بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

امشب؛ تصمیم مهم کی‌روش در خصوص ۲ ستاره نامدار خط حمله/ جدایی زوج مرگبار ایران از هم در جام جهانی!

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ | ۸:۱۹

کارلوس کی‌روش این‌بار استثنائا توجیه خوبی برای غیبتش در ایران دارد؛ او قرار است امشب در ورزشگاه دراگائو، بازی پورتو- بایر لورکوزن را از نزدیک تماشا کند و ببیند از بین مهدی طارمی و سردار آزمون که انگار این روزها با هم رابطه خوبی ندارند، کدام‌یک لایق حضور در ترکیب اصلی تیم ملی ایران در جام جهانی هستند. کی‌روش در ۲‌دیدار دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال این دو مهاجم را کنار هم بازی نداد و اتفاقا هر دو گل ایران هم توسط این دو و درحالی‌که به‌عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفته بودند، به ثمر رسید.

۱- لورکوزن در بوندس‌لیگا با کسب تنها ۵امتیاز در رده یکی مانده به آخر لیگ قرار گرفته اما این را هم باید درنظر گرفت که بایرن و دورتموند رده سومی تنها ۱۰‌امتیاز از آنها بیشتر دارند. پس هنوز جای ناامیدی نیست. بایر در بازی اول لیگ قهرمانان این فصل به کلوب بروخه بلژیک که پدیده این گروه است باخت اما در بازی دوم موفق شد ۲بر صفر از سد اتلتیکوی قدرتمند بگذرد. اوضاع پورتو در اروپا خوب نیست؛ ۲‌باخت مقابل حریفان اسپانیایی و بلژیکی. حالا این دو دیدار رفت و برگشت بین ۲‌مهاجم ایرانی می‌تواند ضامن صعود یکی از ۲تیم یا سقوط دیگری باشد.

۲- برای بازی امشب طارمی طبق معمول باید از ابتدا در ترکیب قرار بگیرد و سردار منتظر فرصتی باشد تا به‌عنوان بازیکن جانشین به زمین برود. شاید وقتی او به زمین رفت، طارمی تعویض شده باشد؛ اتفاقی که در ۲‌دیدار دوستانه اخیر ایران هم افتاد.

۳- طارمی فعلا از لحاظ میانگین امتیاز چهارمین بازیکن لیگ برتر پرتغال است. او در پیروزی ۳بر صفر هفته گذشته مقابل استوریل، ۳‌پاس‌گل ثبت کرد و بهترین بازیکن زمین شد اما در برد ۴بر یک این هفته مقابل براگا تنها یک‌پاس‌گل داد و نتوانست به رکورد عالی‌اش در این فصل ادامه دهد. براگا فصل پیش اجازه نداده بود پورتو بدون شکست قهرمان لیگ شود. شاگردان کونسیسائو تا این‌جای فصل با ۱۹امتیاز پشت بنفیکا و هم‌رده با براگا در جایگاه سوم هستند و ۳امتیاز با صدر فاصله دارند.

۴- هر دو دیدار قبلی بین ۲‌تیم را نماینده آلمان برده؛ زمانی که کای هاورتس رفت و برگشت برای این تیم گل زد و لوئیس دیاس زننده یکی از گل‌های پورتو بود. حالا آنها نیستند و نگاه‌ها به ۲‌مهاجم ایرانی است.

۵- طارمی در ۸بازی این فصل برای پورتو روی ۸گل تأثیر مستقیم داشته؛ میانگین یک‌تأثیر روی گل در هر بازی؛ ۵گل و ۳‌پاس‌گل. او یک‌بازی در لیگ قهرمانان انجام داده مقابل اتلتیکو که به‌دلیل تمارض از زمین اخراج شده و بازی با بروخه را نیز از دست داده. عملکرد طارمی در ۲‌فصل اخیر با پورتو در اروپا ۳‌گل در ۱۲بازی بود که ۲‌گل از این ۳گل به چلسی و یوونتوس زده شد و گلش به چلسی تا نامزدی جایزه پوشکاش زیباترین گل سال هم بالا رفت.

۶ سردار در بازی‌های این فصل با پیراهن لورکوزن نه پاس‌گل داده و نه گلی زده و تنها یک‌بار با حرکت بدنش باعث شده، هم‌تیمی‌اش در موقعیت گلزنی قرار بگیرد. او در نیم‌فصل دوم سال گذشته هم وقتی از زنیت به آلمان رفت، در ۹بازی حضور داشت و یک‌گل و یک‌پاس‌گل به نام خودش ثبت کرد. سردار با ۶گل بهترین گلزن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست؛ بالاتر از طارمی و دایی ۳گله و مهدوی‌کیای ۲‌گله و علی کریمی که یک‌گل زده.

۷-با توجه به اینکه سردار در بایر پشت‌سر مهاجم اصلی یعنی پاتریک شیک به بازی گرفته می‌شود، شاید کی‌روش با تماشای او در بازی امشب به این نتیجه برسد که به آزمون همین پست را در تیم ملی بدهد و از او پشت طارمی بازی بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *