بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

خسروی: مردودی‌های تست داوری سلبریتی ها بودند

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۶

پیشکسوت داوری فوتبال در مورد وضعیت مردود شدن داوران صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، علی خسروی درمورد مردود شدن تعداد زیادی از داوران در تست آمادگی جسمانی اظهار داشت: دو سال و نیم کرونا داشتیم و در این دوران داوران ما وضعیت تمرینی خیلی خوبی نداشته و استخرها و استادیوم‌ها تعطیل بود. دیگر آن زمان گذشت که داوران باید فقط هفت بار دور زمین می‌دویدند و اکنون به کار وزنه و بدنسازی نیاز دارند. باید به استخر بروند و آب درمانی شوند. استخرها بعد از مدتی تعطیلی اکنون مدتی است باز شده است. تمرین کردن داوران از همه فوتبالیست‌ها سخت‌تر است به این دلیل که باید 75 متر را در حدود 17 ثانیه بدوند. برخی‌ نیز باید در 15 ثانیه بدوند. دو ثانیه از این زمان کم شده است.

وی افزود: به عنوان فردی که 40 سال است در داوری هستم برای داوران غصه می‌خوردم زیرا کار خیلی سخت شده است اما این اتفاق خیلی هم خوب شد زیرا جوان‌هایی که پشت سر داوران مانده‌اند، اکنون می‌توانند خودشان را نشان بدهند. ما هم قطعا داوران باتجربه را در نیم فصل یا شاید زودتر از این زمان بازمی‌گردانیم زیرا سلبریتی‌ها و بزرگان داوری کشورمان هستند. این اتفاق برای همه داوران یک تلنگر بود و باید روزها و تمرینات سختی را سپری کنند.

عضو کمیته داوران در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران درباره اینکه برخی داوران مردودی مدعی شده‌اند در تست مجدد به راحتی قبول می‌شوند، گفت: صد در صد. البته تا 45 روز طبق قوانین فیفا نمی‌توانیم تست بگیریم. آنها ظرف 45 روز آماده می‌شوند. قطعا زودتر یا دیرتر تست می‌گیریم و ممکن است تست مجدد 8-7 هفته دیگر طول بکشد اما قطعا می‌توانند در تست جدید موفق باشند. برخی داوران در استارت صدم ثانیه خطا کردند و این امر به دلیل مسائل روانی بوده است.

خسروی درمورد اینکه ظاهرا مدرس اسپانیایی سخت‌گیری زیادی داشته است، توضیح داد: او اصلا در تست دخالت نداشت و فقط کلاس‌های تئوری را آموزش داد. تست‌ها را مدرسان ایرانی انجام دادند. امسال اصلا سخت‌گیری نداشتیم. از هیات‌های فوتبال که تا این اندازه به فکر داوران خود هستند ممنونم ولی آنها را به خدا قسم می‌دهم فقط در این دو هفته به فکر آنها نباشند بلکه همیشه به فکر باشند. قرار نیست داور را به کلاس دعوت کنم اما او در لیگ داوری نکند یا مثلا از مشهد پنج داور را دعوت کنم اما فقط یک نفر از آنها داوری کند و سایرین بیرون بنشیند.

وی اضافه کرد: امسال برای داوران مثل ناظران سطح‌بندی داریم. شاید من روزی داور خوبی باشم اما دلیل نمی‌شود ناظر یا مدرس خیلی خوبی باشم. با این اقدام به استانداردسازی می‌رسیم. خیلی از مدرسان فیفا و AFC داوران معروفی نبودند یا در جام جهانی و مقدماتی قضاوت نکرده‌اند. مورینیو هم فوتبالیست نبوده اما خبرنگاری بوده که بهترین مربی دنیا شده است. باید به سمت استانداردسازی برویم تا جوان بوشهری، گیلانی، یاسوجی امیدوار باشد که هشت سال پشت سر یک نفر نماند. محمد مهرگان با قد یک متر و 90 سانتی در 30 سالگی وارد داوری شده اما 10 سال است در لیگ یک مانده و با این کار انگیزه‌هایش از بین می‌رود.

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال عنوان کرد: فعلا داوران یک نیم فصل قرار است بیرون بمانند اما هیالت رئیسه هم درخواستی داشته است. باید بازی‌ها را شروع کنیم و ببینیم کار به چه شکلی است. زمانی شاید با همین پتانسیل بتوانیم جلو برویم اما شاید زمانی خیلی سخت باشد داور جوان را به کارزار پرسپولیس و تراکتور، پرسپولیس و سپاهان یا ملوان و سپاهان بفرستیم. کمیته داوران فعلا گفته است داوران مردودی تا نیم فصل‌ نمی‌توانند سوت بزنند اما اگر قرار باشد تصمیم دیگری گرفته شود، قطعا کمیته داوران تصمیم می‌گیرد.

وی توضیح داد: تا این لحظه من و سایر اعضای کمیته داوران اعتقادی نداریم که باید قبل از نیم فصل تست مجدد گرفته شود اما باید شرایط را هم ببینیم زیرا وسط ایران زندگی می‌کنیم. امیدوارم تا نیم فصل با همین جوان‌ها جلو برویم و در نیم فصل بزرگان اضافه شوند.

خسروی درخصوص اینکه آیا قرار است در نیم فصل دوم از VAR استفاده شود، گفت: حمید سجادی استاد من بوده و دوستش دارم. خیلی هم قشنگ صحبت می‌کند اما پروسه VAR دست‌کم نیاز به یک سال و نیم زمان دارد. ابتدا باید دستگاه‌ها نظارتی آن را تایید کنند و سپس خریداری شوند، آموزش داده شوند، به صورت آفلاین و در ادامه آنلاین مورد استفاده قرار بگیرند. قطعا به نیم فصل دوم نمی‌رسند اما امیدواریم وزیر ورزش ورود کند تا هر ماه یک کار را انجام بدهیم.

انتهای پیام/

دسته بندی ها : خبرگزاری ایلنا
برچسب ها : ,

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *