احتمال حضور نیما عالمیان در ناگویا
منبع : خبرگزاری دانشجو
تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران با چهار بازیکن برای حضور در بازیهای آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا بسته شده، اما فدراسیون این رشته در تلاش است با دریافت یک سهمیه اضافه، نیما عالمیان را نیز به ترکیب تیم ملی اضافه کند.
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران قرار است با ترکیبی چهار نفره در بازیهای آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا شرکت کند. این سهمیه چهار نفره بر اساس بررسیهای انجام شده از سوی کمیته ملی المپیک به تیم ملی اختصاص داده شده است.
فدراسیون تنیس روی میز نیز بر همین اساس ترکیب تیم ملی را مشخص کرد. نوشاد عالمیان به عنوان بازیکن انتصابی در ترکیب قرار گرفت و سه بازیکن دیگر از طریق رقابتهای انتخابی معرفی شدند. بر این اساس آرین غفاری، بنیامین فرجی و محمدحسن حبیبی در کنار نوشاد عالمیان، ترکیب چهار نفره تیم ملی را برای اعزام به ناگویا تشکیل میدهند.
با این حال فدراسیون تنیس روی میز درخواست دریافت سهمیه پنجم برای تیم ملی مردان را مطرح کرده و این موضوع را به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش اعلام کرده است. قرار است این درخواست در نشستی با حضور مسئولان دو نهاد مورد بررسی قرار بگیرد تا درباره آن تصمیمگیری شود.
در صورت موافقت با این درخواست، نیما عالمیان به عنوان نفر پنجم و دومین بازیکن انتصابی در ترکیب تیم ملی قرار خواهد گرفت تا در کنار برادرش نوشاد عالمیان در بخش دونفره بازیهای آسیایی به میدان برود.
دلیل اصلی این درخواست نیز عملکرد موفق این دو بازیکن در دوره گذشته بازیهای آسیایی است؛ جایی که نوشاد و نیما عالمیان در بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو موفق به کسب مدال برنز در بخش دونفره شدند و فدراسیون امیدوار است این ترکیب در ناگویا نیز شانس مدالآوری داشته باشد.
نیما عالمیان به دلیل مسائل شخصی در رقابتهای انتخابی تیم ملی تنیس روی میز حضور نداشت.












