بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ذوالقدری: قهرمان جهان نباید با مدال‌های قونیه غره شود/ تکلیف سرمربی باید زودتر مشخص می‌شد؛ مسئولیتم موقتی است

منبع : خبرگزاری تسنیم
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۶
– اخبار ورزشی –

غلامحسن ذوالقدری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد نونهالان و نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: بدون اغراق از لحاظ کمی و کیفی مسابقات در سطح قابل قبولی برگزار شد. نونهالان و نوجوانان ما و حتی دیگر کشورهای حاضر در مسابقات چیزی برای از دست دادن نداشتند و به همین خاطر نمایش‌های بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند، به طوری که واقعاً با توجه به عملکرد بچه‌ها به آینده تکواندو ایران امیدوار شدم.

وی با اشاره به اهمیت حفظ آینده‌سازان تکواندو ایران گفت: باید برای حفظ این بچه‌ها امکانات و اعتبارات لازم مهیا شود. باید مانند برخی کشورهای از این بچه‌ها حتی به صورت گلخانه‌ای و ویژه حمایت کنیم و امید به این داشته باشیم که در مسابقات بزرگ آینده و حتی المپیک برای کشورمان افتخارآفرینی کنند. تلاش و عملکردی را از نونهالان و نوجوانان دیدم که با توجه به شناخت از جامعه تکواندو و سابقه طولانی در خدمت به این رشته، اعتقاد دارم آینده سازان ارزش هر گونه سرمایه‌گذاری را دارند. به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک عرض می‌کنم که نباید این بچه‌ها رها شوند و باید دست فدراسیون باز باشد.

سرپرست تیم‌های پایه تکواندو راجع عدم استفاده تکواندو ایران از پتانسیل‌های رده‌های پایه در سالیان گذشته گفت: به هر دلیلی این اتفاقات در گذشته نیفتاد و به همین دلیل ما قدرت خود را در رده بزرگسالان در دنیا از دست دادیم و نهایتاً در رقابت‌های المپیک آنگونه که در شان ورزش کشور بود نتیجه نگرفتیم. اگر می‌خواهیم امیدوار باشیم که تکواندو به روزهای خوب گذشته خود باز گردد، باید در این رده‌های سنی سرمایه‌گذاری داشته باشیم. موضوعی که در ورزش ما نوشته نشده است، اما در دنیا نه تنها نوشته بلکه اجرا شده است و بسیاری از قهرمانان المپیک در رده‌های پایه شناسایی و رشد و نمو پیدا کرده‌اند.

تکواندو , تکواندو ایران , غلامحسین ذوالقدری ,

ذوالقدری تصریح کرد: شاید بستر لازم را از لحاظ علمی برای استعدادیابی نداشته باشیم، اما فدراسیون تکواندو مهمترین بستر را با برگزاری لیگ‌های نونهالان و نوجوانان باز کرده است و از این بستر هم به صورت کاربردی استفاده می‌کند و در مسابقات جهانی با حضور بیش از 900 شرکت کننده سکوهای جهانی را کسب می‌کند. تیم نوجوانان پسر ما در صوفیه شاهکار  کرد و با 5 شرکت کننده، موفق به کسب 4 مدال طلا در دنیا شد. تیم‌های نونهالان دختر و پسر با اقتدار روی سکوهای قهرمانی ایستادند، نوجوانان دختر به شایستگی درخشیدند و  این پتانسیل باید باعث خوشحالی ما باشد و در جهت حفظ آن تلاش کنیم.  اگر نتوانیم این سرمایه‌ها را حفظ کنیم در آینده نیز نتیجه نخواهیم گرفت.

وی در خصوص عملکرد خوب دختران تکواندو در تمامی رده‌های سنی گفت: ساعی عنوان کرده بود که بانوان پتانسیل لازم را دارند و فکر می‌کنم وقتش بود که بانوان این نتیجه را در آسیا و مسابقات دیگر بگیرند. بانوان ما به خودباوری و پتانسیل لازم پس از سال‌ها سرمایه‌گذاری رسیدند و توانایی در تیم‌های بانوان ایجاد شده که می‌توانند تنه به تنه قهرمانان دنیا نتیجه بگیرند.

سرمربی سابق تیم‌های ملی تکواندو عنوان کرد: مهم خودباوری است که دختران ما به این مهم رسیدند و بعد از این باید به صورت مناسب و ویژه حمایت شوند تا این نتایج ادامه داشته باشد. نمی‌توانیم با یک یا دو نتیجه خوب  بسنده کنیم. تیم مردان در گذشته سال‌های سال روی سکوی قهرمانی قرار داشت و توانست اقتدار خود را به دنیا نشان بدهد و در بخش بانوان نیز باید تلاش شود این نتایج تکرار شود تا بچه‌ها به اعتماد به نفس بیشتر برسند تا در رقابت‌های بزرگ آینده نیز نتایج خوبی کسب کنند.

تکواندو , تکواندو ایران , غلامحسین ذوالقدری ,

ذوالقدری در خصوص عملکرد تیم‌های ملی تکواندو در قهرمانی آسیا و کشورهای اسلامی گفت: تیم مردان ما طی چند سال گذشته فراز و نشیب‌های بیشماری داشته است. در گذشته وقتی تیم مردان ایران وارد سالن می‌شد، همیشه ترس، شک، تردید و دلهره در چهره حریفان ما بود، اما در حال حاضر یک مقدار اقتدار ما در دنیا شکسته شده است.کار بچه‌های ما برای بازگشت به روزهای اوج گذشته سخت‌تر شده است.

وی ادامه داد: برای بازگشت به روزهای خوب نیاز به صبر و حوصله و در عین حال سرمایه‌گذاری و برنامه‌های دراز مدت با بهره برداری از اصول علمی و‌کاربردی داریم. همینطور تشکیل اردوهای آماده سازی متعدد و دیدارهای تدارکاتی می‌تواند بسیار راهگشا باشد تا بتوانیم باز هم مثل گذشته افتخارآفرینی کنیم. از هیچ مربی نباید توقع معجزه و اعجاز داشته باشیم و باید با صبر و حوصله به روزهای خوب گذشته بازگردیم.

 

تکواندو , تکواندو ایران , غلامحسین ذوالقدری ,

پیشکسوت تکواندو ایران در پاسخ به این سوال که قبول دارد نباید فریب نتایج بازی‌های کشورهای اسلامی را خورد، گفت: صد در صد قبول دارم، اما ضمن عرض خدا قوت و تبریک مجدد برای کسب نتایج، تیمی که در گذشته بارها سکوهای جهانی را در نوردیده است! نباید به نتایج کشورهای اسلامی بسنده  کند و غره شود. تیم ما هدف دارد و باید افق دیدش بلندتر از این باشد؛ چرا که  جامعه ورزشی از تکواندو توقع درخشش در مسابقات جهانی و المپیک را دارد. اصلاً نمی‌تواند این مدال‌ها من و حتی فدراسیون را قانع و راضی کند. درست است که عملکرد خوب بوده و دست‌شان نیز درد نکند، اما این نتایج ما را قانع نمی‌کند. کادرفنی  تلاش خواهد کرد نتایجی در خور شان کشور در آینده کسب کند.

ذوالقدری در خصوص اعلام فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی در جهانی از میان مقانلو و بسحاق گفت: شخصاً موافق این موضوع نیستم و فکر می‌کنم خیلی زودتر از اینها باید تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص می‌شد. شرکت در رویداد بزرگی مثل قهرمانی جهان نیاز به تدوین برنامه دراز مدت دارد و‌ مربیان از قبل باید فرصت کافی می‌داشتند تا برنامه ریزی کرده و به اجرا برسانند! در هر حال اکنون باید یک خرد ‌جمعی در این موضوع تصمیم گیرنده باشد و باید همه جوانب در نظر گرفته شود تا یک تصمیم درست و اصولی گرفته شود و از داشته‌های خود به نحواحسن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اینگونه تصمیمات حرفه‌ای و در واقع انتخاب سرمربی باید کاملا کارشناسانه و علمی تجربی باشد! ره آوردهای مقطعی و کوتاه مدت نمی‌تواند منبع مناسب تصمیم‌گیری در این خصوص باشد و فکر می‌کنم همه باید به خردجمعی ایمان  بیاورند و دلسوزانه در این راستا تصمیم بگیرند. تصمیم‌های عجولانه هیچ وقت راه به جایی نبرده است و باید با در نظر گرفتن همه جوانب بهترین تصمیم را گرفت و همه دلشان برای اقتدار ملی بسوزد، در این خصوص لازم باشد نظر و توصیه خود را صادقانه در راستای موفقیت فدراسیون اعلام می‌کنم.

تکواندو , تکواندو ایران , غلامحسین ذوالقدری ,

وی در خصوص اینکه در کمیته فنی حضور خواهد داشت، گفت: در کمیته فنی فدراسیون حضور ندارم، اما اگر به صورت شخصی ساعی نظر بخواهد، نظر خود را رسماً و بی‌محابا در طبق اخلاص تقدیم خواهم کرد.

ذوالقدری در خصوص اینکه قرار است با تیم‌های پایه همکاری داشته باشد، افزود: این یک تصمیم مقطعی مدیریتی بود که ساعی گرفت تا بنده در مسابقات کنار تیم‌های نونهالان و نوجوانان باشم و از آنجایی که عرض کرده بودم هر کمکی از دست بربیاد را انجام خواهم داد، پذیرفتم. تا جایی که از دستم برآمد کوشیدم تا نمایندگان کشورمان بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای به رقابت بپردازند. در این میان لازم است از کمک‌های دلسوزانه فرزاد ذوالقدری ( سرمربی تیم ملی بلغارستان ) تشکر کنم که انصافاً خیلی به ما کمک کرد و تیم ملی شاهد تلاش دلسوزانه او و خانواده‌اش بود و خدا را شکر توانستیم از عهده این مسئولیت به خوبی بربیایم و امیدوارم بچه‌ها و هموطنان راضی باشند.

دبیر پیشین فدراسیون تکواندو در خصوص تداوم این همکاری گفت: از من خواسته شد که سرپرستی تیم‌های اعزامی نونهالان و نوجوانان به قهرمانی آسیا را نیز برعهده بگیرم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی اعتقاد دارند جایگاه او بسیار بالاتر از سرپرستی‌ تیم‌های ملی رده پایه است، تصریح کرد: اولاً این تصمیم مقطعی بوده و در ثانی برای من همه قهرمان‌ها نماینده کشورمان هستند و هر کجا که کمکی از دستم بربیاد را انجام خواهم داد و این را در گذشته نیز گفتم. اصلاً در قید و بند پست نیستم و این مسئولیت نیز موقت است. چون از من خواستند در خدمت‌شان هستم.

زوار: عملکرد نمایندگان ما در مسابقات جهانی مقتدرانه بود/ ملی‌پوشان نوجوان سرمایه‌های آینده تکواندو ایران هستند

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *