بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

هشدار ویژه هوشنگ نصیرزاده درباره غفلت از اشتغال زایی و درآمد ارزی در صنعت ورزش

هوشنگ نصیرزاده : اشتغال‌زایی و درآمد ارزی صنعت ورزش در کشور مورد توجه قرار نگرفته است

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۳
هوشنگ نصیرزاده

هوشنگ نصیرزاده پژوهشگر حوزه مدیریت و حقوق فوتبال مدعی شده است اشتغال‌زایی و درآمد ارزی صنعت ورزش در کشور مورد توجه قرار نگرفته است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

هوشنگ نصیرزاده پژوهشگر حوزه مدیریت و حقوق فوتبال مدعی شده است اشتغال‌زایی و درآمد ارزی صنعت ورزش در کشور مورد توجه قرار نگرفته است.

به گزارش پارس فوتبال، هوشنگ نصیرزاده در دوازدهمین جلسه کاربست یافته‌های پژوهشی بخش صنعت معاونت صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به گردش مالی بالای ورزش و قرار گرفتن آن در جایگاه سوم جهانی پس از بانک و بیمه، گفت:

پتانسیلی که ورزش در حوزه اشتغال‌زایی و درآمد ارزی دارد از ابتدا آن‌چنان‌که باید در کشور مورد توجه قرار نگرفته است.

پژوهشگر حوزه مدیریت و حقوق فوتبال افزود:

وزارت صمت با داشتن دو باشگاه پیکان و سایپا، دین خود را به ورزش از نظر حمایت مالی ادا کرده است، اما روند موجود برای این وزارتخانه توانمند، فقط بار مالی داشته است و آن‌چنان‌که باید درآمدزایی از سوی این دو باشگاه رخ نداده است.

نصیرزاده با اشاره به اهمیت روزافزون مقوله ورزش در مناسبات جهانی، گفت:

وقتی تعداد کشور‌های عضو سازمان ملل، ۱۹۸ کشور بوده، اما تعداد کشور‌های عضو فدراسیون جهانی فوتبال ۲۱۲ کشور است، نشان می‌دهد که همه کشور‌ها دیپلماسی ورزش را بالاتر از دیپلماسی سیاسی می‌دانند.

وی با پرداختن به نقش پررنگ ورزش در سیاست، اقتصاد و شادابی جوامع، ادامه داد:

کشوری مانند برزیل به‌واسطه فوتبال و مناسبات پشت پرده آن موفق شد در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، دوسوم از بدهی سنگین مالی خود به فرانسه را پرداخت کند؛ جام جهانی فوتبال هر چهار سال یک بار تبدیل به بزرگ‌ترین رویداد ورزشی در کل دنیا می‌شود؛ بنابراین موضوع مهمی است که فراتر از اقتصاد و سیاست، کل دنیا را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و به‌طور حتم تحولات اقتصادی و سیاسی نیز در پی دارد.

پژوهشگر حوزه مدیریت و حقوق فوتبال گفت:

صنعت ورزش با شتاب خیره‌کننده‌ای به‌پیش می‌رود و اگر دیر بجنبیم در این زمینه جبران فاصله‌ها و البته شکاف‌ها غیرممکن خواهد شد، وقتی رونالدو با یک رقم نجومی از یوونتوس به منچستریونایتد می‌رود و در همان جلسه معارفه در ورزشگاه اولدترافورد و به‌واسطه فروش پیراهن‌های شماره ۷ خود از طرف باشگاه مربوطه، هزینه نقل‌وانتقالش تأمین می‌شود، پس اتفاق مهمی در حال رخ دادن است و جالب این‌که همین رقم مربوط به فروش پیراهن رونالدو در روز معارفه با کل بودجه سالیانه ورزش ایران برابری می‌کند.

وی افزود:

بحث فروش بلیت، حق پخش تلویزیونی و حمایت کنندگان مالی در ورزش ایران همچنان در موارد پایه‌ای با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است و تا این موارد برطرف نشود ما هرچقدر هم در صنعت ورزش تلاش کنیم، گرفتار مشکلات خواهیم بود و رسیدن به درآمدزایی در مقوله ورزش چه از نظر صادرات بازیکن و چه از نظر صادرات لوازم ورزشی تولید داخل، کاری طاقت‌فرسا و پردردسر خواهد بود.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *