بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ماجرای منتقدان در صنعت نفت آبادان/ بازیکنان پرکاس را نمی‌خواستند؟

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۳

صنعت نفت آبادان اولین تیمی بود که سرمربی خود را اخراج کرد، اما این قطع همکاری دلایل پنهانی داشت که پرکاس کدهایی از اختلاف در تیم داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در روز 23 شهریور ماه سال جاری رضا پرکاس از سمتش در صنعت نفت آبادان برکنار شد تا بعد از دو ماه و پانزده روز، عنوان اولین مربی اخراجی فصل بیست و دوم لیگ برتر را به خود اختصاص دهد. این سرمربی که پیش از این سابقه داوری داشت، نتوانست «هارمونی» مدنظرش را در زمین پیاده کند.

هر چند باشگاه صنعت نفت آبادان به دلیل توافق پرکاس برای جدایی، آن را استعفا نامید.

*کدهایی که پرکاس داد

در همین رابطه رضا پرکاس دلایل جدایی خود را از زردپوشان آبادانی امروز در یک برنامه تلویزیونی مطرح کرد و اشاره به عواملی که کرد باعث عدم موفقیت وی شد:

«من در آلمان و مکتب نظم کار کردم. هر تیم فوتبالی باید یک فرمانده داشته باشد که مربی است. بعضی بازیکنان می‌خواستند فراتر از حد وظایف خود عمل یا دخال کنند. این افراد می‌گفتند ما رابط بین تیم،  مدیران و مربیان هستیم. رابط بازیکنان یا کاپیتان فقط در درون مستطیل سبز معنا دارد. وظیفه بازیکن مشخص و با کادرفنی و دستیار متفاوت است.»

*تکذیب مدیر عامل تازه وارد

در همین رابطه  وقتی از احمد پارو مدیرعامل صنعت نفت آبادان پرسش شد که آیا بعضی بازیکنان برای پرکاس بازی نمی کردند، وی به کل این قضیه را تکذیب کرد و به بازی پرسپولیس و هوادار اشاره کرد. البته منظور سرمربی سابق صنعت نفت، همه بازیکنان زرد پوشان نبود. البته پارو به تازگی مدیرعامل باشگاه شده، آن زمان جهانگیر کی‌شمس مدیریت صنعت نفت را به عهده داشت و از ریز جزییات بیشتر آگاهی دارد.

*وقتی ماجرای کم کاری مطرح شد

یک روز ابراهیم قاسم‌پور(مدیر فنی صنعت نفت آبادان) در تمرین صنعت نفت شاهد عملکرد شاگردان پرکاس بوده که با تماس تلفنی همراه می‌شود. در همین حال سرمربی سابق صنعت نفت هم در نزدیکی قاسم‌پور حضور داشته. در آن تماس شائبه کم کاری بعضی بازیکنان مطرح می‌شود و فرد مورد نظر به نظراتش تاکید می‌کند. هر چند مدیرفنی صنعت نفت این مسئله را رد می‌کند، اما اطلاعات مذکور در یکی از رسانه‌ها منتشر می‌شود تا بیشتر از هر زمان دیگری اختلاف به چشم بیاید. اما این مسئله چند هفته قبل هم در حوالی این تیم مطرح شده بود.

*پرکاس با چه کسانی اختلاف داشت؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد چند بازیکن صنعت نفت تمایلی برای همکاری با پرکاس نداشتند. حتی چند نفر از آنان در انتقاد به انتخاب جانشین منصوریان، دیرتر به تمرینات ملحق شدند. هر چند سرمربی سابق صنعت نفت تمایلی برای صحبت دوباره در این خصوص نشان نداد، اما پیگیری‌های ایلنا نشان می‌دهد بعد از بازی نفت مسجد سلیمان که در آبادان برگزار شد. یکسری افراد شعارهایی علیه پرکاس و قاسم‌پور مطرح می‌کنند و بعد از شکست این تیم چند نفری وارد رختکن می‌شوند. این ورود ناخواسته حتی با درگیری بعضی اعضای کادرفنی با هواداران روبرو می‌شود. جالب اینکه یکی از این تماشاگران منتقد صنعت نفت که در رختکن حاضر بود ارتباط بسیار نزدیکی به یکی از بازیکنان ناراضی تیم داشت. این مسئله توسط یکی از افراد به سرمربی سابق هم منتقل شده بود که انتقادات از طرف آن بازیکن خاص مدیریت می‌شود.

*اشتباه پرکاس چه بود؟

با اینکه اتحاد رمز موفقیت یک تیم است، اما  فضای مربیگری در ایران متفاوت است. پرکاس به عنوان سرمربی تیم خیلی راحت می‌توانست روی بازیکنانی که قصد همکاری با او را نداشتند کنار بگذارد! اما او در اولین تجربه سرمربیگری خود در لیگ برتر ایران، سعی کرد با کمترین درگیری و بحث، مسائل فنی تیم را پیش ببرد و منتظر نظر باشگاه ماند. طبعاً مدیریت وقت باشگاه هم به دلیل رضایت هواداران خیلی به سوی جریمه یا تذکر بازیکنان منتقد نرفت. درست وقتی که پرکاس پرستیژ خود را نشان داد و یکی از بازیکنان را در فرودگاه کنار گذاشت، خبرها حاکی از آن بود که شکست در بازی تراکتور باعث برکناری این سرمربی خواهد شد. این اتفاق هم افتاد و شاید به روزی باید فکر می‌کرد که بزرگترین بازیکن منتقدش هر بار به بهانه‌ای خیلی درگیر تمرین نمی‌شد و از کنار زمین سبک او را با لبخند تمسخر می‌کرد.

انتهای پیام/

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *