بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

در دوره ریاست من هیچ شطرنجبازی مهاجرت نکرد/ بدون کمک مالی به المپیاد رفتیم

منبع : خبرگزاری مهر
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۶

به گزارش خبرنگار مهر، حسن تأمینی که خردادماه سال گذشته در مجمع انتخابی فدراسیون شطرنج با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد امروز سه شنبه و برای نخستین بار اقدام به برگزاری نشست خبری کرد تا بعد از ١٤ ماه پاسخگوی عملکردش و مسائل مرتبط با شطرنج باشد.

تامینی در آغاز این نشست گفت: من وقتی آمدم فدراسیون که ماه‌ها فدراسیون با سرپرست اداره می‌شد و این موضوع به لحاظ روانی به مجموعه آسیب زده بود. لازم بود توجهاتی شود تا فدراسیون روی نظم قرار بگیرد.

وی با یادآوری اینکه برای ورود به فدراسیون حمایت وزارت ورزش و آن طرف آبی‌ها را نداشتم، خاطرنشان کرد: سابقه ٢٧ سال عضویت در هیأت علمی دانشگاه را دارم و ٨ سال هم در مجلس کار کردم، با این پیشینه رئیس فدراسیون شدم. اگر بررسی کنید می‌بینید که برای سر و سامان دادن به فدراسیون یک نفر را هم از بیرون نیاوردم، همه انتصاب‌ها و همکاران را از اهالی شطرنج انجام دادم.

رئیس فدراسیون شطرنج تاکید: برای آغاز به کار برنامه‌هایی داشتیم اما همزمان با پایان دولت شد. ٥ میلیارد از طریق وزارت ورزش قرار بود به عنوان کمک دولت به ما اختصاص یابد اما به همین دلیل (پایان دولت) برگشت داده شد، از این رو باید به فکر راه دیگری برای تزریق انگیزه و بودجه می‌افتادیم.

وی در این زمینه به اختلافاتی که میان فدراسیون شطرنج و هتل ورزش وجود داشت، اشاره کرد و گفت: مشکلاتی وجود داشت، بنابراین سعی کردیم سوییتی مهیا کنیم تا ملی پوشان آنجا مستقر شوند. آنها به حداقل‌ها راضی هستند.

تأمینی در مورد علیرضا فیروزجا که پیش از آغاز ریاستش از ایران خارج شده بود و قول‌هایی که بابت برگرداندن او داده بود، گفت: در اعزام به مسابقات سوچی می‌خواستیم موضوع را دنبال کنیم چون فیروزجا زیر پرچم فیده بازی می‌کرد اما در سوچی متوجه شدیم زیر پرچم فرانسه بازی می‌کند.

وی ادامه داد: طی مدتی که من آمدم هیچ بازیکنی از شطرنج راه خروج از کشور را نرفته است اما هیچکس این موضوع را سوال نمی‌کند. همچنین ما در شرایطی به المپیاد جهانی اعزام شدیم که ریالی کمک نشد اما کسی این را پیگیری نمی‌کند.

تأمینی در واکنش به پرسش خبرنگار مهر در مورد فاصله اش از رسانه‌ها و دلیل آن گفت: من آدم سیاسی بودم. برنامه‌هایی داشتیم اما با این حال عذر خواهی می‌کنم و سعی می‌کنم از این به بعد ارتباط بیشتر شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در رابطه با کارشکنی برخی عوامل داخلی (جعفر کامبوزیا) گفت: کارشکن ها ول کن نیستند و مدام در «کلاب هاوس » خارجی صحبت‌هایی مطرح می‌شود. ما می‌خواستیم اهمیتی ندهیم اما از خودشان بپرسید که چند بار خواستیم با آنها صحبت کنیم تا مشکلات حل شود.

رئیس فدراسیون شطرنج در همین رابطه ادامه داد: همین الان درگیر یکی از مشکلات ایجاد شده از طرف او هستیم که مربوط به ١٤ میلیارد مالیات در سال ٩٢ می‌شود یعنی دوره ریاست آقای کامبوزیا، این در حالی است که مشکلات مالی زیادی داریم.

تأمینی در مورد جذب مربی خارجی و اینکه برای یک مدت کوتاه جذب شد اما ادامه دار نبود، گفت: از نیازهای اساسی شطرنج ما مربی خارجی است. خیلی از عزیزان ما که در خارج از کشور هستند با مربی خارجی کار می‌کنند. ما نیازی به پول نداریم. بودجه‌ای که وزارت برای جذب مربی خارجی می‌دهد را صرفاً در همین زمینه هزینه می‌کنیم، اصلاً خودشان بیایند و قرارداد ببندند.

رئیس فدراسیون شطرنج با بیان اینکه پیگیر تخصیص بودجه هستیم، گفت: با سازمان برنامه رایزنی‌هایی داشتیم این تا بودجه لازم را دریافت کنیم و بتوانیم از آن برای پیشبرد اهدافمان استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *