بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ایران می‌تواند از گروهش صعود کند/ کی‌روش در بازی با اروگوئه نمره قبولی گرفت

منبع : مشرق نیوز
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ | ۱:۰۷

سرویس ورزش مشرق _ تیم ملی ایران در نخستین بازی دوستانه خود در فیفا دی به مصاف تیم ملی اروگوئه رفت که این بازی با نتیجه یک بر صفر و با تک گل مهدی طارمی به پایان رسید. به گواه بیشتر کارشناسان شاگردان کارلوس کی‌روش در این بازی خوب ظاهر شدند و توانستند با یک بازی منطقی از سد آبی‌پوشان اروگوئه بگذرند. همین امر باعث شد که بسیاری از هواداران و کارشناسان به تیم کی‌روش در جام جهانی امیدوار باشند و شانس ایران را برای صعود از گروهش زیاد بدانند.

ادموند اختر در گفتگو با مشرق در خصوص بازی روز گذشته تیم ملی ایران اظهار داشت: اصولا نتایج بازی‌های تدارکاتی اهمیت چندانی ندارد، ولی این پیروزی می‌تواند بر روحیه بازیکنان تاثیر مثبتی بگذارد. به طور کلی کارلوس کی‌روش جواب انتظارات را به خوبی داد و بازیکنان عملکرد خوبی در این بازی داشتند. کی‌روش در این بازی توپ و مالکیت را به حریف داد و با دفاع چند لایه و استفاده از ضد حملات نتیجه را به نفع تیم ملی ایران تغییر داد. چیزی که یک تیم نیاز دارد نتیجه گیری است. به بازی زیبا و مالکیت امتیاز نمی‌دهند. به همین دلیل کی‌روش در این بازی نمره قبول گرفته است.

ایران می‌تواند از گروهش صعود کند/ کی‌روش در بازی با اروگوئه نمره قبولی گرفت

اختر افزود: بازی‌های رسمی با تدارکاتی تفاوت زیادی دارند. بی‌شک بازیکنان در بازی تدارکاتی با بازی‌های رسمی فرق دارند و در بازی‌های رسمی با تمام توان خود به میدان می‌آیند. در نتیجه می‌توان به تیم ملی ایران در جام جهانی امیدوار بود. ما در گذشته به سختی به جام جهانی می‌رفتیم و از این پس خیلی راحت‌تر به جام جهانی می‌رویم ولی باید تلاشمان را بکنیم تا از مرحله گروهی در جام جهانی صعود کنیم. صعود از مرحله گروهی است که عیار تیم ملی را نشان می‌دهد. با وجود اینکه ایران در گروه سختی در جام جهانی قرار دارد، ولی امید زیادی است که از مرحله گروهی صعود کنیم. کی‌روش هم باید تمام تلاش خود را بکند و با هر سیستمی که می‌شود ایران را از گروه خود بالا ببرد.

ایران می‌تواند از گروهش صعود کند/ کی‌روش در بازی با اروگوئه نمره قبولی گرفت

وی در مورد بازی ندادن همزمان طارمی و آزمون در بازی با اروگوئه خاطر نشان کرد: قطعا سرمربی تیم ملی از هر کسی بهتر بازیکنان را می‌شناسد. شاید از نظر کی‌روش آزمون و طارمی نباید کنار هم بازی کنند و شاید هم بخواهد به این دو همزمان بازی بدهد. چیدن ترکیب بازیکنان در داخل زمین بستگی به شرایط هر مسابقه دارد. شاید در یک بازی شما احتیاج به گل بیشتری داشته باشید، پس تصمیم می‌گیرید که مهاجمان بیشتری در ترکیب خود قرار دهید. از حالا به بعد همه چیز دست خودمان است. اگر ما در بازی‌های ابتدایی جام جهانی نتایج خوبی بگیریم، محکوم به پیروزی در بازی‌های آخر نیستیم و لزومی به بازی تهاجمی نداریم. در نتیجه سرمربی از هر کسی بهتر شرایط مسابقه و بازیکنان را می‌داند و به توجه به شرایط هر بازی، بازیکنان را در ترکیب قرار می‌دهد.

اختر درباره گروه ایران در جام جهانی گفت: روی کاغذ شانس تیم ملی انگلیس از همه تیم‌ها بیشتر است، ولی تیم‌های ایران، آمریکا و ولز تقریبا قدرت برابری دارند و نمی‌توان گفت که کدام تیم از بین سه تیم از گروه خود صعود می‌کنند. در نتیجه صعود این سه تیم به اتفاقات فوتبالی بستگی دارد. امیدوارم که این اتفاقات فوتبالی به نفع تیم ملی ایران رقم بخورد.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *