بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

هزینه تراشی چندصدمیلیونی از بیت‌المال برای چند توریست بی‌کار/ دور دنیا در ۴ سال و ۸۰ روز!

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۸:۱۳

سفرهای بی‌آورده و بدون خروجی اعضای بدون فدراسیون هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک، ارقامی عجیب را روی دست بیت‌المال خواهد گذاشت.

 

به گزارش طرفداری؛ رقابت‌های بازی‌های هم‌بستگی اسلامی ۲۰۲۱ در رشته‌ها و مواد مختلف در شرایطی از چند روز گذشته در قونیه آغاز شده که مراسم افتتاحیه رسمی این دوره از مسابقات شب گذشته در استادیوم شهرداری قونیه صورت گرفت.

پیش از این قرار بود که سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم حضور پیدا کند اما سفر وی به تعویق افتاد تا سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک به همراه چند تن از اعضای فعلی هیأت اجرایی کمیته به عنوان مسئولین کاروان ایران در محل برگزاری مراسم افتتاحیه حضور پیدا کنند.

 

مهم‌ترین نکته در این مراسم نه حضور رجب‌طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کنار الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان بود و نه رژه کاروان ورزش ایران با ۲ پرچم‌دار زن و مرد به شکلی یگانه و متفاوت؛ بلکه حضور سرخوشانه توریست‌های بی‌کارالدوله هیأت اجرایی در استادیوم بود که در نخستین برنامه تور تفریحی – سیاحتی خود در قونیه، برنامه تماشای مراسم افتتاحیه را در نظر گرفته بودند!

مجید کیهانی، سیدعبدی افتخاری، علی دادگر و علی‌رضا رحیمی از افرادی هستند که با سمت عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک ایران حتی زودتر از روز افتتاحیه خودشان را به قونیه رسانده بودند. نکته اصلی اما این‌جاست که این افراد ریاست هیچ فدراسیونی را در شرایط کنونی برعهده ندارند و عضویت‌شان در هیأت اجرایی کمیته هم حائز محلی از اعراب نیست.

این اعضای هیأت اجرایی به همراه مجید شایسته که امسال به جهت انتخابات به قونیه نرفت، سال گذشته در همین روزها مسافر توکیو بوده‌اند و تجربه سفر به دهکده بازی‌های المپیک را هم در کارنامه‌شان که تهی از هرگونه اقدام مناسب برای پیشرفت ورزش کشور بوده، به ثبت رسانده‌اند تا گروه ۴ نفره اعضا به همراه رئیس کمیته، هیچ سفری را از دست ندهند.

در روزهایی که کمیته ملی المپیک عملاً با سرپرست اداره می‌شود و مدت قانونی حضور صالحی‌امیری به همراه تک‌تک اعضای هیأت اجرایی به اتمام رسیده، این گروه ۴ نفره حتی آخرین سفر ممکن را هم از دست نداده‌اند تا در آستانه برگزاری انتخابات ۶ شهریورماه، واپسین سهم خود را از سفره گسترده کمیته بردارند؛ البته اگر انتخابات به هر دلیلی به تعویق نیفتد!

قطعاً اعضایی که حدوداً ۱۰ روز پس از اتمام بازی‌های هم‌بستگی اسلامی از کرسی خود برکنار خواهند شد و دیگر جایی در معادلات تصمیم‌گیرنده برای ورزش ایران نخواهند داشت، نمی‌توانند از این سفر آورده‌ای برای کمیته ملی المپیک داشته باشند و از طرفی هیچ فدراسیونی هم ندارند که بخواهند عضویت در آن را بهانه حضورشان در قونیه کنند و از سیل به حق انتقادات در امان بمانند.

کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک اما در واکنش به این سفر عجیب مدعی شده که “حضور اعضای هیأت اجرایی در کادر سرپرستی امری مرسوم بوده و سابقه داشته؛ این اعضا نقش نظارتی داشته‌اند و برای مدت کوتاهی در قونیه هستند تا کمک فکری بدهند!” مشخص نیست که خروجی حضور این افراد در چندین و چند سفر بین‌المللی تاکنون چه مشورت یا کمکی بوده که کمیته ملی المپیک از این رویه دست بردار نیست.

در این بین هم نباید نقش رئیس کمیته ملی المپیک را نادیده گرفت؛ در روزهایی که بیش‌ترین چالش‌ها بین فدراسیون‌های مهم و مدال‌آور نظیر کشتی با اعضای بی‌فدراسیون هیأت اجرایی رخ داده و خبری از کم‌ترین اثرگذاری این افراد خنثی بر ورزش کشور نیست، صالحی‌امیری مجوز سفر گروه ۴ نفره فوق را تأیید می‌کند و بالاخره هزینه‌هایی هم به ورزش کشور تحمیل خواهد شد.

با شرایط ارزی فعلی، هزینه اعزام هر فرد به قونیه چیزی بالای ۵۰ میلیون تومان خواهد بود و بدون احتساب هزینه‌های جانبی، حضور بی‌مورد این ۴ نفر دست کم ۲۰۰ میلیون تومان خرج روی دست کاروان گذاشته؛ البته اگر این افراد بابت این حضور حق ماموریت دریافت نکنند! نام این نفرات درحالی رسانه‌ای شده که هنوز آمار دقیقی از حضور نفرات اضافی در کاروان در دسترس نیست.

از یک طرف جریمه احتمالی انصراف تیم فوتبال امید از بازی‌ها پیش‌روست و البته که هزینه‌های انجام شده برای این تیم بازگردانده نخواهد شد، از سمتی دیگر هم هزینه هتل و جابه‌جایی این اعضای هیأت اجرایی به کاروان تحمیل شده تا بدون هرگونه خروجی و تأثیرگذاری، چند عضو بی‌کار هیأت اجرایی آخرین سفر رایگان به خرج بیت‌المال را هم در روزهای صدارت‌شان تیک بزنند.

به نظر می‌رسد با توجه به شرایط به‌وجود آمده، حواشی بسیاری توسط این تیم ۴ نفره به کاروان و کمیته ملی المپیک تحمیل شود که این امر هم نشان می‌دهد که حضور بی‌مورد و بی‌جای برخی افراد در قامت سمت‌های پوششی، چیزی جز پرش افکار و تمرکززدایی برای ورزش ایران نخواهد داشت.

دسته بندی ها : طرفداری

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *