بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اوضاع انگلیس،‌ آمریکا و ولز خوب نیست؛ شرایط امیدوار کننده برای شاگردان کی‌روش

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۲

تیم ملی فوتبال ایران عملکرد خوبی در آخرین فیفا دی پیش از شروع جام جهانی داشت، درست برعکس سه حریف دیگر خودش در گروه B این مسابقات

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، آخرین فیفا دی پیش از شروع جام جهانی قطر هم برگزار شد و به پایان رسید و تیم‌ها از فرصت نهایی خود برای آماده سازی جهت حضور بهتر در مسابقات بهره بردند و حالا با پایان یافتن این دوره بهتر می‌توان عملکرد تیم‌های مختلف را در آستانه جام جهانی مورد بررسی قرار داد. هرچند دیدارهای تدارکاتی خیلی قابل استناد نیستند ولی نزدیک‌ترین و ملموس‌ترین اتفاق موجود در این رابطه هستند که خیلی هم نمی‌توان بی تفاوت از کنار آنها رد شد.

در این میان تیم های اروپایی طبق برنامه‌ای که چند سال است در حال اجراست، لیگ ملت های اروپا را در برنامه داشتند و در زمان فیفا دی ها در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند و جای خالی بازی تدارکاتی را هم برایشان ایفا می‌کند و البته کمی نسبت به دیدار تدارکاتی جدی‌تر و مهم‌تر است.

به این بهانه به بررسی وضعیت ایران و سه تیم دیگر حاضر در گروه B یعنی انگلیس،‌ آمریکا و ولز پرداختیم:

 

تیم ملی انگلیس

b134f610-fa50-4a40-beff-465379338b67

حضور در گروه مرگ لیگ ملت‌های اروپا و قرار گرفتن در کنار ایتالیا، آلمان و مجارستان کار انگلیس را در این مسابقات حسابی سخت کرد و البته کار حریفان این تیم ها برای بررسی و ارزیابی وضعیت شاگردان ساوت گیت در آستانه جام جهانی هم دشوارتر از حالت عادی است. با این حال با پایان هفته ششم و اتمام دور گروهی مسابقات، انگلیس بدون حتی یک برد و ایستادن در جایگاه چهارم و آخر گروه 3 به پایان کار خودش رسید. نتایجی که اگرچه برابر تیم های قدرتمند شاید قابل توجیه به نظر برسد ولی نشان می‌دهد شاید نتوان روی انگلیس به عنوان یک ابر قدرت و یک مدعی در جام جهانی حساب کرد. این تیم، تیم سید نخست گروه B جام جهانی و شانس اصلی صعود از گروه است ولی شاید در این گروه شگفتی در پیش باشد.

تساوی مقابل ایتالیا در دیدار هفته پایانی آخرین نتیجه شاگردان ساوت گیت بود و سه تساوی و سه شکست حاصل کار آنها در شش دیدار این گروه بود و حالا با این نتایج به استقبال جام جهانی می‌روند.

 

تیم ملی آمریکا

photo_۲۰۲۲-۰۹-۲۹_۱۱-۱۷-۴۶

نماینده قاره آمریکای شمالی در گروه B هم در فرصت تعطیلات مسابقات داخلی و در فیفا دی ها دو دیدار تدارکاتی با تیم‌های آسیایی برگزار کرد که نتایج خوبی در آن حاصل نشد. با توجه به اینکه تیم‌های اروپایی درگیر لیگ ملت‌ها هستند، تیم های آفریقایی، آسیایی و آمریکایی از بازی دوستانه با این تیم‌ها محروم هستند و نمایندگان این سه قاره به مصاف هم می‌روند و تقابل با دو حریف آسیایی از سوی آمریکا نشان می‌دهد حساب ویژه‌ای روی تقابل با ایران باز کرده و سعی دارند با محک زدن خودشان مقابل تیم‌های قاره کهن آشنایی بیشتری پیدا کنند.

با این وجود تیم آمریکا نتایج خوبی در این دو بازی کسب نکرد و پس از شکستی که چند روز قبل مقابل ژاپن متحمل شد، روز گذشته برابر عربستان تن به تساوی داد تا نشان دهند شکست آسیایی‌ها برای آنها کار راحت و سهل الوصولی نیست. به عقیده خیلی از تحلیل گران، نتیجه دیدار ایران مقابل آمریکا در سرنوشت گروه بسیار تعیین کننده است و اگر روی کاغذ انگلیس را گزینه محتمل یکی از دو سهمیه صعود و ولز را گزینه محتمل یکی از دو سهمیه حذف در نظر بگیریم، از بین آمریکا و ایران یک تیم شانس صعود به عنوان تیم دوم را دارد و از همین رو نتیجه تقابل دو تیم نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت صعود از این گروه دارد و آمریکایی‌ها هم با علم به این موضوع دیدارهای تدارکاتی با حریفان آسیایی در نظر گرفتند. حالا باید دید سرنوشت این تفاق چه خواهد شد.

 

تیم ملی ولز

skysports-gareth-bale-wales_5910900

ولز از مسیری پیچیده و سخت توانست جواز حضور در قطر را کسب کند و یکی از سهمیه‌های پلی آف را از قاره سبز کسب کرد و حالا تیم چهارم گروه B است که کمتر روی او برای صعود و تاثیرگذاری در معادلات گروه B حساب می‌شود.

ولز روز یکشنبه در آخرین بازی لیگ ملت‌های اروپا به مصاف لهستان رفت و تن به شکست یک بر صفر داد تا با 5 باخت و تنها یک تساوی یکی از ضعیف‌ترین تیم های جام ملت‌های اروپا باشد و نشان دهد وضعیت تیم اصلاً جالب نیست.

البته نباید این را نادیده گرفت که آنها در گروه سختی قرار گرفتند و مقابل بلژیک، هلند و لهستان به میدان رفتند و عملکرد خوبی هم بعضا در این بازی‌ها داشتند ولی به هر جهت اوضاع ولز وخیم‌تر از سه تیم دیگر گروه B در جام جهانی به نظر می‌رسد.

 

تیم ملی ایران

photo_۲۰۲۲-۰۹-۲۸_۱۹-۰۴-۵۳

کی‌روش در فرصت کوتاه حضورش روی نیمکت تیم ملی توانسته تغییراتی مهم و مثبت در عملکرد ملی پوشان لحاظ کند. نظم و دیسیپلین در بازی و تاکتیک های ملی پوشان در کنار روحیه و اعتماد به نفسی که به وضوح بالاتر رفته، امیدواری را برای کسب نتایج خوب در جام جهانی افزایش داده است. ایران در گروه سختی قرار گرفته و کار برای صعود تاریخی دشوار است ولی با توجه به شرایط رقم خورده کار دشواری نیست.

دو دیدار تدارکاتی سنگین و دشوار مقابل تیم های پرمهره و قدرتمند اروگوئه و سنگال که یکی از بهترین تیم‌های آمریکای جنوبی و دیگری بهترین تیم قاره آفریقاست یک محک جدی برای تیم ملی بود و ایستادگی مناسب خط دفاعی و بسته ماندن دروازه در دو دیدار مقابل مهاجمان قدرتمندی مثل مانه و سوارز (تنها گل دریافتی تیم ملی روی گل به خودی و اشتباه پور علی گنجی رقم خورد) اثبات کرد که کی‌روش راه مهار خط حمله‌های قدرتمند را بلد است و اگر این بار مثل بازی با آرژانتین و بازی با اسپانیا بدشانسی منجر به شکست یک بر صفر نشود می‌توان به گرفتن امتیاز از انگلیس و کسب نتایج خوب مقابل ولز و آمریکا امیدوار بود تا شاید اولین صعود به دور حذفی را تجربه کنیم.

تیم ملی در خط حمله هنوز منسجم نشان نداده ولی استفاده از تک موقعیت‌ها با حضور مهاجمان کاربلد و میدان دیده‌ای مثل آزمون و طارمی این فرصت را در جام جهانی به ما می‌دهد که امیدوار باشیم فرصت‌های حداقلی مقابل رقبا هم می‌تواند زمینه ساز باز شدن دروازه حریفان باشد، هر چند در فاز هجومی نیاز به کار بیشتری احساس می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *