بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

تقابل با تیم نخست قاره سیاه؛ نبرد انتقامی برای کی‌روش

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۶

تیم ملی ایران فردا دومین دیدار تدارکاتی خودش در اردوی اتریش را مقابل سنگال برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، دومین دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران پس از روی کار آمدن کی‌روش به عنوان سرمربی این تیم و در اردوی اتریش، فردا سه شنبه 5 مهر ماه و از ساعت 19 به وقت ایران در ورزشگاه موشن اینوست آرنای شهر وین برگزار خواهد شد تا ملی‌پوشان ایرانی پیش از شروع مسابقات جام جهانی قطر محکی جدی برابر این حریف آفریقایی بخورند. به این بهانه به بررسی وضعیت و آشنایی بیشتر با تیم ملی سنگال پرداختیم:

 

نبرد انتقامی برای کی‌روش مقابل قهرمان آفریقا

سنگال با صدرنشینی در گروه هشت رقابت‌های مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آفریقا، بالاتر از توگو، نامیبیا و کنگو توانست راهی مرحله نهایی این مسابقات شود و در نهایت پس از تساوی یک بر یک مقابل مصر در مجموع دو بازی رفت و برگشت، با نتیجه سه بر یک این تیم را با سرمربیگری کارلوس کی‌روش شکست دهد تا برای سومین بار جواز حضور در جام جهانی را به دست آورد. پیش از این هم در فینال جام ملت‌های آفریقا بود که سنگال با برتری مقابل مصر مقام قهرمانی را به دست آورد و در واقع کی‌روش با مصر مقابل سنگال هم جام قهرمانی در آفریقا را از دست داد و هم حضور در جام جهانی و این دو شکست برای کی‌روش باعث شده انگیزه‌های انتقامی هم در سرمربی پرتغالی تیم ملی در این دیدار تدارکاتی وجود داشته باشد.

 

قرعه مناسب در جام جهانی

سنگال در جام جهانی قرعه مناسبی دارد و روی کاغذ کار سختی برای صعود نخواهد داشت. این تیم در گروه اول بیست و دومین دوره جام جهانی، باید به مصاف هلند، قطر و اکوادور برود. تیم ملی قطر به عنوان میزبان مسابقات در سید یک قرار گرفت و به نوعی مناسب‌ترین قرعه برای هر تیمی به نظر می‌رسید و هلند به عنوان مطرح‌ترین تیم این گروه قرار دارد و حریف دیگر سنگال هم اکوادور از قاره آمریکاست و به نظر می‌رسد سنگالی‌ها پس از شگفتی سازی در جام جهانی 2002 این بار هم شانس خوبی برای صعود دارند.

 

شگفتی ساز جام جهانی در آسیا

جام جهانی قطر دومین جام جهانی به میزبانی قاره آسیاست و در دوره قبلی در سال 2002 بود که کره و ژاپن میزبانی مشترک مسابقات را بر عهده داشتند و در آن دوره سنگال با هدایت برونو متسوی فقید یکی از شگفتی‌سازان مسابقات شد و توانست فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهد وبا شگفتی سازی توانست به مرحله یک چهارم نهایی برسد‌‌‌‌. در دیدار افتتاحیه آن جام سنگال با سرمربیگری برونو متسوی فقید، قهرمان جهان یعنی فرانسه را شکست دادند و در ادامه با تساوی مقابل دانمارک و اروگوئه توانستند به عنوان تیم دوم گروه‌شان به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند. هرچند پس از برتری دو بر یک برابر سوئد، با شکست یک بر صفر مقابل ترکیه نتوانستند تاریخ‌سازی خود را ادامه داده و به جمع چهار تیم برسند.

 

ناکامی در صعود دوم

البته سنگال در دومین دوره حضورش در جام جهانی توفیق خاصی نداشت و با وجود آمار برابر با ژاپن در امتیاز، گل زده و گل خورده، تنها به دلیل دریافت کارت زرد بیشتر نسبت به سامورایی‌ها، پایین‌تر از این تیم و کلمبیا صدرنشین و بالاتر از لهستان، در جایگاه سوم گروه H قرار گرفت و از دور مسابقات حذف شد.

 

آشنایی با بازیکنان سنگال

 

هر 27 بازیکنی که برای دیدارهای دوستانه ماه سپتامبر به اردوی سنگال دعوت شده‌اند، لژیونر هستند.

8 بازیکن از لوشامپیونا فرانسه، 10 بازیکن از لیگ برتر و دسته اول انگلیس، 2 بازیکن از بوندس لیگا آلمان، 3 بازیکن از سری A ایتالیا، 2 بازیکن از لالیگا اسپانیا، یک بازیکن از دسته اول قبرس و یک بازیکن از سوپرلیگ یونان در حال حاضر در اردوی تیم آلیو سیسه حضور دارند.

 

چهره‌های شاخص

کالیدو کولیبالی (مدافع چلسی)، ادریسا گانا (هافبک اورتون)، شیخ کویاته (ناتینگهام فارست) و اسماعیل‌ سار (واتفورد) و نامپالیس مندی (لستر سیتی) از چهره های ویژه سنگال هستند ولی بدون شک شاخص‌ترین بازیکن این تیم سادیو مانه است که بهترین گلزن تاریخ فوتبال سنگال و بهترین بازیکن فعلی قاره سیاه است که از ارکان نتایج درخشان چند سال گذشته لیورپول بود و حالا با قیمت 32 میلیون یورو راهی بایرن مونیخ شده است تا جای خالی لواندوفسکی را پر کند و البته هنوز در این امر موفق نبوده است.

ادوارد مندی (دروازه‌بان مصدوم چلسی) یوسف سابالی (مدافع رئال بتیس) کیتا بالده (مهاجم دوپینگی اسپارتاک مسکو) و بونا سار (مدافع مصدوم بایرن مونیخ) سه بازیکن شاخص سنگال هستند که مقابل ایران غایب خواهند بود‌.

 

 

سابقه ایران – سنگال

تیم ملی فوتبال کشورمان تاکنون فقط یک بار به مصاف سنگال رفته و در دیداری که 12 فروردین 88، اریش روته مولر آلمانی پس از برکناری علی دایی هدایت ایران را برعهده داشت با نتیجه یک بر یک در ورزشگاه آزادی مقابل این تیم متوقف شدیم که مهرزاد معدنچی، تک گل‌مان را در آن مسابقه به ثمر رساند.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *