بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

چلسی – رئال‌مادرید/ نبرد قهرمان و پرافتخارترین

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۵

خبرورزشی – امشب در دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج میزبان رئال‌مادرید خواهد بود؛ نبردی که فصل قبل هم در نیمه‌نهایی شاهد آن بودیم. چلسی؛ دوباره می‌توانی

بعد از رفتن رومن آبراموویچ هنوز تکلیف خیلی چیزها در باشگاه چلسی مشخص نیست و حالا به نوعی تنها دلخوشی هواداران‌شان موفقیت دوباره در لیگ قهرمانان اروپا است. با وجود مشکلات، توماس توخل تیمش را خوب جمع کرده و در تلاش است حداقل با یک جام فصل را تمام کنند. اگرچه در لیگ برتر شانسی برای قهرمانی نخواهند داشت، ولی جام‌حذفی در پیش است و در لیگ قهرمانان اروپا هم مدافع عنوان قهرمانی هستند. سد سختی مثل رئال‌مادرید را دارند، ولی فصل قبل هم زمانی که شانس‌شان برای برتری مقابل این تیم و فینالیست شدن را کمتر می‌دانستند، آن‌ها را شکست دادند. به نظر می‌رسد دوباره آبی‌ها بتوانند پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان را کنار بزنند. رئال‌مادرید؛ قهرمانی چهاردهم؟

دوگانه برای کارلو آنچلوتی خوشایند خواهد بود. او خاطرات خوبی از لیگ قهرمانان اروپا دارد و حالا در پی تکرار آن است. در مرحله قبلی رئال‌مادرید شاهکار کرد و قدرتش را به رخ تیم پرستاره پاری‌سن‌ژرمن کشاند؛ تیمی که این روزها از کهکشانی‌ها، کهکشانی‌تر است! رئال‌مادرید این فصل نسبتاً ثبات داشته و توانسته حداقل خیالش را بابت صدرنشینی در لالیگا راحت کند. اگرچه خوش‌خیالی رئالی‌ها باعث شد بدجور در ال‌کلاسیکو شکست بخورند، ولی کارلتو تیمش را جمع کرده تا آن اتفاق تلخ را فراموش کنند. حالا رئالی‌ها می‌توانند به قهرمانی چهاردهم در لیگ قهرمانان اروپا فکر کنند. اگرچه قبل از آن باید از چلسی انتقام بگیرند.

آخرین بازی
فصل قبل در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، چلسی ۲-۰ رئال‌مادرید را در استمفوردبریج برد تا راهی فینال و در نهایت قهرمان شود. ورنر و مانت گل‌های چلسی را در آن دیدار زدند.

آمار بازی
۵) چلسی و رئال‌مادرید تا به حال ۵ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که نکته عجیب پیروز نشدن کهکشانی‌ها است. ۳ بازی را چلسی برده و ۲ بازی مساوی شده.
۲) از بین دیدارهای چلسی و رئال‌مادرید تنها ۲ دیدار در لیگ قهرمانان بوده که یکی را چلسی برد و دیگری مساوی شد.
۴۹) چلسی در ۴۹ مصاف با تیم‌های اسپانیایی ۲۰ مرتبه برنده شده، در ۱۷ بازی به تساوی رسیده و ۱۲ بازی را باخته.
۴۴) رئال‌مادرید در ۴۴ دیدار با تیم‌های انگلیسی ۱۷ برد داشته، ۱۳ بازی‌شان با تساوی به پایان رسیده و در ۱۴ دیدار هم شکست خورده.
۵) چلسی و رئال‌مادرید با ۵ گل خورده در لیگ قهرمانان اروپا بهترین خط دفاع را در اختیار داشته‌اند. بایرن‌مونیخ هم با ۵ گل خورده شریک آن‌ها در این رکورد است.
۵) چلسی ۵ دیدار آخر خانگی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا را برده است. آخرین باخت آن‌ها در استمفوردبریج به یک سال قبل برمی‌گردد که مقابل پورتو با گل مهدی طارمی شکست خوردند.۳) رئال‌مادرید در ۳ بازی آخر خارج‌ازخانه‌اش در مراحل حذفی لیگ قهرمانان برنده نشده. ۲ باخت مقابل پاری‌سن‌ژرمن و چلسی و یک تساوی مقابل لیورپول در این ۳ دیدار برای‌شان ثبت شده.
۳) تعداد قهرمانی‌های کارلو آنچلوتی در لیگ قهرمانان اروپا از تیم سابقش بیشتر است. کارلتو ۳ مرتبه (۲ مرتبه با میلان و یک مرتبه با رئال) قهرمان شده، در حالی که چلسی فصل قبل دومین جامش را گرفت.
۸) کریم بنزما با ۸ گل زده در تعقیب روبرت لواندوفسکی صدرنشین جدول گلزنان لیگ قهرمانان است. ستاره باتجربه رئال‌مادرید با ۷۹ گل زده چهارمین گلزن برتر تاریخ این رقابت‌ها بعد از رونالدو، مسی و لواندوفسکی است.

مصدومان و محرومان
بن چیلول قطعاً نمی‌تواند چلسی را این دیدار همراهی کند. تکلیف کریستین پولیشیچ و کالوم هادسون اودوی به طور کامل مشخص نیست. ادن آزار مثل همیشه یکی از مصدومان رئال‌مادرید است. ایسکو هم آسیب دیده، ولی شاید او به این بازی برسد.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی: مندی، کریستنسن، سیلوا، رودیگر، جیمز، آلونسو، کانته، جورجینیو، مانت، زیاش و هاورتس
رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، میلیتائو، آلابا، مندی، مودریچ، کاسمیرو، کروس، آسنسیو، وینیسیوس و بنزما
 

دسته بندی ها : خبرورزشی
برچسب ها : , ,

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *