بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

غرامت هنگفت کلینزمن از کره جنوبی

غرامت 7.5 میلیون دلاری کلینتزمن از کره جنوبی

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ | ۶:۰۸
کلینزمن ؛ غرامت 7.5 میلیون دلاری کلینتزمن از کره جنوبی

سرمربی‌های زیادی بعد از جام ملت‌های آسیا از کارشان برکنار شدند، از جمله یورگن کلینزمن، سرمربی سابق کره جنوبی، که به دلیل اخراج زودهنگامش از فدراسیون این کشور غرامت 7.5 میلیون دلاری دریافت خواهد کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

روز جمعه و کمتر از یک سال پس از امضای قراردادی که قرار بود تا پایان جام جهانی 2026 به طول بینجامد، فدراسیون کره جنوبی به طور رسمی اخراج کلینزمن را اعلام کرد. برای اینکه چنین قراردادی پیش از موعد فسخ شود، این فدراسیون موافقت کرده است که به کلینزمن و کادر فنی‌اش حدود 10 میلیارد وون (7.5 میلیون دلار) غرامت بپردازد.

کره‌ای‌ها پس از اینکه سرمربی سابق تیم ملی آلمان به دلیل بازی ناامید کننده در جام ملت‌های آسیا 2023 مورد انتقاد قرار گرفت، تحت فشار افکار عمومی مجبور شد این تصمیم را بگیرد. کلینزمن علیرغم اینکه نسل طلایی بازیکنان کره را در دست داشت، نتوانست این تیم را به عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا برساند، زیرا آنها با نتیجه 0-2 مقابل اردن در نیمه نهایی شکست خوردند.

فدراسیون به این نکته اشاره کرد که او نتوانسته توانایی مدیریتی و رهبری مناسبی را در زمینه‌های مختلف از تاکتیک‌ها درون زمین تا مدیریت پرسنل و بازیکنان خارج از آن نشان دهد؛ که به رسوایی‌هایی مثل درگیری بین سون هیونگ مین و لی کانگ این درست قبل از نیمه نهایی منجر شد. نگرش کاری کلینزمن نیز حتی قبل از اخراجش مورد تردید قرار داشت، زیرا او به‌جای حضور در کره جنوبی، مرتباً از خارج از کشور کار می‌کرد.

برانکو ایوانکوویچ هم پس از جام ملت‌های آسیا 2023 برکنار شد چون که نتوانست به عمان کمک کند تا به مرحله حذفی صعود کند. یاروسلاو سیلهاوی سرمربی سابق جمهوری چک به زودی به عنوان جانشین ایوانکوویچ معرفی خواهد شد.

در آن سو پتار سگرت از تاجیکستان و خوان آنتونیو پیتزی از بحرین هر دو تصمیم گرفتند علیرغم کسب نتایج نسبتا مثبت در جام ملت‌های آسیا 2023، پست خود را ترک کنند. سگرت تاجیکستان را تا مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 (در اولین حضور خود در تورنمنت) برد و همه فوتبال دوستان را تحت تاثیر قرار داد. تیم او حتی امارات را هم در ضربات پنالتی در مرحله یک هشتم نهایی شکست داد. با این حال، او پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی فدراسیون فوتبال تاجیکستان را رد کرده است. در همین حال، تیم بحرین پیزی در گروه E بالاتر از کره جنوبی و اردن پیش از باخت 1-3 به ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی، صدرنشین شده بود.

آینده برخی مربیان دیگر مانند روبرتو مانچینی (عربستان سعودی)، هاجیمه موریاسو (ژاپن)، فیلیپ تروسیه (ویتنام) و الکساندر یانکوویچ (چین) نامشخص است، اما اکثر آنها به احتمال زیاد با صبر و شکیبایی فدراسیون‌های کشورهای خودشان و فرصتی دیگر رو به رو خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *