بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

عکس هایی که از اسکوچیچ با بازیکنان می بینم باعث تعجب است/ مهاجمی که پرسپولیس می خواهد در ایران پیدا نمی شود

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۸

بازیکن اسبق تیم ملی و پرسپولیس اعتقاد دارد در حق دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات کشورمان، ظلم شده است. مرتضی کرمانی مقدم با بیان این جمله گفت: اتفاق قشنگی در خصوص تیم ملی و سرمربی آن رُخ نداد. دراگان اسکوچیچ مربی نیست که ادا و اطوار داشته باشد اما زمانی هدایت تیم ملی را قبول کرد که شاید خیلی ها تصور می کردند این تیم به جام جهانی صعود نخواهد کرد.

وی ادامه داد: مارک ویلموتس به نظر من یک کلاهبردار بود که آگاهانه جوری با فدراسیون فوتبال وقت در زمان آقای تاج قرارداد بست که بتواند پولش را با شکایت بگیرد. او حتی برنامه ریزی کرده بود که اصلا کار نکند و شنیدم نمی خواست در بازی با عراق و بحرین روی نیمکت تیم ملی بنشیند. ظاهرا وکیل گردن کلفت و حیله گری هم داشت که جوری قرارداد ببندد که بتواند خیلی راحت تیم ملی ایران را رها کند و پولش را بگیرد که همین کار را هم انجام داد.

ملی پوش پیشین تیم ملی کشورمان افزود: پس از شکست های متوالی ایران برابر عراق و بحرین، تیم ملی کا شرایط مناسبی نداشت. شاید کمتر کسی حاضر می شد ریسک کرده و هدایت این تیم را بپذیرد اما دراگان اسکوچیچ قبول کرد. این مربی بی ادعای کروات با کمترین دستمزد به قول علی کریمی ارزان ترین صعود ما به جام جهانی را رقم زد و بعد هم حرف های گُنده و دهان پُرکن نزد. او به سبک مربیان گذشته تیم ملی به همه حمله نکرد و خیلی بی ادعا کارش را دنبال کرد اما به نظر می رسد این سبک مربیگری در فوتبال ایران جواب نمی دهد.

کرمانی مقدم خاطر نشان کرد: چه بسا اگر دراگان اسکوچیچ اهل هوچیگری یا حمله به این و آن و شلوغ بازی بود شاید این حواشی را تجربه نمی کرد. البته یک انتقاد هم از اسکوچیچ باید داشته باشم. درحق اسکوچیچ ظلم شد و درآن شکی نیست اما خودش چقدر در این مسئله سهیم بود؟ مرد کروات در برخورد با ستاره های تیم ملی خیلی مهربانانه و ضعیف عمل کرد. او نباید اجازه می داد برخی بازیکنان خودشان را برتر و بالاتر از تیم بدانند. من عکس های منتشر شده از اردوهای تیم ملی را می دیدم و گاهی از خود می پرسیدم که چرا اسکوچیچ تلاش می کند بازیکنان با او مهربان تر باشند؟ گاهی شما با مدیریت و کاریزمای خود می توانید بازیکن را وادار به احترام کنید.

وی ضمن اشاره به زنده یاد پرویز دهداری یادآور شد: خدا پرویزخان دهداری را رحمت کند. مثل برادر بزرگ تر و پدرمان بود. وقتی می دید محل اردوی ما سرد است از خانه اش گازویئل می آورد اما یک زمانی من مرتضی کرمانی مقدم را از زمین بیرون می کشید چون معتقد بود نباید با دریبل زدن متوالی بازیکن ضعیف تیم مقابل را تخریب کنم. او نقش معلمی داشت و از شخصیت بالایی برخوردار بود که همه را وادار به احترام می کرد. اسکوچیچ در این زمینه کمی ضعیف عمل کرده و به نظرم فدراسیون فوتبال می توانست بیشتر از او حمایت کند. سرمربی تیم ملی باید آن قدر اقتدار داشته یا خیالش از حمایت فدراسیون راحت باشد که بتواند ستاره زیاده خواه را خط بزند یا سرجای خودش بنشاند. در مورد اسکوچیچ به نظر می رسید او می ترسد درصورت برخورد قاطع جایگاه خودش را از دست بدهد.

کرمانی مقدم تصریح می کند: به اعتقاد من دراگان اسکوچیچ اگر می خواهد در تیم ملی بماند و در جام جهانی موفق شود باید از خود اقتدار بیشتری نشان دهد. فوتبالیست ایرانی ذاتا مربی مقتدر و قوی را می پسندد و امیدوارم اسکوچیچ در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشد. البته وظیفه همه ما پیشکسوتان و اهالی فوتبال هم حمایت از سرمربی تیم ملی است. بحث اسکوچیچ یا اسم دیگری مطرح نیست و ما باید به خاطر تیم کشورمان از سرمربی حمایت کنیم.

ستاره سابق پرسپولیس در خصوص وضعیت این تیم نیز گفت: پرسپولیس باید در خط حمله تقویت شود. خریدهای خوبی انجام شده اما این تیم نیاز به یک تمام کننده دارد. همان طور که ما در دهه ۶۰ می دویدیم و می جنگیدیم تا فرشاد پیوس توپ ها را با هنرمندی تبدیل به گل کند. امروز پرسپولیس برای قهرمانی یک مهاجم مثل فرشاد پیوس می خواهد که بتواند در طول فصل ۲۰ گل بزند. چنین مهاجمانی البته در ایران پیدا نمی شوند و باید از خارج خریداری شود.

کرمانی مقدم در پایان از باشگاه خواست تقدیر مناسبی از سید جلال حسینی داشته باشد و تأکید کرد: بازی خداحافظی مناسب حق مسلم کاپیتانی است که در ۶ سال گذشته کمک کرده است این تیم ۵ قهرمانی پی درپی در لیگ برتر کسب کند. امیدوارم باشگاه کمک کند او خداحافظی با شکوهی از دنیای فوتبال داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *