بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اعتراض دانمارکی‌ها به میزبانی قطر از جام جهانی با رونمایی از پیراهن جدیدشان

منبع : خبرگزاری تسنیم
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ | ۹:۱۷

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی دانمارک با پیراهنی در جام جهانی 2022 قطر شرکت خواهد داشت که نشان فدراسیون فوتبال این کشور و اسپانسر در آن تقریباً محو است. مسئولان فوتبال دانمارک دلیل خود برای استفاده از این پیراهن را اعتراض به میزبانی قطر از جام جهانی 2022 عنوان کرده‌اند.

شرکت هومل به‌عنوان اسپانسر تیم ملی دانمارک و تأمین‌کننده پوشاک ملی‌پوشان این کشور چند هفته قبل با انتشار بیانیه‌ای از رونمایی از پیراهن جدید تیم ملی قرمزپوشان اسکاندیناوی خبر داده و اعلام کرده بود که طراحی متفاوتی برای آن در نظر گرفته که دارای یک پیام خاص است.

این شرکت اکنون از این پیراهن رونمایی کرده، پیراهنی که هیچ یک از نشان‌های فدراسیون فوتبال دانمارک و شرکت هومل مشخص نیست مگر با نگاه کردن به آنها از فاصله‌ای نزدیک.

در بیانیه شرکت هومل آمده است: «پیراهن تیم ملی دانمارک دربردارنده یک پیام است. ما دوست نداریم که در طول این تورنمنت دیده شویم، چرا که برای برگزاری این تورنمنت هزاران نفر جان‌شان را از دست داده‌اند. ما در تمام طول مسیر حامی تیم ملی دانمارک هستیم، اما این به معنا حمایت از قطر به‌عنوان کشور میزبان نیست».

اعطای میزبانی جام جهانی 2022 به قطر از روز نخست با حواشی و جنجال‌هایی همراه بود و هر روز بر میزان اعتراضات به شیوه اعطای این امتیاز افزوده شده است به خصوص که برگزاری این دوره جام جهانی به دلیل شرایط خاص جوی کشور قطر، برای فیفا چاره‌ای نگذاشت جز یک سنت‌شکنی بزرگ با تغییر زمان برگزاری مسابقات از تابستان به زمستان که این به معنای تداخل جام جهانی با بازی‌های باشگاهی اروپا بود.

از این رو اهالی فوتبال اروپا جزو اصلی‌‌ترین معترضان به میزبان قطر از جام جهانی بوده‌اند. در این میان کشته شدن شمار زیادی از کارگران ساختمانی در پروسه احداث استادیوم‌های جدید که اغلب آن از مهاجران بوده‌اند، دلیلی دیگر برای شکل‌گیری حرف و حدیث‌های فراوان درباره میزبان قطری‌ها شده است. در همین حال قوانین سختگیرانه قطری‌ها برای هوادارانی که در مدت برگزاری جام جهانی به این کشور سفر خواهند کرد نیز دلیلی دیگر برای اعتراض به میزبان این کشور از مهمترین رویداد فوتبال بوده است. کاکا: برزیل و آرژانتین شانس خیلی خوبی برای قهرمانی در جام جهانی 2022 دارند

 

انتهای پیام/  

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *