بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

بیگ‌زاده: در برزیل فحش‌های ساپینتو را یاد گرفتم/ از حیدری و طاهری چنین صحبت‌هایی بعید بود/ کمیته انضباطی مستقل به پرونده ساپینتو رسیدگی کند

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۱۳

مربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان می‌گوید به دلیل شناختی که از زبان پرتغالی دارد متوجه فحش‌ها و کلمات رکیک ساپینتو شده است به همین خاطر کمیته انضباطی باید به صورت مستقل این پرونده را رسیدگی کند.

هاشم بیگ‌زاده در گفتگو با ایلنا، پیرامون بازی گل‌گهر و استقلال در هفته هفتم لیگ برتر، اظهار داشت: بازی خیلی خوبی بود و حتی می‌توانستیم برنده باشیم. روی اشتباه خودمان گل دریافت کردیم و شکست خوردیم. اگر از موقعیت‌هایمان بهتر استفاده می‌کردیم، می توانستیم نتیجه بهتری بگیریم. در نهایت باید به استقلال بابت برد تبریک بگویم و برای‌شان آرزوی موفقیت کنم. 

وی در پاسخ به اینکه آیا پنالتی اعلام شده به سود استقلال صحیح بود، عنوان کرد: تیم ما با اعلام پنالتی مشکلی نداشت و کار آقای امیر عرب براقی در این مورد درست بود. اما ما به 2 آفسایدی که  داور نگرفت و یک آفساید اشتباهی که برای ما گرفت و باعث از دست رفتن موقعیت تیم شد انتقاد داریم و معتقدیم این تصمیمات اشتباه بوده است. ضمن اینکه از اول بازی سوت‌های پنجاه پنجاه و حتی شصت به چهل درصد را به نفع آنها گرفت. من خودم بازیکن بوده‌ام و شرایط این بازی‌ها را تجربه کردم در چنین بازی حساسی وقتی داور تصمیم نادرست و ناحقی را اعلام می‌کند بازیکن تحت فشار روحی و روانی قرار می‌گیرد و عصبانی می‌شود.  متاسفانه به جز داور، یکی از کمک داوران هم اشتباهاتی داشت که روی بازی تاثیر گذار بود.

مربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان در خصوص صحبت‌های بیژن طاهری پیرامون صحنه جنجالی بازی گل‌گهر و استقلال و درگیری ساپینتو در این مسابقه، گفت: آقای طاهری بزرگ و پیشکسوت ما است، احترام او بر ما واجب است. از ایشان بعید بود که بدون تحقیق در مورد صحبتی که به زبان پرتغالی انجام شده، صحبت کند. اگر ایشان متوجه زبان پرتغالی و صحبت‌های ساپینتو می‌شد، قطعاً این اظهار نظرات را انجام نمی‌دادند.

بیگ‌زاده در پاسخ به این سوال که چگونه متوجه صحبت‌های پرتغالی ساپینتو شده،‌ آیا سعید الهویی به این زبان تسلط دارد، گفت: یک زمانی خودم 3 تا 4 هفته در برزیل بودم و زبان این دو کشور مشترک است. کلمات رکیک را متوجه شدم که آقای ساپینتو استفاده کرد. متاسفانه آن کلمات به گونه‌ای است که رعایت ادب و شان قلم ایجاب نمی‌کند که آنها را تکرار کنم یا شما بنویسید. آقای الهویی هم از مربیان تحصیل کرده کرده است، بعید نیست که به زبان پرتغالی آشنا باشد. به هر حال ما کر و کور نیستیم و متوجه این صحبت‌ها شدیم. فوتبال روز خوب و بد دارد، برد و باخت دارد؛ ولی ارزش ندارد که با صحبت‌های رکیک و بد دل همدیگر را بشکنیم یا بی‌حرمتی صورت بگیرد. اخلاق و رفتار باید در دستور کار مربیان باشد.  

ملی پوش سابق کشور در پاسخ به اینکه آیا در اردوهای تیم ملی کارلوس کی‌روش و دستیارانش از کلمات رکیک پرتغالی استفاده کردند و به همین خاطر متوجه کلمات ساپینتو شده است، گفت: خیر به این دلیل که کی‌روش و همکارانش از چنین ادبیاتی به کار نمی بردند و فحش پرتغالی نمی دادند. باز هم می‌گویم زمانی که فوتبال بازی می‌کردم 3 الی 4 هفته در برزیل بودیم و به همین دلیل متوجه کلمات سرمربی استقلال شدم.  

بیگ‌زاده در خصوص شکایت باشگاه گل گهر از ساپینتو در کمیته انضباطی، تصریح کرد: باشگاه کار درستی انجام داد و مستندات آن هم موجود است. از کمیته انضباطی انتظار دارم به صورت مستقل و قانونی با این مسئله برخورد کند. این آقا در گذشته هم رفتارهای خارج از عرف داشته است و حتی محرومیت تعلیقی داشته و حتی دکمه لباس خود را باز کردند. مگر زمین فوتبال، لات خانه یا جای لات بازی است؟! قانون باید بدون توجه به نام تیم‌ها برای همه یکسان اجرا شود.

وی در خصوص اظهار نظرات خسرو حیدری پیرو اینکه «نیمکت‌نشیان گل‌گهر از ادبیات زشتی استفاده کردند.» تصریح کرد: من در گذشته با خسرو حیدری هم تیمی و هم بازی بودم. او فرد بسیار با شخصیتی است این صحبت‌ها از ایشان بعید است که دروغ بگوید یا چنین اظهار نظری داشته باشد. به هر حال او مربی استقلال است و به خاطر جایگاهش باید از تیم حمایت کند. به نظرم اگر خسرو حیدری متوجه کلمات ساپینتو می‌شد چنین اظهار نظری نمی‌کرد. از ایشان بعید است. آنها شانس آوردند که تیم داوری متوجه معانی کلمات پرتغالی به کار برده شده توسط ساپینتو نبودند. انتهای پیام/

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *