بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

بانوان تنیس روی‌میز تمام انرژی خود را برای قهرمانی در قونیه گذاشته‌اند

منبع : خبرگزاری مهر
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۸:۵۶

حمیده ایرانمنش در گفتگو با خبرنگار مهر وضعیت تیم ملی تنیس روی میز بانوان برای حضور در بازی های کشوهای اسلامی را ارزیابی کرد و تاکید داشت که تکرار قهرمانی هدف است اگرچه با توجه به تیم های شرکت کننده و شرایط آنها بسیار سخت است.

این مربی با یادآوری اینکه دوره پیشین بازی‌های کشورهای اسلامی ۵ سال پیش بر گزار شد گفت: در آن دوره بازی‌ها، ترکیه تنها رقیب ما بود در حالی که طی این مدت شرایط تنیس روی میز در خیلی از کشورها تغییر کرده به طوری که قزاقستان، ازبکستان، مالزی، اندونزی و آذربایجان هم در کنار ترکیه جزو رقیبانمان در بازی‌های آینده هستند.

وی ادامه داد: بجز آذربایجان و ترکیه، سایر این تیم‌ها اولین بار است که در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت دارند. اما همه آنها جزو تیم‌های آسیایی هستند. بنابراین پیشینه‌ای از رقابت با آنها داریم.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان با اشاره به برگزاری مسابقات ۲۰۲۱ قهرمانی آسیا در قطر خاطرنشان کرد: در آن مسابقات دو بر یک از اندونزی عقب بودیم و به سختی موفق به شکست ۳ بر ۲ این تیم شدیم و سهمیه جهانی گرفتیم. در همان رقابت‌ها اما مقابل قزاقستان باختیم و برابر ازبکستان هم به سختی صاحب پیروزی ۳ بر یک شدیم. در دو دوره پیشین مسابقات قهرمانی آسیا هم نتیجه را به مالزی واگذار کردیم.

ایرانمنش تاکید کرد: البته هنوز ترکیب تیم‌ها برای بازی‌های کشورهای اسلامی مشخص نشده اما به هر حال حضور این تیم‌ها در قونیه حکایت از آن دارد که در این دوره بازی‌ها برای کسب نتیجه کاری به مراتب سخت‌تر از دوره قبل داریم بخصوص که میزبان بازی‌ها از حیث اطلاع رسانی پیرامون شرایط برگزاری مسابقات در هر رشته هم عملکرد ضعیفی دارد.

وی در این رابطه یادآور شد: توپ و میز مورد استفاده جزو مواردی است که اطلاع رسانی آن باید توسط میزبان مسابقات انجام شود اما کمیته برگزاری بازی‌های اسلامی هیچ اطلاع رسانی در این زمینه نداشته اند. طبق تاریخ بازی‌ها، ما از ۱۶ مرداد باید رقابت‌های خود را آغاز کنیم اما هنوز نمی‌دانیم چه توپی مورد استفاده است. البته اینها مواردی نیست که صد درصد در عملکرد ما تأثیرگذار باشد اما اگر نسبت به آنها اطلاع داشتیم، شاید نمی‌توانستیم در مورد نیز اقدامی کنیم اما حداقل می‌توانستیم توپ مورد استفاده دربازیها را تهیه کرده و چند جلسه با آن تمرین داشته باشیم.

ایرانمنش با بیان اینکه با حمایت کمیته ملی المپیک۴ روز زودتر عازم محل برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی شویم و همین مسئله هم می‌تواند کمک حال ما باشد در مورد شرایط آمادگی ملی پوشان تنیس روی میز بانوان توضیح داد و گفت: نمی گویم صد درصد اما آمادگی آنها نسبتاً خوب است. هنوز به اوج یا حد مطلوب از آمادگی نرسیده ایم و امیدوارم تا زمان بازی‌ها این کاستی برطرف شود.

وی در مورد دلیل این موضوع و اینکه در آستانه بازی‌های اسلامی شرایط تیم ملی روی میز بانوان صد درصدی نشده است، گفت: شرایط خیلی تعیین کننده است. رقیبان ما از جمله ترکیه طی ماههای گذشته در دیدارهای مختلف حضور داشته اند اما شرایط مالی چنین اجازه‌ای به بازیکنان ایران نمی‌دهد. در حالی که حرفه‌ای آن است که در کنار تمرینات، مسابقات برون مرزی هم تجربه شود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان در پاسخ به این پرسش که «با همه شرایط تیم ایران می‌تواند قهرمانی دوره قبل بازی‌های اسلامی را تکرار کند؟»، گفت: طبیعی است هدفمان از شرکت در بازی‌ها همین مسئله است. تمام انرژی خود را برای حفظ قهرمانی می‌گذاریم اما بپذیریم که کار خیلی سختی در پیش داریم ضمن اینکه قرعه کشی و تک حذفی بودن مسابقات هم کاملاً تعیین کننده است. چه بسا فقط یک باخت باعث شود تیم در جمع ۴ تیم برتر قرار نگیرد. با همه اینها فقط به قهرمانی فکر می‌کنیم اگر اتفاق غیر قابل پیش بینی رخ ندهد.

ایرانمنش با یادآوری اینکه تیم ملی تنیس روی میز بانوان با ترکیب ندا شهسواری، شیما صفایی، مهشید اشتری و پریناز حاجیلو در بازی‌های اسلامی شرکت می‌کنند در مورد پیش بینی خود از عملکرد شاگردانش در بخش انفرادی نیز توضیح داد و گفت: هیچ یک از نفرات ما جزو ۴ سید اول نیستند. تنها ندا شهسواری جزو ۸ سید اول بازی‌ها است. بنابراین بیشترین تمرکز ما روی رقابت‌های تیمی است اما سعی داریم بهترین انتخاب را برای معرفی دو نماینده در بخش انفرادی داشته باشیم تا طوری که بتوانیم بهترین نتیجه ممکن را از آنها بگیریم.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان تاکید کرد که هنوز ترکیب دو نفره تیمش برای بخش انفرادی بازی‌های اسلامی مشخص نشده است.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *