بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سهرابیان: سورپرایز قایقرانی را در بازی‌های آسیایی ببینید/به کمیته گفتم روی مدال‌های 2 رقمی حساب کند

منبع : خبرگزاری فارس
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۵:۰۹

علیرضا سهرابیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره نتایج قایقرانان در مسابقات قهرمانی آسیا، عنوان کرد: رکوردهایی که ورزشکاران آبهای آرام در این مسابقات داشتند نسبت به بازی‌های آسیایی جاکارتا و حتی کسب سهمیه المپیک پیشرفت بسیار خوبی داشت. من به اینکه رکوردهای قزاقستان و ازبکستان بالا و پایین شده بود کاری ندارم اما رکوردهای قایقرانان ما بسیار بهتر شده بود. من همه اینها را با آمار به شما می‌گویم.

رئیس فدراسیون قایقرانی افزود: ممکن است دوستان درباره وزش باد صحبت کنند اما در تایلند باد مخالف بود و ورزشکاران ما و چند کشور دیگر هم در لاینی قرار داشتند که باد می‌وزید فقط تایلندی‌ها در لاین خوب قرار داشتند که همین موضوع باعث اعتراض چند کشور شد. اگر تایلند می‌بینید چند مدال گرفته به خاطر همین بوده است. رکوردهای ما نشان می‌دهند ورزشکاران تلاش کرده‌اند و در رشته ما هم رکورد حرف اول را می‌زند. شما منتظر سورپرایز قایقرانی در بازی‌های آسیایی باشید. در اینکه چین ابرقدرت است شکی نیست، اگر این کشور بود شاید در بدترین حالت مدال‌های طلای ما نقره می‌شد.

وی درباره اینکه با این مدال‌ها ممکن است فشار روی شما برای بازی‌های آسیایی هانگژو بیشتر شود، گفت: من خودم انتظارات را بالا بردم و گفتم از قایقرانی انتظار مدال 2 رقمی داشته باشید این یعنی ما به مربیان و بازیکنان‌مان اعتماد داریم. در  مسابقات قهرمانی اروپا هند به ما گفت که ورزشکارش را با تمام هزینه‌ها به ایران می‌فرستد تا زیر نظر پدرو مربی خارجی کار کند، علاوه بر هند 4 کشور دیگر هم همین درخواست را داشتند. رئیس فدراسیون جهانی هم در مسابقات حضور داشت و به ما گفت ایران مانند آلمان در مسابقات جهانی شده است. به جای اینکه بگویند ما با دلار 26 هزارتومانی و با این هزینه‌ها تیم را اعزام کرده‌ایم که چه کار خوبی است می‌گویند مدال‌ها واقعی نبوده است. 

سهرابیان همچنین درباره نقش پدرو در موفقیت آبهای آرام و ادامه همکاری او، تصریح کرد: پدرو تا المپیک پاریس با ما همکاری دارد. او علاوه بر کار فنی از نظر فکری هم روی بچه‌ها کار می‌کرد و تکنیک آنها متحول شده است. ورزشکاران ما روزی 6 جلسه به مدت 4 ماه کار کرده بودند آن هم نه برای مسابقات تایلند بلکه هدف اصلی آمادگی برای بازی‌های آسیایی بود. انتظارات ما از پدرو به عنوان مربی خارجی تعلیم مربیان ایرانی است که شما دیدید چند مربی در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشتند. ما نباید فقط به خارجی‌ها تکیه کنیم و اگر قرار است مربی خارجی بیاوریم برای آموزش باشد. 

رئیس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این سوال که حمایت مالی از سوی کمیته و وزارت داشته‌اید، گفت: قبل از عید وزارت ورزش به ما کمک کرد کمیته پارالمپیک هم همین طور. بخش اعظمی از هزینه‌های ما را کمیته پارالمپیک داد. من همین الان به آژانس هواپیمایی بدهکارم و بدهی قبلی هم داریم اما برای این اعزام نه حرفی زدم و نه گریه کردم چون این بدهی‌ها به مرور پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه آزادی میزبان مسابقات روئینگ کاپ آسیاست، خاطرنشان کرد: این مسابقات خرداد برگزار می‌شود و باید رایزنی کنیم تا با فاصله کمی که مسابقات با بازی‌های آسیایی دارند، کشورهای زیادی شرکت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *