بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کی‌روش نقشی در آماده‌سازی تیم ملی ندارد/ فوتبال ایران آماتور است

منبع : خبرگزاری مهر
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۸:۰۶

علیرضا پورمند در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد شرایط تیم ملی فوتبال ایران پس از اتفاقات و تغییراتی که در کادر فنی رخ داد گفت: اسکوچیچ زمانی به تیم ملی ایران رسید که با توجه به رزومه ای که داشت هیچ کس انتظار نداشت او هدایت ملی پوشان را برعهده بگیرد. سابقه او اصلاً برای تیم ملی درخشان نبود و چون کسی در آن مقطع حاضر نشد این پست را قبول کند اسکوچیچ سرمربی شد و انتقادهای زیادی هم از ابتدا تا روزی که رفت به او وارد بود.

وی افزود: سرمربی تیم ملی بسیار خوش شانس بود چون در گروه تیم ملی ما، تیم بزرگی قرار نداشت نه عربستان بود نه استرالیا و نه تیم‌های دیگر و مطمئن باشید حتی اگر اسکوچیچ هم سرمربی نبود تیم ما به دور بعد صعود می‌کرد. اما در آن شرایط همه خوشحال بودیم که با اسکوچیچ توانسته ایم به دور بعد صعود کنیم.

پورمند در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه در فوتبال ما قحط الرجال است. در آن زمان فقط نام اسکوچیچ، برانکو و کی روش مطرح بود و این طور استنباط می‌شد که دیگر هیچ مربی ای نمی‌تواند هدایت تیم فوتبال ایران را برعهده بگیرد.

وی گفت: منطق آن زمان هم همین بود که کی روش چون شناخت دارد می‌تواند با تیم ملی موفق باشد. رفتار کی روش مناسب نبود. کمتر در دنیا می‌بینید که جای کارفرما و کارگر عوض شود. خصوصیات اخلاقی او به گونه‌ای بود که همه از او می‌ترسیدند و حالا فکر می‌کنند که با این شرایط او در جام جهانی موفق خواهد شد.

کارشناس فوتبال در ادامه گفت: انتخاب سرمربی تیم ملی در ایران شفاف نبوده است. در حال حاضر که تیم ملی به اردو رفته است کارلوس کی روش هیچ نقشی در آماده سازی تیم نخواهد داشت. او تنها می‌تواند در دو بازی پیش روی ایران برابر سنگال و اروگوئه ترکیبش را به دست بیاورد. ما در دور قبل نتایج خوبی کسب کردیم و حالا باید تلاش کنیم نتایج بهتری به دست بیاوریم البته ما با کی روش هم در جام جهانی گذشته باختیم و باید راهکاری پیدا کنیم که بتوانیم در جام جهانی پیش رو برنده باشیم.

پورمند با انتقاد از فوتبال ایران گفت: فوتبال ایران فقط اسم حرفه‌ای دارد. غیر از قراردادهایش که آن هم جای بحث دارد همه فوتبال ما آماتور است. نمی‌توانیم امکانات و زیرساخت‌های خود را با سایر کشورها مقایسه کنیم و باید منتظر یک جرقه و یا شانس باشیم تا بتوانیم نتیجه خوبی در جام جهانی بگیریم.

وی در مورد انتخاب بازیکنان توسط کی روش و انتقاداتی که از او شده است افزود: انتخاب بازیکن سلیقه‌ای و بر اساس نوع تاکتیک سرمربی است و نباید کسی در این موضوع دخالت کند. اگر به کی روش اعتماد کرده ایم باید اجازه دهیم او کارش را انجام دهد. نمی‌توانیم ۵۰ نفر را با خود به جام جهانی ببریم. بنابراین باید دست سرمربی باز باشد تا او بتواند بهترین‌ها را از نظر خودش انتخاب و به جام جهانی ببرد.

وی در پایان و در خصوص اینکه گفته می‌شود بعد از جام جهانی، نکونام سرمربی تیم ملی خواهد شد و کارلوس کی روش مدیر فنی، گفت: در انتخاب سرمربی، رانتی برخورد کرده ایم. در فوتبال خودمان هم مدیران باشگاه‌ها چون قابلیت‌های فنی ندارند انتخاب‌هایشان نادرست است. ما در این چند سال چند مربی ساخته ایم که بخواهیم از آنها استفاده کنیم. حداقل این است که از کشورهای همسایه الگو بگیریم. نکونام از لحاظ فنی دانش بالایی دارد اما نباید به قول فوتبالی‌ها او را بسوزانیم و بعد از آن کاسه چه کنم چه کنم دست بگیریم. اگر قرار است او را به عنوان سرمربی انتخاب کنیم باید همه شرایط را فراهم کرده و یک برنامه ریزی طولانی مدت برای این مربی جوان داشته باشیم که اگر این گونه نباشد نکونام هم خواهد سوخت و باید دوباره به دنبال این باشیم تا یک مربی دیگر را جانشین او کنیم.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *