بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

آنچه از دو بازی تیم ملی در اتریش نمایان شد؛ گذشته، شرط حضور در آینده!

منبع : خبرگزاری تسنیم
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ | ۹:۱۷
– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال در اتریش با انجام دو دیدار مقابل اروگوئه و سنگال و به ترتیب کسب یک پیروزی و یک تساوی به پایان رسید.  در اولین فهرست کی‌روش خبری از تغییرات عمده در دعوت از نفرات نبود و می‌توان گفت لیستِ کی‌روش تقریباً همان لیست اسکوچیچ بود با یکی دو تغییر.

اسامی 27 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی اعلام شد

کارلوس، وفا‌دار به رامین و مرتضی

رامین رضاییان مهمترین تغییر این دو لیست بود که در زمان دراگان اسکوچیچ هیچ‌وقت به تیم ملی دعوت نشد. البته این بازیکن به همراه امید نورافکن به عنوان نمایندگان باشگاه سپاهان از دریافت روادید اتریش بازماندند و نتوانستند خود را به اردوی تیم ملی برسانند. مرتضی پورعلی‌گنجی نیز که در یکی دو سال اخیر با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کرد، بازگشتش به میادین با حضور دوباره کی‌روش همراه بود و در لیست جدید نام او دیده می‌شد. هرچند می‌توان این احتمال را در نظر گرفت که اگر اسکوچیچ به کارش در تیم ملی ادامه می‌داد شاید این بازیکن را با بهبود مصدومیتش دعوت می‌کرد. با این اوصاف نمی‌توان منکر علاقه کی‌روش به این دو بازیکن (رضاییان و پورعلی‌گنجی) در جریان حضور دوباره‌شان در تیم ملی شد.

نه خانی آمد و نه خانی رفت

می‌توان گفت کی‌روش در این حوزه تقریباً با همان دست فرمان اسکوچیچ پیش رفت و نه خانی آمد و نه خانی رفت. در حالی که در لیست نفرات نهایی به اردوی اتریش به غیر از یکی دو موردی که در بالا به آن اشاره شد، تغییر دیگری شاهد نبودیم ولی همه منتظر بازی‌های تیم ملی مقابل اروگوئه و سنگال بودند تا ببینند آیا در ترکیب اصلی هم قرار است رویه اسکوچیچ ادامه پیدا کند و باز هم مثل لیست ابتدایی تیم ملی خبری از سورپرایز نخواهد بود.

سورپرایزهای کی‌روش در ترکیب اصلی

تیم ملی در دیدار با اروگوئه با ترکیب علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، سیدابوالفضل جلالی، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، ، مهدی ترابی و سردار آزمون به میدان رفت و امیر عابدزاده، احمد نوراللهی، وحید امیری، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده و کریم انصاری‌فرد به عنوان یار تعویضی وارد زمین شدند.

همچنین در دیدار با سنگال سیدحسین حسینی، صادق محرمی، حسین کنعانی‌زادگان، سیدمجید حسینی، احسان حاج صفی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، علی قلی‌زاده، کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی در ترکیب اصلی حضور داشتند و بازیکنانی چون مرتضی پورعلی‌گنجی، امید ابراهیمی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون به عنوان یار تعویضی به زمین رفتند.

در بازی اول شجاع خلیل‌زاده در حالی از ابتدا در زمین بود که این بازیکن مورد توجه کی‌روش در دوره قبلی حضورش در تیم ملی نبود و برعکس؛ اسکوچیچ اعتقاد راسخی به این بازیکن داشت. کی‌روش در بازگشت دوباره‌اش، به خلیل‌زاده اعتماد کرد و جواب اعتمادش را هم گرفت. دومین سورپرایز ترکیب اصلی تیم ملی در این بازی حضور ابوالفضل جلالی و نمایش قابل قبول این مدافع چپ بود. حضور وحید امیری که به تازگی از بند مصدومیت رها شده، در 5 دقیقه پایانی بازی دیگر نکته‌ای بود که می‌توان به آن اشاره کرد اما نمی‌توان حضور کوتاه مدت او را یک سورپرایز در تغییر رویه استفاده از بازیکنان در تیم ملی دانست. مخصوصاً اینکه کی‌روش بار‌ها نشان داده به این بازیکن علاقه زیادی داشته است.

کی‌روش در بازی دوم با ترکیب متفاوتی تیمش را به میدان فرستاد. درحالی که عادت کرده بودیم چارچوب دروازه تیم ملی را عابدزاده یا بیرانوند ببینیم ولی در این بازی این مسئولیت به دروازه‌بان آماده استقلال سپرده شد تا او نیز خود را به عنوان مدعی جدی برای سنگربانی از دروازه تیم ملی در قطر مطرح و به نوعی همه را سورپرایز کند.

تیم ملی فوتبال ایران , کارلوس کی‌روش ,

همه محک خوردند به غیر از 3 بازیکن

با نگاه به بازیکنانی که در این دو بازی به میدان رفتند می‌توان دریافت که تنها به 3 بازیکن بازی نرسید. پیام نیازمند، میلاد محمدی و صالح حردانی بازیکنانی هستند که کی‌روش فرصتی برای محک زدن‌شان پیدا نکرد. با این اوصاف می‌توان گفت که کی‌روش به خوبی از این دو بازی دوستانه استفاده کرد و اکثر بازیکنانش را در زمین محک زد.

همه چیز به کام با تجربه‌ها

با توجه به اینکه زمان زیادی تا آغاز جام جهانی 2022 باقی نمانده و تیم ملی پیش از اردوی نهایی برای اعزام به قطر، تنها اردوی تدارکاتی اتریش را در پیش داشته، کی‌روش سعی کرد از نفراتی در تیم ملی استفاده کند که با فضای تیم ملی بیگانه نباشند. این بازیکنان را می‌توان در قالب دو گروه در نظر گرفت.

گروه اول بازیکنانی هستند که سال‌ها کی‌روش در تیم ملی ایران با آنها کار کرده و شناخت متقابلی بین آنها وجود دارد. این موضوع به حدی برای کی‌روش اهمیت داشته که بازیکنی چون رامین رضاییان را بعد از سال‌ها دوری از تیم ملی دوباره به اردو دعوت کرد. این ماجرا در موضوع دعوت از وحید امیری نیز صدق کند که با وجود مصدومیت و دوری چند ماهه از میادین در اردوی نهایی حضور پیدا می‌کند و حتی به میدان می‌رود. بازیکن دیگر در این گروه امید ابراهیمی 35 ساله است. با وجود اینکه اسکوچیچ نیز بعد از دو سال در آخرین اردوی حضورش در تیم ملی این بازیکن را به دلیل ضعف خط میانی به اردو فراخوانده بود، کی‌روش نیز به این تصمیم احترام گذاشت و ابراهیمی را که سابقه کار با او را دارد برای اردوی اتریش انتخاب کرد.

گروه دوم اما بازیکنانی هستند که در زمان حضور ویلموتس و اسکوچیچ نقش پررنگی در ترکیب تیم ملی داشتند و کی‌روش سعی کرده در بازگشت دوباره‌اش به سیستم و ترکیب قبلی هم احترام بگذارد. صالح حردانی و ابوالفضل جلالی از جمله بازیکنانی هستند در دوران قبلی کی‌روش در تیم ملی حضور نداشتند. شجاع خلیل‌زاده و صادق محرمی نیز به عنوان بازیکنانی که مورد اعتماد اسکوچیچ بودند در تفکرات جدید کی‌روش هم جای دارند.

بازیکنان دیگری چون سردار آزمون، علیرضا بیرانوند و … که صراحتاً مخالفت‌شان را با تغییر سرمربی در زمان هدایت اسکوچیچ نشان داده بودند و جزو حامیان درجه یک این مربی کروات بودند، مورد توجه کی‌روش قرار گرفته‌اند. هیچ بازیکنی مورد غضب کی‌روش قرار نگرفته و این موضوع نشان می‌دهد کی‌روش در این فرصت کوتاه که وقت زیادی برای تغییر نسل و تاکتیک نخواهد داشت برای جام جهانی روی امتحان‌ پس داده‌ها حساب باز کرده و فرصتی برای تغییرات عمده نخواهد داشت و با نگاهی به گذشته، برای آینده برنامه‌ریزی می‌کند.

هشدار درباره حفظ اتحاد در تیم ملی؛ حواس طارمی و آزمون جمع باشد! + فیلم
جهانبخش: رابطه بعضی از بازیکنان تیم ملی با اسکوچیچ خوب نبود
آزمون: کار عجولانه من ملی‌پوشان را اذیت کرد؛ عذرخواهی می‌کنم

انتهای پیام/

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *