا بالده به دلیل نقض قوانین دوپینگ در دوران بازی برای کالیاری تا تاریخ پنج دسامبر از سوی دادگاه ملی ضد دوپینگ ایتالیا محروم شده است. البته در نمونه‌ای که آن روز از کیتا گرفته شده، هیچ ماده ممنوعه‌ای وجود نداشته است. با این حال و مطابق با آیین نامه انضباطی، هر گونه مجازات مرتبط با دوپینگ که توسط یک فدراسیون ملی، از سازمان ملی ضد دوپینگ اعمال شده و به طور خودکار توسط فیفا پذیرفته می شود و باید توسط تمام فدراسیون ها به رسمیت شناخته شود.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *