بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

معضل نقل و انتقالات فراتر از 100 میلیون یورو:‌ ​باشگاه نفرین‌شدگان!

منبع : خبرگزاری ایلنا
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | ۹:۱۶

ناکامی‌های لوکاکو در چلسی جدیدترین ناکامی است و تنها امباپه، کریستیانو رونالدو و گرت بیل بر این نفرین غلبه کردند.

به گزارش ایلنا، رئال مادرید در سال 2013 سد 100 میلیون یورویی را شکست تا گرت بیل را از تاتنهام به خدمت بگیرد و این بازیکن ولزی را به اولین بازیکنی تبدیل کرد که در چنین قراردادی مشارکت داشت.

بیل اولین کسی بود که وارد باشگاهی شد که در حال حاضر 12 عضو در آن حضور دارند اما تعداد کمی از آنها توانسته‌اند انتظاراتی را که در پی حرکت‌های آن‌ها وجود داشته، برآورده کنند.

بیل در 258 بازی برای رئال مادرید 106 گل به ثمر رساند و 67 پاس گل داد. او 16 عنوان قهرمانی از جمله پنج قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد و در تابستان امسال راهی تیم آمریکایی لس آنجلس اف سی شد.

با در نظر گرفتن عملکرد سایر بازیکنان که با قیمت بیش از 100 میلیون یورو خریداری شده‌اند، آمار بیل بسیار چشمگیرتر است. آخرین نفری که از استانداردهای مورد انتظار فاصله گرفت روملو لوکاکو است که تابستان گذشته با 113 میلیون یورو از اینتر به چلسی پیوست و یک سال بعد به صورت قرضی به ایتالیا بازگشت.

کدام بازیکنان در باشگاه نفرین شده‌ها حضور دارند؟

نیمار به پاری سن ژرمن: 222 میلیون یورو (2017)

تیم فرانسوی با صرف 222 میلیون یورو برای اجرای بند فسخ نیمار در بارسلونا، رکوردها و محدودیت ها را شکست اما به دلیل مصدومیت های متعدد از زمان حضور او در فرانسه، کاملاً برد نکرده است.

او در 144 بازی 100 گل و 60 پاس گل به ثمر رساند که بازگشتی چشمگیر است، اما تعداد بازی‌های آن چیزی نیست که انتظار می‌رفت. در مجموع، او 11 عنوان قهرمانی دارد، اما نه قهرمان لیگ قهرمانان اروپا.

کیلیان امباپه به پاری سن ژرمن: 180 میلیون یورو (2018)

امباپه که ابتدا در همان تابستان به همراه نیمار آمد اما به صورت قرضی از موناکو حضور داشت، یک سال بعد خرید او دائمی شد. امباپه از آن زمان در 216 بازی 170 گل و 88 پاس گل به ثبت رسانده است و اخیراً رئال مادرید را تا سال 2025 از خود دور کرده است.

برنده جام جهانی از این نفرین مستثنی است.

عثمان دمبله به بارسلونا: 140 میلیون یورو (2017)

خروج نیمار باعث شد بارسلونا به یک جایگزین نیاز داشته باشد و آن‌ها یکی را در دمبله پیدا کردند، یا اینطور فکر می کردند. آن‌ها برای به خدمت گرفتن این وینگر پول زیادی خرج کردند اما دوران حضور او در نیوکمپ تا حد زیادی سخت بود و با مصدومیت همراه بود.

آمدن ژاوی هرناندز شاهد بهبود اوضاع بود اما اکنون او می تواند با انتقال آزاد کنار رود زیرا بعید به نظر می رسد که تمدید کند.

فیلیپ کوتینیو به بارسلونا: 135 میلیون یورو (2018)

مانند دمبله، کوتینیو به بارسلونا آمد تا آن‌ها به دنبال بازسازی باشند و با رفتن آندرس اینیستا نیز چنین اتفاقی تکرار شد. او که با لیورپول تحت تأثیر قرار گرفته بود، باید در نیوکمپ می درخشید، اما با وجود شروع نسبتاً خوب، هرگز کاملاً یک بازیکن ثابت نشد.

ژائو فلیکس به اتلتیکو مادرید: 127.2 میلیون یورو (2019)

اتلتیکو پسر طلایی بنفیکا را با پرداخت پول کلان به خدمت گرفت و یکی از جذاب ترین استعدادهای جوان اروپا را به خطر انداخت. او نشانه هایی از درخشش خود را زیر نظر دیگو سیمئونه نشان داده است اما این احساس وجود دارد که او هرگز به ارتفاعاتی که زیر نظر آرژانتینی می توانست برسد، نخواهد رسید.

آنتوان گریزمان به بارسلونا: 120 میلیون یورو (2019)

کاتالان‌ها در خرید گریزمان در واقع به دنبال قهرمان جام جهانی رفتند، اما او قبل از بازگشت به اتلتیکو مادرید در 101 بازی فقط 33 گل زد و 15 پاس گل داد.

جک گریلیش به منچسترسیتی: 117.5 میلیون یورو (2021)

استون ویلا یک الماس داشت و همه گریلیش را می خواستند اما سیتی برای جذب او هزینه زیادی کرد. او فصل گذشته کمی بازی کرد اما در 39 بازی فقط 10 گل به ثمر رساند. شروع بدی نبود، اما انتظار بیشتری می رفت.

کریستیانو رونالدو به یوونتوس: 117 میلیون یورو (2018)

101 گل و 22 پاس گل او در 134 بازی حاکی از آن است که او از این نفرین مستثنی است و در سطح شخصی هم همینطور است اما در دوران حضور او در تورین، یوونتوس سری آ را از دست داد و اینتر و حالا آث میلان قهرمان شدند. او همچنین نتوانست به یوونتوس برای موفقیت در چمپیونزلیگ کمک کند و این بحث وجود دارد که خرید او باشگاه را به هم زد و آن‌ها را عقب انداخت.

ادن هازارد به رئال مادرید: 115 میلیون یورو (2019)

انتظار می‌رفت هازارد با درخشش در چلسی به لوس بلانکوس کمک کند تا با خروج کریستیانو رونالدو کنار بیایند اما او فقط 66 بار در سه سال بازی کرده است و با مصدومیت مواجه شده و هرگز واقعاً خود قدیمی خود را نشان نداده است.

روملو لوکاکو به چلسی: 113 میلیون یورو (2021)

دومین ماجراجویی بلژیکی در استمفورد بریج خیلی بهتر از اولین ماجراجویی او نبود. اولین دوره او 15 بازی و یک گل تمام شد اما پس از بازگشت، 15 بار در 44 بازی گلزنی کرد، اما با توماس توخل اختلاف پیدا کرد و اکنون به صورت قرضی با مبلغ 8 میلیون یورو به اینتر بازگشته است.

پل پوگبا به منچستریونایتد: 105 میلیون یورو (2016)

ویدیوی معارفه پوگبا با استورمزی یکی از خاطره انگیزترین لحظات او در اولدترافورد است، علیرغم هیاهویی که در بازگشت او از یوونتوس در سال 2016 ایجاد شد او 233 بار بازی کرد، 39 گل زد و 51 پاس گل داد. او قهرمان لیگ اروپا شد اما مربی تغییر کرد. در باشگاه به او کمکی نکرده اند حالا او برای دومین بار با انتقال آزاد از یونایتد به یوونتوس می رود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *