بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

روایت تلخ زندگی سرمربی شیرهای ترانگا

منبع : خبرانلاین
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۷

تیم ملی فوتبال کشورمان امروز از ساعت 18 به وقت تهران در دومین بازی تدارکاتی اش در اتریش به مصاف تیم ملی سنگال قهرمان آفریقا می رود.

در همین رابطه سایت «ساکرنت» به بهانه این بازی به بازنشر اتفاق تلخ و تاریخی برای آلیو سیسه کاپیتان سابق شیرهای ترانگا و سرمربی کنونی این تیم پرداخت.

این رسانه با تیتر «چگونه آلیو سیسه، سرمربی تیم ملی سنگال، 11 عضو خانواده خود را در یک تراژدی از دست داد» به بازنشر این واقعه تلخ پرداخت.

سال 2002 برای فوتبال سنگال اهمیت زیادی داشت زیرا اولین سالی بود به جام جهانی راه یافتند و همچنین به فینال جام ملت های آفریقا رسیدند.

شیرهای ترانگا در جام جهانی 2002 به میزبانی کره و ژاپن با شکست دادن اربابان استعماری خود یعنی فرانسه، پیش از رسیدن به یک چهارم نهایی، به عنوان بهترین رکورد قبلی قاره آفریقا که توسط کامرون در ایتالیا در سال 1990 ثبت شده بود، برابری کردند و تیتر خبرها شدند.

سنگال در آن تورنمنت نفس گیر فوتبالی بیادماندنی بازی کرد و به تاریخ سازی نزدیک بود، اما شادی مردم در مواجهه با یک فاجعه ملی به زودی از بین رفت.

سیسه در آن زمان کاپیتان تیم ملی سنگال در هر دو تورنمنت بود. او 11 نفر از اعضای خانواده خود را در جولا، قایق محبوب سنگالی که در 26 سپتامبر 2002 در سواحل گامبیا واژگون شد، از دست داده بود.

این قایق یک وسیله حمل و نقل معمولی برای سنگالی‌هایی بود که به دنبال عبور از شمال کشور بودند و چون نگرانی هایی مرزی وجود داشت، این اتفاق تلخ برای سرمربی کنونی سنگال افتاد.

بیشتر بخوانید: لبخند رضایت کی‌روش در کنار بزرگ‌ترین حامی‌اش/عکس تیتر عجیب روزنامه پرتغالی علیه رونالدو/عکس آغاز جنگ بزرگ بین طارمی و آزمون در تیم ملی

257 251

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *