بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اولین نامزد ریاست فدراسیون برنامه داد

اعلام برنامه های کامل عزیزالله محمدی برای دوران ریاست فدراسیون فوتبیال

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۶
عزیزالله محمدی در فدراسیون فوتبال

عزیزالله محمدی اولین کاندیدای انتخابات فدراسیون فوتبال بود که برنامه عملیاتی‌اش برای اداره فوتبال را اعلام و رسانه‌ای کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

عزیزالله محمدی کاندیدای انتخابات فدراسیون فوتبال برنامه خود برای جلب نظر مجمع را اعلام کرد.

به گزارش پارس فوتبال، عزیزالله محمدی اولین کاندیدای انتخابات فدراسیون فوتبال بود که برنامه عملیاتی‌اش برای اداره فوتبال را اعلام و رسانه‌ای کرد. برنامه‌ای خلاصه با محوریت ابعاد توسعه فوتبال ملی و فراملی و بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال با شعار «فوتبال ملی، شفافیت و فرصت برابر» که صرفا به‌منظور ایجاد شناخت مقدماتی اعضای مجمع با نگرش، اشرافیت و رویکردهای او و تیم مدیریتی‌اش تنظیم شد.

نگاه اجمالی به برنامه‌های عزیزالله محمدی نشان می‌دهد او برای اولین‌بار به NGOهای فوتبالی اهمیت داده است و به‌دلیل آنکه خودش از دلِ این سازمان مردم‌نهاد با نام «اتحادیه فوتبال» بیرون آمده است، روی کمک‌های این بخش از بیرون ماندگان فوتبال حساب کرده است و قدر خدمات آن‌ها را می‌داند.

این کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال ادعا می‌کند «با دغدغه‌های فوتبالی» گام به این انتخابات گذاشته است و باتجربه‌ از دوران ریاست سازمان لیگ و هم‌چنین عضویت در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، می‌خواهد «آرامش» را به فوتبال بازگرداند. در برنامه‌ی او فوتبال ایران قرار است به امر آموزش حرفه‌ای مدیران، برگزاری لیگ‌های منظم و باکیفیت در تمامی سطوح، تیم‌های ملی منسجم، باشگاه‌های حرفه‌ای و استاندارد و پویا، هیئت‌های استانی مستقل و تاثیرگذار و پیشرو و بسترسازی جهت شکوفایی مدیران، مربیان، داوران و ورزشکاران باانگیزه توجه بیشتری کند.

او برنامه‌اش را با آسیب‌شناسی سازمانی یا «عارضه‌یابی سازمانی» آغاز کرده است و راهکار را در چهار حوزه تقسیم‌بندی کرد: پی‌بردن به مشکل، جمع‌آوری اطلاعات، استفاده از ظرفیت‌های سازمانی و بازخورد از مهمترین‌های این بخش در برنامه است.

عزیزالله محمدی برنامه راهبردی را در این کلیات خلاصه کرد:

1- ترمیم فرآیند توسعه منابع انسان، آموزشی و پژوهش
2- ارتقای جایگاه بین‌المللی فوتبال ایران
3- توسعه پایدار فوتبال در استان‌ها
4- باشگاه‌ها
5- NGOهای فوتبالی و شرکت‌های مادرتخصصی فوتبال
6- فوتبال دانش آموزی
7- فوتبال دانشگاهی
8- فوتبال کارگری
9- فوتبال نیروهای مسلح
10- مسئولیت‌های اجتماعی و هواداری
11- پزشکی ورزشی فوتبال

می‌توان اولویت‌های برنامه عزیزالله محمدی را به این شکل خلاصه کرد که او اعتقاد دارد آموزش مدیران باید در بخش ساختار و محتوا استانداردسازی شود و این موضوع به فدراسیون، سازمان لیگ، هیئت‌ها و باشگاه‌ها بازمی‌گردد. ایجاد سیستم مدیریت دانش در استفاده از تجارب مربیان تیم‌های ملی، مربیان حاضر در لیگ‌ها و مربیان A آسیا از دیگر رویکردهاست. همچنین آموزش سیستم VAR داوران با هماهنگی فیفا نیز از دیگر برنامه‌های اصلی این نامزد فدراسیون است. ایجاد رابطه نظام‌یافته با وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم به‌منظور رعایت آیین‌نامه فیفا برای توسعه دانش فوتبال از دیگر موضوعاتی است که در برنامه به آن دقت شده است.

با این وجود عزیزالله محمدی و تیم مدیرانش به چند موضوع اصلی در برنامه‌هایشان اشاره کرده‌اند. آنها حضور مقتدرانه در جام‌جهانی قطر و هم‌چنین صعود به المپیک را در راستای ارتقای جایگاه بین‌المللی فوتبال ایران مهم می‌دانند و روی میزبانی‌ها تاکید ویژه دارند. به هیئت‌های استانی توجه دارند و خواهان اختصاص بخش قابل‌توجهی از درآمد جام‌جهانی قطر به استان‌های محروم و کم‌برخوردار برای توسعه فوتبال هستند.

هم‌چنین در بخشی از برنامه به لایحه نظام باشگاه‌داری اشاره شده است تا باشگاه‌ها از این دور مسلسل خارج شوند و بتوان باشگاه‌ها را در مسیر خصوصی‌سازی و درآمدسازی قرار داد. واگذاری امور تخصصی آموزشی، فنی پایه و پیشرفته و خدماتی به سازمان‌های مردم‌نهاد نظیر اتحادیه فوتبال از دیگر رویکردهاست.

یکی از بخش‌های جالب این برنامه، توجه به توسعه فوتبال دانش‌آموزی، دانشگاهی، نیروهای مسلح و کارگری است که دقیقا منطبق با اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال برای مشارکت در ورزش همگانی است. هم‌چنین توجه ویژه به حوزه مسئولیت اجتماعی فوتبال و پزشکی ورزشی از دیگر موارد مهم در این برنامه جامع است.

منابع درآمدی در این برنامه تا پایان 6ماهه اول 1402 حدود 300میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تا پایان دوره مدیریتی به 400میلیارد هم خواهد رسید؛ ارقامی که باید دید در صورت انتخاب وی محقق خواهند شد یا خیر؟

عزیزالله محمدی اعتقاد دارد فوتبال نیاز به افرادی پاکدست دارد که جامعه پذیرای آنها باشد. به گفته او «این بدبینی، از فوتبال باید برداشته شود. اشکال اصلی هم مشخص است.» برنامه‌ی او اصرار بر شفافیت است.

او در این برنامه اشاره کرده فوتبال نیاز به افرادی دارد که در شرایط تحریم و سخت اقتصادی، هم دولت را متقاعد کند که به فوتبال کمک کند و هم مجلس را قانع کند، مصوباتی داشته باشد که به رشد فوتبال کمک کند. به گفته وی، «این موضوع به معنای دخالت نیست و در همه جای دنیا، حمایت محسوب می‌شود. بدون پشتوانه مجلس و دولت نمی‌توان به آینده فوتبال امیدوار بود.»

هشتم شهریور مشخص می‌شود اعضای مجمع به این برنامه رای خواهد داد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *