بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

گرگ و میش حوالی تشک؛ ستاره ها به جام جهانی نمی روند/ یزدانی صربستان را در اسپانیا تلافی می کند؟

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۳

تیم ملی کشتی ایران روزهای پرترافیک و جذابی را پیش رو دارد.

به گزارش طرفداری، تیم ملی کشتی ایران در رقابتهای جهانی در صربستان روزهای تللخ و شیرینی را تجربه کرد؛ از ناکامی محض کشتی فرنگی که به جدایی سرمربی تیم ملی انجامید تا شکست ناباورانه و با اختلاف حسن یزدانی گرفته تا درخشش چشم نواز کامران قاسم پور و رحمان عموزاد خلیلی.

با اتمام این رقابتها اما سال برای کشتی ایران به پایان نرسیده و چند تورنمنت مهم دیگر برای کشتی ایران در راه است.

رقابتهای کشتی قهرمانی جهان در بلگراد با همه حرف و حدیث ها و اتفاقات ریز و درشتش به پایان رسید اما کشتی تعطیل نشده و دو رویداد مهم دیگر پیش رو است؛ رقابتهای کشتی امیدهای قهرمانی جهان در اسپانیا و جام جهانی کشتی در آذربایجان.

در کشتی آزاد بعد از کسب نتیجه نسبتا راضی کننده و کسب 2 طلای خوشرنگ برنامه ها مشخص است و پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد تکلیف تیمش را برای این دو رویداد مشخص کرده.

در کشتی فرنگی اما بعد از کناره گیری محمد بنا بعد از رقابتهای جهانی همه برنامه ها تغییر کرده. با آمدن حسن رنگرز تقریبا تمامی برنامه های قبلی که بر اساس سلیقه و رویکرد محمد بنا چیده شده بود، تغییر پیدا خواهد کرد. حسن رنگرز برخلاف محمد بنا به چرخه انتخابی اعتقاد دارد و از همین رو برنامه هایش را حول محور چرخه تنظیم می کند.

  کشتی فرنگی؛ آغاز چرخه انتخابی بدون ستاره ها

در نخستین گام رقابتهای کشتی امیدهای جهان در اسپانیا پیش روست که رنگرز بلافاصله پس از انتصاب برنامه های خود را برای حضور در این رقابتها اعلام کرد.

اردوی اول تیم امید را از روز پنج‌شنبه تشکیل شد. تیم کشتی فرنگی امید یک اردوی مقطعی 10 روزه را خواهد داشت و بعد از سه روز استراحت، اردوی دوم متصل به امیدهای جهان خواهد بود که 25 تا 27 مهر در اسپانیا برگزار می‌شود. تیم کشتی فرنگی امید سال گذشته نایب قهرمان شد و رنگرز به دنبال تکرار همین رتبه و چه بسا قهرمانی در اسپانیاست هر چند که با توجه به شرایط موجود بسیار دشوار به نظر می رسد. به ویژه اینکه زمان بسیار کوتاه است و فرنگی کاران عملا فقط 21 روز دو اردوی 10 روزه در اختیار کادر فنی هستند.

بعد از این رقابتها جام جهانی کشتی 14 و 15 آبان در باکو پیش روست که با توجه به میزبانی آذربایجانی ها کشتی ایران کار دشواری پیش رو خواهد داشت. به ویژه اینکه براساس چرخه انتخابی قطعا نفرات اصلی و عنوان دار جهانی در این رقابتها در ترکیب تیم ایران حضور نخواهند داشت.

بر طبق برنامه، حسن رنگرز در جام‌جهانی به نفرات مدال‌آور در قهرمانی جهان، استراحت خواهد داد و با تیمی جوان پا به جام‌جهانی خواهد رفت. رنگرز اعتقاد دارد پیش‌نیاز رسیدن به افتخار، میدان دادن به جوانان است که بایستی در میدان رسمی محک خورده و کسب تجربه کرده باشند. به ویژه اینکه برنامه اصلی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی موفقیت در رقابتهای کسب سهمیه المپیک و قهرمانی جهان در سال آینده است و از همین رو برنامه هایش را حول محور المپیک 2024 تنظیم کرده.

  کشتی آزاد؛ یزدانی در اسپانیا بلگراد را تلافی می کند؟

در کشتی آزاد برنامه ها از قبل تنظیم شده و تغییری نخواهد داشت اما به نظر می رسد در تیم اعزامی تیم کشتی آزاد امید یک تغییر مهم رخ خواهد داد. غالب تیم اعزامی به مسابقات امیدهای جهان را اعضای تیم جوانان که مردادماه در بلغارستان کشتی گرفتند، تشکیل می‌دهند، با توجه به اتفاقی در بلگراد برای تیم ایران رخ داد، ظاهرا کادر فنی قصد دارد امیرمحمد یزدانی را به اسپانیا اعزام کند. بر این اساس احتمالا یزدانی در اسپانیا در وزن 70 کیلوگرم روی تشک خواهد رفت تا بلکه غیبت ناخواسته رقابتهای جهانی را با یک طلای خوشرنگ امیدهای جهان تلافی کند.

در ترکیب تیم اعزامی به اسپانیا چهره های مدعی چون برادران فیروزپور، امیررضا معصومی و امیرعلی آذرپیرا حضور دارند.

 

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *