بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

رضا عبدی: فقط 30 درصد تیم ملی امید از بازیکنان لیگ هستند

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۹:۲۳

مدیر مسابقات پایه سازمان لیگ فوتبال ایران می گوید متاسفانه تیم امید کشورمان به مسابقات لیگ برتر امیدها در رده باشگاهی بی‌توجهی می‌کند.

به گزارش طرفداری، رضا عبدی در مورد جریمه 10 هزار دلاری تیم امید به دلیل غیبت در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی به فارس گفت:

یکی از مشکلات اصلی در فوتبال کشورمان عدم توجه به تیم‌های پایه است. این معظلی است که در همه رده‌های پایه از نوجوانان و جوانان تا امید داریم. ما در سطح کشور مسابقات و لیگ‌های منظمی در رده های پایه برگزار می‌کنیم اما متاسفانه این مسابقات به اندازه کافی مورد توجه اهالی فوتبال و رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد. در رده امید نیز ما مسابقات لیگ برتر امید را برگزار می‌کنیم. نساجی مازندران دو دوره قهرمان این رقابت‌ها شده است اما متاسفم بگویم که حتی کادرفنی تیم امید کشورمان نیز به اندازه کافی به این رقابت‌ها توجه ندارند.

وی در مورد اینکه چند درصد از بازیکنان تیم امید کشورمان از رقابت‌های لیگ برتر امید انتخاب می‌شوند اظهار داشت:

کادرفنی تیم امید بیشتر به بازیکنان رده امید باشگاه‌های بزرگسال توجه می‌کنند. اکثر بازیکنان خود را از این تیم‌ها انتخاب می‌کنند حتی اگر آنها در لیگ برتر بزرگسال نیمکت نشین باشند! در حالیکه بسیاری از بازیکنان در لیگ برتر امیدهای باشگاه‌های کشور به صورت ثابت برای تیم‌هایشان بازی می‌کنند و توانایی بالایی هم دارند اما کمتر مورد توجه کادرفنی تیم امید قرار می‌گیرند. در واقع می‌توانم بگویم حدود 30 درصد از تیم امید کشورمان را از بازیکنان شاغل در لیگ برتر امید تشکیل می‌شوند و حدود70 درصد دیگر از بازیکنان امید تیم‌های لیگ برتر بزرگسال انتخاب می‌شوند. شما ببینید از نساجی قهرمان دو دوره مسابقات لیگ برتر چند بازیکن در تیم امید کشورمان حضور دارند؟! خیلی انگشت شمار و محدود! حتی تیم‌های دیگر مثل فولاد خوزستان و سپاهان هم در رده لیگ برتر امید حضوری موفق و موثری داشته‌اند و در امر بازیکن سازی موفق بوده‌اند. متاسفانه به بازیکنانی که در لیگ برتر امید در تیم‌های مختلف باشگاهی بازی می‌کنند از سوی تیم ملی امید کم توجهی می‌شود و تیم امید بیشتر تمایل استفاده از بازیکنان باشگاهی در لیگ برتر بزرگسال را که در رده امید هستند را دارد.

عبدی تصریح کرد:

به نظرم با توجه به شروع مسابقات لیگ برتر کشورمان و همزمانی آن با مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی می‌توانستیم پیش بینی این موضوع را بکنیم که باشگاه‌های لیگ برتر در آغاز مسابقات با تیم امید برای شرکت در این رقابت‌ها همکاری لازم را نخواهند داشت بنابراین می‌توانستیم با دعوت از بازیکنان جوان‌تر لیگ برتر امید تیم دومی برای کشورمان تشکیل بدهیم و آن تیم را روانه مسابقات کنیم، هم این بازیکنان تجربه بین‌المللی پیدا می‌کردند و هم تیم امید کشورمان 10 هزار دلار جریمه نمی شد، ضمن اینکه بازیکنان مستعد دیگری در رقابت کشورهای اسلامی شناسایی می‌شدند و باشگاه‌ها برای جذب این استعدادهای جدید و جوان تمایل بیشتری نشان می‌دادند. از سویی دیگر با توجه به اینکه بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در تقویم بین المللی مسابقات فوتبال خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد خود بازیکنان تیم‌های لیگ برتری بزرگسال هم تمایل و رغبتی برای حضور در این مسابقات نداشتند.

وی افزود:

پس بهترین کار استفاده از بازیکنان جوان‌تر در مسابقات کشورهای اسلامی بود تا این بازیکنان برای دو سال دیگر که المپیک پاریس از راه می رسید به سن حضور در این رقابت‌ها می رسیدند و در اوج پختگی قرار می‌گرفتند بنابراین بهترین راه برای مقابله با مشکل عدم اعزام به بازی های کشورهای اسلامی تشکیل تیم دوم امید بود که کادرفنی می‌توانست این کار را انجام بدهد. بی توجهی به مسابقات لیگ برتر امید باشگاه‌های کشور در حالیکه بسیاری از باشگاه‌ها در این رده هزینه و سرمایه‌گذاری می‌کنند تا بازیکن جدید کشف و شناسایی شوند تا به لیگ برتر معرفی شوند اما گاهی برخی مدیران و مربیان نتیجه گرا در لیگ برتر و لیگ یک فقط از نام این بازیکنان امید در فهرست باشگاهی خود استفاده می‌کنند و کمتر به این بازیکنان میدان می‌دهند. 

دسته بندی ها : طرفداری

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *