بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

یک پرسپولیسی گزینه احتمالی جانشینی جواد نکونام در تیم ملی

مهدی محمدنبی : کارلوس کی روش تمام بازیکنان تیم ملی را زیر نظر داشت ؛ وحید هاشمیان گزینه دوم فدراسیون است

نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۶:۰۰
مهدی محمدنبی : کارلوس کی روش تمام بازیکنان تیم ملی را زیر نظر داشت ؛ وحید هاشمیان گزینه دوم فدراسیون است

مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال مدعی شد که کارلوس کی روش تمام بازیکنان تیم ملی را زیر نظر داشت و وحید هاشمیان گزینه دوم فدراسیون است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت که کی‌روش جسماً از فوتبال ایران دور شد، اما از نظر فنی تمام بازیکنان تیم ملی را زیر نظر داشت.

مهدی محمد نبی در خصوص شرایط فدراسیون فوتبال و اقدامات لازم برای تیم‌های ملی اظهار داشت:

هفته گذشته جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شد و تمامی اعضا در این جلسه حضور داشتند. موضوعات مختلفی در جلسه هیات رئیسه مورد بررسی قرار گرفت که یکی از آن مباحث، مباحث تیم ملی بود و در کنار آن فعالیت‌های هیات‌های استانی فوتبال بود که آیین‌نامه هیات‌های استانی باید به‌روزرسانی شود. یکی از مواردی که باعث پیشرفت فدراسیون فوتبال می‌شود به‌روزرسانی آیین‌نامه هیات‌های استانی فدراسیون است؛ چراکه همیشه هیات‌های استانی یکی از ارکان پیشرفت فوتبال در کشور هستند.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال با اشاره به گزارش کمیته فنی فدراسیون فوتبال در خصوص کادر فنی تیم ملی، گفت:

کمیته فنی فدراسیون فوتبال گزارش‌هایی را به ما ارائه داد که در آن مطرح شده بود کادر فنی تیم ملی باید تغییر کند. این تغییر هم با توجه به حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موضوع اساسی بود. به همین دلیل این موضوع در هیات رئیسه مورد بحث قرار گرفت و در خصوص کادر فنی تیم ملی، اعضای هیات رئیسه چکش‌کاری کردند و درنهایت نظر اکثر اعضا به کارلوس کی‌روش ختم شد. سه شنبه هفته پیش که این موضوع در هیات رئیسه مطرح شد، ماموریت‌هایی به من داده شد و همچنین به تاج به عنوان رئیس فدراسیون که این موضوع را پیگیری کنیم و هرچه سریع‌تر تکلیف نیمکت تیم ملی را مشخص کنیم که در ادامه هم با توجه به مذاکراتی که با کی‌روش انجام دادیم، او قبول کرد که هدایت تیم ملی ایران را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برعهده داشته باشد.

نبی در خصوص اینکه رئیس جدید فدراسیون فوتبال از قبل کی‌روش را انتخاب کرده بود عنوان کرد:

ما دورنمای اتفاق‌های تیم ملی را نگاه کردیم و روزمره برای این موضوع تصمیم گرفته نشد. در این میان هم با تمام احترامی که به دراگان اسکوچیچ داشتیم، با ایشان صحبت کردیم تا جایگزین جدیدی را به جای ایشان انتخاب کنیم. ما در این خصوص انفرادی تصمیم نگرفتیم و نظر همه بر این بود که تغییرات بر روی نیمکت تیم ملی انجام شود و برای این کار هم به صورت رسمی دلایل خودمان را به هیات رئیسه فدراسیون اعلام کردیم و درنهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که تصمیمی را که گرفته‌ایم نهایی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد کی‌روش را رئیس فدراسیون امضا خواهد کرد یا هیات رئیسه فدراسیون، تصریح کرد:

در جلسه‌ای که با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال داشتیم، قرارداد کی‌روش و دستیاران او را هم مورد بررسی قرار دادیم و با توجه به مشخص بودن رقم قرارداد و مدت زمان قرارداد سرمربی تیم ملی این اختیار به رئیس فدراسیون و خزانه‌دار داده شده است که زیر قرارداد کارلوس کی‌روش را امضا کند.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در خصوص زمان ورود سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان هم گفت:

بنا بود کی‌روش روز دوشنبه وارد ایران شود، اما به دلیل پروسه اخذ ویزا این موضوع یک روز با تاخیر انجام خواهد شد و کی‌روش بامداد روز چهارشنبه وارد ایران می‌شود، اما باید این را هم اضافه کنم که دستیاران خارجی کی‌روش در همان روز دوشنبه وارد ایران می‌شوند.

نبی پیرامون این سوال که کی‌روش اعلام کرده است که اگر بنا باشد دستیار ایرانی داشته باشم، فقط با نکونام پیشکسوت استقلال کار می‌کنم، اظهار داشت:

آقای کی‌روش با توجه به تجربه‌ای که با نکونام روی نیمکت تیم ملی داشت شناخت خوبی از او دارد و درخواست او هم برای حضور نکونام به ما درست بود. پس از اعلام کی‌روش ما این اقدام را انجام دادیم و با مدیرعامل باشگاه فولاد وارد مذاکره شدیم، اما با توجه به صحبت‌های گرشاسبی این انتقال غیرحرفه‌ای عنوان شده است که به عنوان مدیرعامل باشگاه حق مسلم دارد، اما رئیس فدراسیون فوتبال همچنان به مذاکره با مدیرعامل باشگاه فولاد ادامه خواهد داد.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد:

اگر ما نتوانیم نکونام را در تیم ملی داشته باشیم، وحید هاشمیان که حدود سه سال است در کادر فنی تیم ملی کشورمان حضور دارد، با کی‌روش صحبت خواهد کرد و در صورت مثبت بودن نظر کی‌روش، وحید هاشمیان در کادر فنی تیم ملی باقی خواهد ماند. گزینه اصلی فدراسیون فوتبال نکونام است و وحید هاشمیان برای زمانی است که نکونام این پست را قبول نکند. هدف فدراسیون فوتبال از قرار دادن دستیار ایرانی روی نیمکت تیم ملی جانشین‌پروری است. ما می‌خواهیم این کار را انجام دهیم تا تیم ملی فوتبال کشورمان که حقش مربی ایرانی است، به آن برسد.

وی در خصوص لیست تیم ملی فوتبال ایران هم گفت:

اسامی بازیکنانی که در داخل کشور شاغل هستند و به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند فردا تا ظهر و یا بعدازظهر از سوی سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد. این نفرات هم با نظر مستقیم سرمربی تیم ملی به اردو دعوت شده‌اند؛ چراکه کی‌روش جسماً از فوتبال ایران دور شد، اما از نظر فنی تمام بازیکنان ملی را زیر نظر داشت. همچنین در خصوص لژیونرهای تیم ملی لیستی را به فدراسیون اعلام نکرده است و قطعا پس از بررسی دقیق این اتفاق هم در روزهای آینده خواهد افتاد.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال درباره استعفای حمید استیلی سرپرست تیم ملی فوتبال کشورمان هم گفت:

استیلی تنها از جراید یا مطبوعات استعفای خود را اعلام کرده است و هیچ استعفای کتبی‌ای به فدراسیون تحویل نداده، تا به امروز که من با شما صحبت می‌کنم نامه‌ای در این خصوص ندیده‌ام و نمی‌توانم در این خصوص اظهارنظر قطعی کنم.

نبی در پاسخ به برنامه‌های تیم ملی فوتبال کشورمان هم عنوان کرد:

اردوی تیم ملی کشورمان از بعدازظهر روز چهارشنبه آغاز خواهد شد. این برنامه‌ریزی هم از قبل انجام شده بود، اما به دلیل تاخیر کی‌روش چند روزی جابجا شد. ‌همچنین ملی‌پوشان با توجه به اینکه زمان را از دست ندهند و خسته نشوند با پرواز مستقیم از تهران به مقصد اتریش خواهند رفت که همین موضوع سفر تیم ملی را یک روز به تاخیر انداخت و روز یکشنبه بیست و هفتم شهریورماه ملی‌پوشان راهی اتریش خواهند شد. با توجه به حضور سرمربی تیم ملی کشورمان در روز چهارشنبه، تمرینات تیم ملی تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و ملی‌پوشان با یک روز استراحت راهی اردوی اتریش خواهند شد. تیم ملی قطعا باید با سرپرست اردو شود، اینکه استیلی همراه تیم برود یا نرود به رئیس فدراسیون مربوط می‌شود که باید در این خصوص تصمیم بگیرد.

وی در خصوص اینکه هدایت تیم ملی امید به اسکوچیچ پیشنهاد داده شده است یا خیر، تصریح کرد:

من خودم با اسکوچیچ در این خصوص صحبت کردم و با توجه به مطالباتی که از فدراسیون فوتبال داشت، این پیشنهاد به او داده شد، اما وی این پیشنهاد را از سوی ما قبول نکرد که بر همین اساس در آینده برای تیم ملی امید هم تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

نبی خاطرنشان کرد:

تمام دستمزد اسکوچیچ پرداخت شده و تنها ۱۸ روز شهریور ماه را از فدراسیون طلبکار است. موضوعی که درخصوص قرارداد اسکوچیچ وجود دارد این است که اگر تیم ملی فوتبال کشورمان در جام‌جهانی از مرحله گروهی صعود کند او هم پاداش خواهد گرفت که مبلغ این پاداش به صورت محرمانه نزد فدراسیون فوتبال محفوظ است و از گفتن این موضوع معذوریم.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال همچنین درباره اینکه مهدوی‌کیا به کار خود در تیم ملی امید ادامه خواهد داد یا خیر، خاطرنشان کرد:

مهدوی کیا یکی از مربیان خوب ایران است، اما با توجه به اتمام قرارداد او این پیش‌بینی را کرده‌ایم که برای تیم ملی امید جانشینی را انتخاب کنیم. ما با مهدوی‌کیا هم مذاکره خواهیم کرد، اگر به نتیجه‌ای نرسیم قطعا نفر جدیدی را به جای او انتخاب خواهیم کرد.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *