بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

تفکرات و اطلاعات کی‌روش یخ زده!/ خیال انگلیس راحت است، سطح فوتبال ایران بالا نیست!

منبع : مشرق نیوز
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۶:۰۷

سرویس ورزش مشرق – کم کم به آغاز بزرگترین تورنمنت ورزشی جهان شاید پس از المپیک نزدیک می ‎شویم. جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که با همه فراز و نشیب و حرف و حدیثش بالاخره قرار است برگزار شود.

هر گوشه را یکی از کشورها بر عهده گرفته و سوال اینجاست که در زمان بررسی صلاحیت میزبانی از قطر جز ثروتش چه دیدند که با رای قاطعانه آن را انتخاب کردند؟!

در هر حال همین ثروت زیاد هم برای خودش یک برگ برنده است. اکنون قطر امنیت میزبانی خود را به فرانسه و انگلیس سپرده، تکنولوژی را از آلمان و آمریکا خریداری کرده و هتلینگ و ویترین رقابت‌ها را به فیفا و آن هم به کانادا، ایتالیا و چند کشور دیگر سپرده است.

خبرنگار ورزشی مشرق با پاتریک جورجویچ نویسنده جوان اما با سابقه دیلی میل همکلام شد تا از او درباره وضعیت فوتبال انگلیس، نگاه رسانه‌های بریتانیا به فوتبال ایران و گروه B در جام جهانی بپرسد. متن گفتگو را در ادامه بخوانید:

تفکرات و اطلاعات کی‌روش یخ زده!/ خیال انگلیس راحت است، سطح فوتبال ایران بالا نیست!

پاتریک به خاطر قبول دعوت برای این گفت و گوی تلفنی ممنونم، سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال ایران برای انگلیس ناشناخته نیست. نظرت درباره انتخاب کارلوس کی‌روش چیست؟

برای من هم جذاب است که بدانم خبرنگاران ایرانی اکنون درباره حریف مهم تیمشان یعنی انگلیس چه طرز تفکری دارند، به نظر من کی‌روش مربی خوبی است، کارش را بلد است، بی سواد نیست، می خواهم بگویم که مربی آگاهی به نظر می رسد اما به روز نیست، اطلاعاتش یک روزی یک جایی یخ زده، متوجه منظورم می‌شوید؟ مربی قابل پیش بینی شده است. ایده پردازی ندارد و تحلیلش از حریفان تا حد زیادی احساسی است. در منچستریونایتد هم گاهی بین دو نیمه او سخنرانی می‌کرد چون بلد بود به بازیکنان انگیزه بدهد، اما وقتی زمان سخنان فنی می‌رسید، فرگوسن ادامه می‌داد.

در واقع می‌خواهی بگویی که کی‌روش از لحاظ فنی چندان مربی بزرگی نیست؟

نه این را نمی گویم، به هر حال در بضاعت خودش مربی کوچکی نیست اما وقتی وارد میدان جام جهانی بشود باید بزرگ باشد، بزرگتر از آنچه قرار بود. نگاه کی‌روش به فوتبال ایران البته جالب و جذاب است. او در آستانه ورود به ایران گفته که خانواده مرا صدا زده و باید به خانه برگردم، قابل ستایش است، او روحیه جنگنده ای دارد و خوب بلد است رسانه‌ها را با خود همراه کند. کارش را بلد است، این بهترین پاسخ من خواهد بود.

شما از هواداران سرسخت لیورپول هستید، اوضاع فوتبال باشگاهی در بریتانیا چگونه است؟

بله، من آنقدر مقابل درب ورودی استادیوم عکس گرفتم که دیگر همه متوجه شدند، لیورپول همه زندگی من است، البته این زندگی شخصی وارد زندگی کاری من نمی شود. تلاش می کنم در زمان نگارش خبر یا گزارش بی طرف باشم. فوتبال باشگاهی در انگلیس امسال هیجان زیادی دارد، اوضاع لیورپول خوب نیست اما شرایط بهتر خواهد شد. تعداد بازی‌ها آنقدر زیاد نیست که بتوان به راحتی شرایط جدول باشگاهی لیگ برتر را تحلیل کرد.

به سراغ جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برویم. نظرت درباره این میزبان چیست؟

من از مخالفین جدی این میزبانی بودم بعدها هم افشاگری صورت گرفت و فیفا رسوا شد. در هر حال نمی شود به گذشته برگشت و حالا باید با قطر سازگار باشیم. امیدوارم میزبان خوبی باشد هر چند همه چیز در اختیار دیگران است و باید هم میزبانی خوبی داشته باشد. آنها خودشان چیزی برای میزبانی از جام جهانی نداشتند و ندارند. حقوق بشر هم به درستی رعایت نشد، وضعیت کارگران نپالی و پاکستانی مشخص نشد و همه چیز در یک سکوت خبری از بین رفت.

ایران در گروه B با تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز همگروه است.

گروه سختی برای ایران و شاید ولز است، آمریکا هم هیجان زده خواهد بود و شاید خود را مستحق صعود بداند اما به نظر من تنها تیمی که از حضور در این گروه بسیار خوشحال است، انگلیس است و بس. رقابت اصلی در این گروه به عقیده من بین آمریکا و ولز برای صعود از گروه است. ناراحت نشو اما ایران برای صعود از این گروه شانس زیادی ندارد. من اخبار فوتبال ایران را بررسی نکرده‌ام اما به نظرم سطح فوتبال ایران در آسیا بالا و در جهان پایین است.

تفکرات و اطلاعات کی‌روش یخ زده!/ خیال انگلیس راحت است، سطح فوتبال ایران بالا نیست!

انگلیس شاید جدی ترین حریف ایران باشد اما فوتبال ایران برای پیروزی مقابل آمریکا و ولز انگیزه زیادی دارد.

همه چیز ممکن است، من نگفتم غیرممکن است، سخت است و البته اگر قرار بر پیش بینی باشد من به انگلیس و ولز اشاره خواهم کرد.

آیا کی‌روش شناخت خوبی از فوتبال انگلیس دارد؟

بعید می‌دانم. این که مدتی در فوتبال انگلیس مربی بوده دلیل نمی‌شود فوتبال انگلیس را بعد از این همه سال بشناسد. کی‌روش مربی کوچکی نیست و البته همیشه دستیاران خوبی انتخاب می‌کند. او تیم رسانه‌ای خوبی هم دارد و در جنگ رسانه پیروز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *