بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سنگ تمام ویژه حمید استیلی برای تیم ملی فوتبال ایران

حمید استیلی : تیم ملی فوتبال ایران شانس اول قهرمانی در جام ملت های آسیا است

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۹
حمید استیلی پیشکسوت پرسپولیس درباره تیم ملی صحبت کرد

حمید استیلی پیشکسوت پرسپولیس گفت : ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا در کنار تیم ملی ایران، مدعیان اصلی قهرمانی هستند اما همانطور که مشاهده کردیم این تیم‌ها نمایش خوبی برابر حریفان خود نداشتند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

حمید استیلی پیشکسوت پرسپولیس در خصوص دیدارهای تیم ملی ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در مرحله اظهار کرد:

ما شاهد بازی‌های متفاوتی از تیم ملی بودیم. بازی اول یک نمایش بی‌نقص و عالی بود که با برتری پرگل ما همراه شد. در بازی با هنگ کنگ توقع بیشتری از تیم داشتیم اما با توجه به شرایط بازی به نظر می‌رسید بازیکنان تمرکز لازم برای این دیدار را ندارند. مهم این است ما در روز بد خود نیز به برتری رسیدیم و باید خود را برای بازی‌های بعدی آماده کنیم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان عنوان کرد:

بازی با امارات نیز مهم‌ترین بازی ما بود که می‌شد عیار تیم ملی را بسنجیم و باید بگویم تیم در این بازی نمایش خوبی داشت و برای رقبای خود خط و نشان کشید. حالا ادامه رقابت‌ها برای ما سخت‌تر خواهد شد و هر بازی برای ما حکم فینال را دارد.

وی افزود:

هر تیم روز بد و خوب دارد و این در فوتبال روز دنیا طبیعی است. ما در بازی با هنگ‌کنگ تغییرات زیادی نسبت به بازی با فلسطین داشتیم و همین موضوع روی روند بازی ما تاثیر گذار بود. ما بازیکنان با تجربه‌ و میدان دیده‌ای را در اختیار داریم که تجربه بازی در دو جام جهانی و جام ملت‌ها را دارند و از طرفی با مرتفع شدن مشکلات تیم توسط کادرفنی در خط دفاع و خط حمله قطع به یقین ایران شانس اول قهرمانی در این رقابت‌هاست و امیدوارم بعد از گذشت سالیان این امر محقق شود و قهرمان آسیا شویم.

بازیکن پیشین تیم ملی ایران در مورد عملکرد ضعیف این تیم در خط دفاعی اظهار داشت:

با عوض شدن سرمربی و کادرفنی مسلما تفکرات تغییر می‌کند. در زمان کارلوس کی‌روش سبک بازی ما دفاعی بود و همه بازیکنان از خط حمله تا دفاع کار دفاعی را انجام می‌دادند. ما در دفاع بسیار پرتراکم بازی می‌کردیم و در خط حمله کم بودیم. با کادر جدید ساختار دفاعی و فلسفه بازی کی‌روش تغییر کرده و این زمان بر است و باید به تیم فرصت دهیم. از طرفی مصدومیت مهره کلیدی همچون مرتضی پورعلی‌گنجی نیز تاثیرگذار است. هر چند ما از نظر نیرو انسانی نیمکت قوی و پرمهره‌ای را در اختیار داریم اما باید زمان بدهیم تا آنها با یکدیگر هماهنگ‌تر شوند.

استیلی در خصوص مدعیان این دوره از رقابت‌ها گفت:

ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا در کنار تیم ملی ایران، مدعیان اصلی قهرمانی هستند اما همانطور که مشاهده کردیم این تیم‌ها نمایش خوبی برابر حریفان خود نداشتند. این تیم‌ها نشان دادند آسیب‌پذیر هستند و تیم ملی ما باید از لغزش آنها نهایت استفاده را ببرد تا قهرمان شود. همه دیدند عراق و اردن چگونه این تیم‌های بزرگ با ستاره‌های شناخته شده‌ای را که دارند چطور به دردسر انداختند حالا فکر کنید تیم ملی ما با این بازیکنان توانمندی که دارد برابر این تیم‌ها قرار بگیرد. موضوع مهم این است که برای قهرمانی شما باید تمرکز بالایی داشته باشد و درصد خطایی شما به پایین‌ترین حد نصاب خود برسد. بازیکنان باید بدانند باید برای تاریخ‌سازی در این رقابت‌ها تلاش بیشتری بکنند و باید از جان مایه بگذارند.

وی در واکنش به اینکه با توجه به جدول مسابقات آیا تیم‌ها برای قرار گرفتن در سمت آسان جدول برنامه ریزی می‌کنند یا نه، گفت:

باید به این موضوع توجه کنیم که همه تیم‌ها با توجه به هدفی که از مسابقات دارند وارد میدان می‌شوند. تیم‌های مدعی نیز از همان ابتدا با قدرت کامل ظاهر می‌شوند تا به قهرمانی برسند. تیمی که دنبال قهرمانی‌ست نباید ترسو باشد. تیم‌ها قطعا برنامه دارند و مسلما اینکه کدام سمت جدول قرار بگیرند نیز در برنامه آنها قرار دارد. هرچند این موضوع یک ریسک خطرناک است و می‌تواند کار را سخت‌تر کند و این موضوع بستگی به بینش مربیان دارد. تا این لحظه اتفاقاتی رخ داده که جالب است. کمتر کسی فکر می‌کرد عراق، ژاپن را شکست دهد یا اردن، کره جنوبی را متوقف کند. هر چند این به انگیزه تیم‌ها نیز مربوط می‌شود. مثلا هنگ‌کنگ در بازی با ما انگیزه بالایی داشت تا نسبت به بازی با امارات، عراق نمایش خوبی برابر اندونزی نداشت اما ژاپن را زمین‌گیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *