بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سرمربی تیم ملی تکواندو چگونه انتخاب شد؟/ بسحاق انصراف داد، مقانلو سرمربی شد

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۳

یکی از دو سرمربی تیم ملی تکواندو انصراف داد و نیمکت را به دیگر گزینه مورد اعتماد فدراسیون سپرد.

به گزارش طرفداری، سیستم چرخشی روی نیمکت تیم ملی تکواندو، سردرگمی‌هایی را به دنبال داشته و تا آخرین لحظه مشخص نیست کدام یک از دو گزینه رئیس فدراسیون، هدایت تیم را بر عهده خواهند داشت.

هادی ساعی پس از انتخاب به عنوان رئیس جدید و جانشین محمد پولادگر، تصمیم به ایجاد تغییر و تحول در کادر فنی تیم ملی تکواندو گرفت. او در اولین گام فریبرز عسگری سرمربی و محمد باقری معتمد مربی تیم ملی را کنار گذاشت، اما ترجیح داد از دو سرمربی جدید به صورت همزمان استفاده کند.

بیژن مقانلو و علی محمد بسحاق گزینه‌های رئیس جدید فدراسیون بودند که قرار شد بنا بر ملاحظات ساعی، هر یک در تورنمنتی روی نیمکت تیم ملی بنشیند و دیگری هدایت ملی‌پوشان را در مسابقات بعدی بر عهده بگیرد، اما ناگهان خبر آمد بسحاق در آستانه مسابقات گرندپری منچستر و مسابقات جهانی مکزیک کناره‌گیری کرده و گوی و میدان را به صورت کامل در اختیار مقانلو گذاشته است.

اکنون اصغر رحیمی مدیر فنی تیم ملی تکواندو در این باره صحبت کرده و توضیح داده است.

او در خصوص تثبیت موقعیت مقانلو به عنوان سرمربی تیم ملی تا مسابقات جهانی تکواندو اظهار داشت:

بسحاق به صورت تلفنی با من و حضوری با هادی ساعی صحبت و اعلام کرد با توجه به نزدیکی مسابقات گرندپری و مسابقات جهانی ترجیح می‌دهد مقانلو تیم را به مسابقات جهانی برود و از کاندیداتوری هدایت تیم ملی در این مقطع انصراف می‌دهد.

رحیمی تصریح کرد:

در جلسه کمیته فنی نیز به این نتیجه رسیدیم بعد از انتخابی روز شنبه و مشخص شدن ترکیب تیم ملی برای مسابقات جهانی، نفرات جوان‌تر پشت خط مانده در تیم امید با بسحاق فعالیت خود را ادامه بدهند. البته برای این نفرات نیز برنامه داریم تا رنکینگ‌های خود را ارتقا بدهند. مقانلو نیز تا پایان مسابقات جهانی سرمربی تیم ملی خواهد بود و بعد از این مسابقات تا پایان مسابقات المپیک پاریس کادر فنی را مشخص خواهیم کرد.

مدیرفنی تیم ملی تکواندو در خصوص تصمیمات عجیب کمیته فنی  مانند تأخیر در مشخص کردن سرمربی تیم ملی با وجود حضور بزرگان این رشته در این کمیته، به تسنیم گفت:

همزمان با پروسه تصمیم‌گیری، کار متوقف نبود، بسحاق تیم خوبی را آماده کرد و نتایج خوبی را نیز در کشورهای اسلامی گرفت. مقانلو نیز با تیم خود در حال آماده‌سازی بود. هدف اصلی ما این بود فضای رقابتی حفظ شود و در این فضا نیز لطمه نخوردیم.

رحیمی در پاسخ به این سؤال که به عنوان کسی که در گذشته سابقه مربیگری داشته، آیا قبول دارد مربی در صورت عدم اطمینان به ثبات کاری خود با استرس فعالیت خواهد کرد، گفت:

این حرف درست است، اما در جلسه کمیته فنی به مقانلو اعلام کردیم که دست او کاملاً باز است و کمیته فنی و رسانه‌ها از او حمایت خواهند کرد. مقانلو گزینه اجباری بود؟

وی درباره اینکه برخی کارشناسان اعتقاد داشتند گزینه فدراسیون برای هدایت تیم ملی، بسحاق بود و  فدراسیون با انصراف او به اجبار به مقانلو رسیده، گفت:

واقعاً این طور نبود. با شناختی که در اعزام‌ها نسبت به بسحاق پیدا کردم او را آدم اخلاق‌مداری دیدم. ورود بسحاق به تیم ملی کمک کرد و بچه‌ها در قونیه شاهکار کردند. ما به هدف خود رسیدیم و در حال حاضر احساس می‌کنیم کادرفنی ما خوب است. به عملکرد تیم در قهرمانی جهان خوشبین هستیم، اما اگر خدای ناکرده در قهرمانی جهانی نتیجه نگیریم، مجبور هستیم تصمیمات تازه‌ای بگیریم.

مدیرفنی تیم ملی تکواندو خاطرنشان کرد:

این نکته را در نظر بگیرید که اگر از ابتدا مقانلو را انتخاب می‌کردیم و بعد از نتایج آسیایی، خدای ناکرده گرندپری و جهانی را نیز از دست می‌دادیم، نمی‌توانستیم از بسحاق که در خانه نشسته بود، استفاده کنیم. در کشتی فرنگی این اتفاق افتاد و واقعاً ناراحت هستم که [محمد] بنا را کنار گذاشتیم و کسی که کمتر مربیگری کرده و در کارهای مدیریتی ورود کرده را یکدفعه به عنوان سرمربی انتخاب کردیم. اگر مربی وارد چرخه مربیگری نشده باشد و به یک باره از او استفاده کنید، بازیکنان او را نخواهند پذیرفت. قبول کنید در حال حاضر اگر قصد تزریق بسحاق را داشته باشیم بازیکنان او را خواهند پذیرفت.

او در پاسخ به این سؤال که در صورت عدم نتیجه‌گیری در مسابقات جهانی، تنها بسحاق گزینه هدایت تیم ملی خواهد بود یا گزینه‌های دیگر نیز بررسی خواهند شد، گفت:

قطعاً بررسی خواهیم کرد و باید تصمیم‌گیری کنیم. به عنوان یک شخص نمی‌توانم در این خصوص نظر بدهم، اما حتماً باید تجدید نظر و بررسی کنیم.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *