بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سمیرا داوری: فدراسیون بین المللی، حساب ویژه ای روی موی تای ایران باز کرده است/ IFMA به عملکرد داوران ایرانی اعتماد دارد

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۱

داور بین المللی موی تای خاطر نشان کرد: بدون شک تمام این موفقیتها مرهون تلاشهای جواد نصیری در راس موی تای ایران است.

به گزارش ایلنا، تنها داور زن ایرانی حاضر در مسابقات قهرمانی موی تای جوانان جهان در مالزی گفت: بعد از قضاوت در چند رویداد معتبر و رسمی IFMA به این نتیجه رسیدم؛ قوانینی که در فدراسیون بین المللی موی تای اجراء می شود، از زمین تا آسمان متفاوت تر از چیزی است که در سالهای گذشته به داوران ما آموزش داده شده است. متاسفانه از اول سنگ بنای داوری موی تای در ایران، غلط بنا نهاده شده و مقصر آن هم مدیران قبلی این ورزش هستند.

سمیرا داوری با بیان اینکه داوران موی تای اگر می خواهند در این عرصه موفق ظاهر شوند، باید دانش فنی خود را به روز رسانی کنند، اظهار داشت: قوانین موی تای مدام دست خوش تغییر است و داوران ما برای اینکه از غافله عقب نمانند باید در کلاسهای بین المللی شرکت کرده و مسابقات معتبر را قضاوت کنند. خوشبختانه در مدیریت فعلی موی تای برخلاف گذشته،  این معضل برطرف شده و بستر لازم برای ارتقاء سطح کیفی داوران کشورمان فراهم شده است.

داوری سپس در خصوص دستاوردهای بدست آمده در مسابقات جهانی مالزی به ویژه در بخش داوری عنوان کرد:   حضور پیوسته و موفق ورزشکاران و همچنین داوران ایرانی در مسابقات معتبر و رسمی موی تای طی سالهای اخیر باعث شده تا IFMA از هر نظر حساب ویژه ای روی کشورمان باز کند. در همین مسابقات جهانی مالزی دیدیم که چگونه تیم ایران مقابل حریفان قدرتمند ظاهر شد و حتی در بخش بانوان به عنوان بهترین تیم جهان نیز شناخته شد. علاوه بر آن در بحث داوری هم شاهد قضاوتهای تاثیرگذار داوران ایرانی در مبارزات مهم بودیم که این بیانگر جایگاه ویژه موی تای ایران در سطح جهانی است.

وی همچنین گفت: خود بنده در همین مسابقات جهانی اخیر از ده مبارزه فینال، ۸ تای آن را قضاوت کردم؛ در صورتی که از داوران دیگر کشورهای کمتر استفاده شد که این نشان می دهد  IFMA تا چه حد به داوران ایرانی و عملکرد آنها اعتماد دارد.

داوری تصریح کرد: به نظرم رقابتهای جهانی مالزی، میدان بزرگی برای اثبات پتانسیل و توانمندی های موی تای کشورمان بود. پیش از اعزام به جهت طولانی بودن مدت مسابقات و همچنین  شرایط خاص شرکت کنندگان به لحاظ رده های سنی، گمان می کردیم کار سختی برای  سامان دادن به کاروان کشورمان داشته باشیم. اما همدلی و اتحاد تک تک نفرات موجب شد تا در نهایت آرامش و بدون حاشیه، برگ زرین دیگری را در کارنامه موی تای کشورمان به ثبت برسانیم.

این داور بین المللی در پایان خاطر نشان کرد: بدون شک تمام این موفقیتها مرهون تلاشهای جواد نصیری در راس موی تای ایران است. معتقدم وی سالم ترین و پاک دست ترین مدیری است که تاریخ این ورزش به خود دیده است. جواد نصیری در مسیری قدم گذاشته که تحققش آرزوی دیرینه تک تک جامعه موی تای است و مطمئنا با عزم راسخی که دارد، با وجود همه تلاطم ها، سرانجام کشتی موی تای را به سلامت به سر منزل مقصود می رساند. در این بین وظیفه می دانم از یکی از حامیان و همراهان همیشه در صحنه موی تای کشور یعنی ایمان غیاثوند مدیر تیم های ملی نیز یاد کنم که  با تمام وجود و خالصانه پای تحقق اهداف این مجموعه ایستاده است. همچنین جا دارد از زحمات اساتید دیگری چون بهزاد رخنه، مجید خواجوند و امیر نجفی که در طول اعزام زحمات فراوانی را متحمل شدند، کمال قدردانی را داشته باشم.

 

انتهای پیام/

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *