بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اولیور کان: بایرن مونیخ از لغو قانون 1+50 سودی نخواهد بود

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۶

در فصول اخیر صحبت‌های زیادی در فضای فوتبال آلمان در مورد لغو قانون 1+50 شده است. برخی از باشگاه‌ها از جمله بایرن مونیخ مخالف این قانون هستند اما اکثر باشگاه‌های آلمانی از موافقان این قانون به حساب می‌آیند.

 طرفداری | طبق قانون 1+50، سرمایه گذاران تجاری نمی‌توانند بیش از 49 درصد از سهام یک باشگاه را داشته باشند و سهام باشگاه باید متعلق به اکثریت اعضا باشد. این قانون از باشگاه‌ها در برابر انگیزه‌های سرمایه گذاران خصوصی محافظت می‌کند که نتوانند سود خود را بر خواست هواداران یا سلامت بلند مدت باشگاه ترجیح دهند. در فصول اخیر صحبت‌های زیادی در فضای فوتبال آلمان در مورد لغو قانون 1+50 شده است. برخی از باشگاه‌ها از جمله بایرن مونیخ مخالف این قانون هستند اما اکثر باشگاه‌های آلمانی از موافقان این قانون به حساب می‌آیند. حال اولیور کان در مصاحبه‌ای با بیلد، اظهار دارد که بایرن مونیخ از لغو این قانون سودی نخواهد برد و در ادامه نیز به انتقاد از آن می‌پردازد. کان در مورد قانون 1+50 گفت:

بایرن مونیخ از لغو قانون 1+50 سودی نخواهد بود. با این وجود، موضع ما این است که باشگاه‌های (آلمانی)، خود باید در این مورد تصمیم بگیرند که آیا و چگونه می‌خواهند در‌های خود را به روی سرمایه گذاران باز کنند. در طول جلسات اتحادیه باشگاه‌های اروپا (ECA) فهمیدم که نمایندگان سایر باشگاه‌های اروپایی نمی‌توانند درک کنند چرا ما هنوز قانون 1+50 را در آلمان داریم. هیچ‌کس در این مورد نمی‌گوید که “اوه؛ این چه کار بزرگی است!”

 هانس یواخیم واتسکه چندی پیش در توجیه برتری بایرن مونیخ نسبت به بروسیا دورتموند، از اختلاف سطح حقوق پرداختی دو باشگاه صحبت کرده بود. اما اولیور کان با او موافق نیست و در جواب واتسکه گفت:

 من با این که همه چیز به پول مربوط می‌شود، موافق نیستم. در 10 سال گذشته ما مجموعه‌ای از بازیکنان و شخصیت‌های استثنایی را در اختیار داشتیم که توانستند تفاوت‌ها را ایجاد کنند. باید همه جزئیات را در نظر بگیرید. به این سادگی‌ها نیست که با خود بگوییم “حالا می‌خواهم یک باشگاه موفق را بخرم!” اگر اینطور بود، پاری سن ژرمن و منچستر سیتی از مدت‌ها قبل قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده بودند.

 اولیور کان در مورد شایعاتی که درباره فروشنده شدن بایرن مونیخ مطرح شدند، گفت:

 مطمئنا نه! البته ما به شدت تحت تاثیر ضرر‌های ناشی از پاندمی قرار گرفتیم، اما همچنان در آینده به عنوان یک باشگاه قدرتمند و جذاب برای بازیکنان برتر هم از لحاظ فوتبالی و هم از لحاظ اقتصادی باقی خواهیم ماند. ما دقیقا می‌دانیم که در چه زمینه‌هایی بیشتر در حال رقابت هستیم و در کجا می‌خواهیم پیشرفت کنیم. من بسیار خوشبین هستم که بتوانیم یک دهه موفق دیگر را در بایرن مونیخ تجربه کنیم.

 اولیور کان در مورد عملکرد تیم ملی آلمان در جام جهانی و هانسی فلیک، گفت:

 هانسی فلیک همین حالا هم تاثیر خود را روی تیم ملی گذاشته است. همانطور که اینکار را در بایرن انجام داد. من متقاعد شده‌ام که در قطر در مراحل بالاتر پیشروی خواهیم کرد. حال اینکه توان قهرمانی را داشته باشیم یا خیر، بیشتر بستگی به شانس و جزئیات کوچک دارد. در هر حال ما یک تیم بسیار رقابتی در جام جهانی داریم.

 

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *