بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

درودگر: حق‌پخش که هیچ؛ صداوسیما پول تبلیغات محیطی‌مان را هم می‌گیرد/ برخورد قهری نخواهیم داشت

منبع : خبرگزاری تسنیم
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۱

– اخبار ورزشی –

صادق درودگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تشکیل کارگروه حق پخش تلویزیونی در فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: سال 1398 بعد از درخواستی که از سوی باشگاه‌ها و فدراسیون وجود داشت، برای دریافت حق پخش به مجلس شورای اسلامی متوسل شدیم. در آنجا موضوعی طرح شد مبنی بر اینکه حق پخش صدا‌و‌سیما از طریق تبلیغات محیطی به فدراسیو‌ن‌ها و باشگاه‌‌ها پرداخت شود و در نهایت قانونی برای دریافت حق پخش مصوب شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته صرفاً اعلام شد، هر فدراسیون یا باشگاهی که تبلیغات محیطی داشته، باید درآمدش از این طریق را به خزانه دولت بریزد. از صددرصد درآمد تبلیغاتی محیطی 30 درصد به باشگاه یا فدراسیون می‌رسد که بازهم درصدی  از آن کم می‌شود. باقی درآمد نیز که معادل 70 درصد تبلیغات محیطی است، به صداوسیما خواهد رسید. با این وضعیت نه تنها چیزی به وزارت ورزش و باشگاه‌ها بابت حق پخش نمی‌رسد، بلکه پول‌های‌شان را هم از محل تبلیغات محیطی باید به صدا و سیما بدهند. درخواست و توافقی که سال گذشته صورت گرفته بود، چیز دیگری بود ولی در نهایت خروجی این قانون شد، چیز دیگری شده و هیچ کسی هم دقت و پیگیری نکرده است.

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ درباره اینکه در کارگروه تشکیل شده برای حق پخش چه اقداماتی صورت خواهد گرفت، یادآور شد: این کارگروه می‌خواهد از طریق تعامل با روش‌های معقول و منطقی و بر اساس منافع ملی و با تعهد به تمامیت حاکمیتی در این موضوع به نمایندگی از باشگاه‌ها، از حقوق فوتبال دفاع کند. اگر به صورت اصولی پیگیر موضوع باشیم، می‌توانیم این موضوع را حل کنیم. باید از طریق مجریان قانون این موضوع را حل کنیم، سعی خواهیم کرد با تلاش و‌ پیگیری و همراهی عزیزان‌مان در مجلس، دیوان محاسبات، مجلس و دولت این واقعیت موجود و نیاز واقعی را که از الزامات  صدور مجوز حرفه‌ای و فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیاست را به کمک همه دستگاه‌های مسئول محقق کنیم.

درودگر درباره اینکه صداوسیما ادعا دارد که حق پخش فوتبال را پرداخت کرده، گفت: صداوسیما چیزی که پرداخت کرده حق پخش نیست و خود عزیزان در صداوسیما نیز به آن اذعان دارند. این قانون مشکلاتی نیز برای صداوسیما به وجود آورده است. این قانون در واقع از دست دادن همان پول تبلیغات محیطی باشگاه‌هاست. با این وضعیت نه تنها از حق پخش برخوردار نمی‌شویم، بلکه باید تبلیغات محیطی‌مان را هم  به آنها بدهیم که این با هدف قانون‌گذار و تظلم‌خواهی باشگاه‌های فوتبال مغایرت دارد. به دنبال این هستیم که از مجاری قانونی این موضوع را به دولت و مجلس توضیح بدهیم و واقعیت‌های فوتبال را بگوییم و حساسیت موضوع را کاملاً برای همه دستگاه‌ها توضیح دهیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل اصلی که اینفانتینو از رئیس جمهور و وزیر پیشین در سفر حضوری و نامه رسمی درخواست کرد و تاییدیه  گرفت، همین موضوع حق پخش است. موضوعات دیگر، استقلال فدراسیون و بحث بانوان است که اکنون به آن نمی‌پردازم. الان باید با صداوسیما از طریق مجاری قانونی به دنبال تعامل باشیم. باید در چارچوب منافع ملی همراهی و هم‌افزایی داشته باشیم. در این موضوع برخورد قهری نداریم، چون این گونه شرایط به نفع هیچکس نیست. می‌خواهیم حق فوتبال را با رعایت همه تشریفات قانونی کسب کنیم.  باید مجلس محترم با ارائه دلایل و مستندات طوری توجیه شود که این موضوع  به صورت کامل حل و قوانین به زودی تصویب شود.تشکیل کارگروه حق پخش تلویزیونی فوتبال با حضور آجورلو و درویش

 

انتهای پیام/

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *