بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

رونمایی از گزینه های دستیاری ایرانی در تیم ملی ؛ دست باز کی روش + تصاویر

جواد نکونام، علیرضا منصوریان، مهدی مهدوی کیا، مارکار آقاجانیان و وحید هاشمیان گزینه های ایرانی برای نیمکت تیم ملی

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۲
دستیار ایرانی در تیم ملی

جواد نکونام، بیشترین شانس را برای نشستن روی نیمکت تیم ملی دارد اما در صورت منتفی شدن دست کارلوس کی‌روش برای انتخاب دستیار ایرانی بسته نیست.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

جواد نکونام، بیشترین شانس را برای نشستن روی نیمکت تیم ملی دارد اما در صورت مخالفت باشگاه فولاد با این انتقال، دست کارلوس کی‌ روش برای انتخاب دستیار ایرانی بسته نیست.

کارلوس کی‌روش، پس از انتخاب مجددش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران باید هر چه سریع‌تر کادر مربیگری خود را تشکیل دهد تا بتواند به اتفاق آن‌ها در اردوی اتریش حاضر شود. اردویی فوق‌العاده حساس و سرنوشت‌ساز که مهم‌ترین فرصت باقی‌مانده پیش از آغاز جام جهانی است تا تیم بتواند به شناخت بیشتر دست پیدا کند. کادر جدید هم از این قاعده مستثنی نیست و آن‌ها هم به اخت شدن با شرایط تازه احتیاج دارند.

طبق گفته مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش قرار است پنج دستیار خارجی را همراه با خود به ایران بیاورد. در کنار این مربیان خارجی که به عنوان دستیار اول، مربی دروازه‌بان‌ها، مربی بدنساز و آنالیزور انجام وظیفه خواهند کرد، حداقل یک دستیار ایرانی هم به کادر فنی کی‌روش اضافه خواهد شد.

جواد نکونام، گزینه اول کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال است. سرمربی موفق تیم فولاد خوزستان که به تازگی ۴۲ ساله شده از دیرباز رابطه‌ی خوبی با مستر «سی.کیو» داشت و در دوران مربیگری هم با شیوه و استایلِ فوتبال کی‌روش تیم‌هایش را روانه میدان می‌کند. جواد، در سال ۱۳۹۵ سابقه حضور در کنار کی‌روش را داشت و حالا دوباره بعد از ۶ سال احتمالا شاهد این همکاری مجدد خواهیم بود.

البته که این پروژه «جانشین‌پروری» با مشکلاتی مواجه است. حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فولاد، با این انتقال مخالف است. فولاد در این فصل هزینه‌ی زیادی را برای جذب بازیکنان مورد نیاز جواد نکونام انجام داده و آن‌ها باید به عنوان تنها نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم حاضر باشند. باید دید در ادامه مذاکرات طرفین به چه ترتیبی پیش خواهد رفت و آیا باشگاه اهوازی با جدایی سرمربی خود موافقت خواهد کرد یا خیر.

حال اگر حضور نکونام در تیم ملی منتفی شود؛ کدام گزینه‌ها شانس حضور بر روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ را خواهند داشت؟

علیرضا منصوریان

پیش از اولین مقطع روی کار آمدن کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران، علیرضا منصوریان سرمربی تیم ملی در بازی دوستانه مقابل روسیه بود. بازی‌ای که با تک گل محمدرضا خلعتبری به سود یوزها تمام شد و پس از آن مرد پرتغالی سکاندار تیم ملی شد و سپس منصوریان مدتی کوتاه در کنار کی‌روش حضور داشت. این همکاری به درازا نینجامید اما دوباره شایعاتی مبنی بر شکل گیری دوباره این فعالیت مشترک شنیده می‌شود. منصوریان تیم ندارد و رابطه‌اش با کی‌روش هم در این سال‌ها رابطه‌ی مسالمت‌آمیزی بوده است.

دستیار ایرانی در تیم ملی

وحید هاشمیان

بعد از جدایی کارلوس کی‌روش، وحید هاشمیان به عنوان دستیار ثابت با مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ کار کرد. او شناخت خوبی در این سال‌های اخیر از تیم داشته و یکی از گزینه‌های همکاری با کی‌روش به‌حساب می‌آید. باوجود اینکه مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران در گذشته انتقاداتی را به عملکرد کی‌روش داشت و سرمربی جدید تیم ملی نشان داده حافظه‌ی خوبی دارد و این انتقادات از ذهن او پاک نمی‌شوند، مهدی محمدنبی شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که با کی‌روش برای ادامه حضور هاشمیان در تیم ملی صحبت می‌کند. اگر کی‌روش رضایت دهد، احتمالا هاشمیان دومین کمک ایرانی او در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

دستیار ایرانی در تیم ملی

مهدی مهدوی‌ کیا

قرارداد شماره ۲ اسبق فوتبال ایران با تیم امید تمام شده و به نظر می‌رسد فدراسیون تمایلی به ادامه حضور مهدی مهدوی‌کیا در این تیم ندارد. صحبت‌های مهدوی‌کیا در سال‌های آخری که کی‌روش سرمربی تیم ملی بود، همچنان در اذهان عمومی باقی‌مانده است. موشک فوتبال ایران طرفدار سبک مربیگری کی‌روش نبود و بارها به صورت مستقیم و غیر مستقیم نسبت به نمایش تیم ملی با این مربی پرتغالی انتقاد کرد. مهدوی‌کیا یکی از مربیانی است که می‌تواند دستیار مناسبی برای کی‌روش باشد اما باتوجه به مسائلی که در گذشته وجود داشته، بسیار بعید است در چنین شرایطی شاهد حضور او در تیم ملی و در کنار کی‌روش باشیم.

دستیار ایرانی در تیم ملی

مارکار آقاجانیان

گزینه‌ی دیگری که نامش در حوالی تیم ملی شنیده می‌شود مارکار آقاجانیان است. یار وفادار کارلوس کی‌روش که خلافِ دیگر دستیارها، همیشه کنار کی‌روش باقی‌ماند و احتمال دارد بازهم همکاری او و پیرمرد پرتغالی شکل بگیرد. البته که مارکار مانند نفرات قبلی نمی‌تواند داعیه جانشینی کی‌روش را داشته باشد و یا در کادر مرد پرتغالی رُلی مهم را ایفا کند. بعد از رفتن کارلوس کی‌روش از تیم ملی هم شاهد حضور مارکار در تیم‌های باشگاهی نبودیم.

دستیار ایرانی در تیم ملی

با این اوصاف روزها به سرعت از پسِ هم عبور می‌کنند و تیم ملی فوتبال ایران باید هر چه زودتر با سروشکل مشخص راهی اردوی اتریش شود. اردوی تیم ملی از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد و طبیعتا با توجه به شناختی که از کی‌روش داریم، باید منتظر مشخص شدن تکلیف دستیار ایرانی او در سریع‌ترین زمان باشیم. به نظر می‌رسد جواد نکونام با فاصله‌ای زیاد، نزدیک‌ترین گزینه به صندلیِ کناریِ کی‌روش باشد و الباقی گزینه‌های مطرح شده چندان شانسی برای همکاری با سرمربی اسبق رئال مادرید را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *