بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

یک خسته نباشید جانانه به فدراسیون بابت این تدارکات می گویم/ برای دور زدن اسکوچیچ فقط یک راه وجود دارد/ انتخاب سرمربی آمریکا دقیق است

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ | ۹:۴۸

جلال چراغپور درباره اینکه حسن کامرانی‌فر دبیر کل فدراسیون فوتبال عنوان کرده دو بازی تدارکاتی برای تیم ملی در فیفادی بعدی تدارک دیده شده اما اسامی آن تیم‌ها در روزهای آینده اعلام می‌شود، اظهار کرد: اگر آن تیم‌ها مشخص شده بودند بدون تردید اسامی را اعلام می‌کردند. پنجره باز است و منتظر هستند تا رقیبی برای تیم ملی پیدا کنند. آن زمان شاهد معرفی حریف تیم اسکوچیچ خواهیم بود و هنوز اندر خم یک کوچه مانده‌ایم. بازی‌های بسیار سختی در انتظار تیم ملی خواهد بود و امیدوارم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به خصوص در دیدار با انگلیس شاهد رخ دادن فاجعه نباشیم. در کرنرها و ضربات ایستگاهی ارسالی بازیکنان آماده‌ای که این حریف اروپایی دارد خیلی راحت می توانند بالاتر از مدافعان ما سر بزنند و تمرین لازم را برای مقابله با این حربه کاربردی انگلیس نداشته‌ایم و برنامه‌ای هم برای مقابله نداریم.

وی ادامه داد: انگلیس و ولز ضمن آنکه بازی‌های تدارکاتی برگزار می‌کنند در لیگ ملت‌ها نیز به مرور تاکتیک می‌پردازند. آنها ارزش‌گذاری خود را انجام داده‌اند و اصلاً نباید به نتایجی که می‌گیرند کوچکترین توجهی کرد چون برنامه این دو تیم ارائه قدرت حقیقی در قطر است. در تیم ملی ایران برنامه‌ها منسجم نیست و اهدافی که برای آینده باید تعیین کنیم کاملاً نامشخص است. با کلی گویی و زمان کشی پیش می‌رویم. وقتی که اندازه‌ها کوچک شود نباید هم بیش از این انتظار داشت. جای تبریک به عوامل مدیریتی فدراسیون فوتبال دارد که با این شکل از برنامه‌ریزی، روش نوینی را به دنیا نشان داده‌اند. سبک جدیدی که تدوین شده قطعاً در جام جهانی کارگشا خواهد بود و تیم‌های گروه B با حریفی که نمی‌تواند چالشی برای آنها ایجاد کند، بازی می‌کنند. ما اصلاً جام جهانی را جدی نگرفته‌ایم و نباید هم انتظار داشته باشیم در مصاف با تیم‌های رقیب در گروه B نمایش فوق‌العاده‌ای ارائه کنیم. عملکرد فدراسیون فوتبال جای خسته نباشید دارد.

یک خسته نباشید جانانه به فدراسیون بابت این تدارکات می گویم/ برای دور زدن اسکوچیچ فقط یک راه وجود دارد/ انتخاب سرمربی آمریکا دقیق است

کارشناس فوتبال در ورد اینکه آمریکا با ژاپن و عربستان دو بازی تدارکاتی در فیفادی بعدی تدارک دیده، بیان کرد: انتخاب بسیار دقیقی از سوی سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا رخ داده چون تلفیق بازی ژاپن و عربستان دقیقاً شکل فوتبال ایران است. ایران تفاوت نژادی گسترده‌ای دارد و بازیکنان تیم ملی ما به یک شکل بازی نمی‌کنند. شکل فوتبال عربستان کند با فیزیک بدنی بزرگ‌تر از ایران است که در برخی موارد مهره‌هایی دارند که به تعدادی از بازیکنان ایران نزدیک هستند. ژاپن هم فوتبال سریع، تند و تیز، چابک و فرار از جهات مختلف را دارد که چنین نوع بازی در عده‌ای از بازیکنان تیم اسکوچیچ وجود دارد. بازی با این دو تیم آسیایی شناخت خوبی به سرمربی تیم ملی آمریکا می‌دهد تا بتواند بازیکنانش را برای روز بازی با ایران آماده کند. از طرفی دیگر، بازیکنان آمریکا هم به درک کامل‌تری نسبت به بازی حریف خود می‌رسند. در حالی که ما دیداری با تیمی که شبیه آمریکا بازی می‌کند، تدارک ندیده‌ایم.

چراغپور درباره بحث تغییر دراگان اسکوچیچ از هداست تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: عادت داریم صورت مسئله را پاک کنیم به جای آنکه مسئله را حل کنیم. با توجه به شرایط مالی که فدراسیون دارد برداشتن اسکوچیچ امکان‌پذیر نیست. در واقع زورشان نمی‌رسد تا با او خداحافظی کنند و اگر چنین قدرتی وجود داشت تا به حال شاهد جدایی سرمربی کروات بودیم. تنها راهی گه وجود دارد این است که اسکوچیچ را راضی کنند تا حاضر به جدایی شود. چنین اتفاقی هم هرگز نخواهد افتاد چون هر فردی که سرمربیگری بداند فرصت حضور در جام جهانی را از دست نخواهد داد. البته با رفتن اسکوچیچ و آمدن هر گزینه دیگری شاهد اتفاق شگرفی نیستیم چون تدارکی که باید برای تیم ملی رقم نمی‌خورد و عالی‌ترین سرمربی دنیا هم نمی‌تواند بازیکنان خود را با این روش فدراسیون آماده رویارویی با حریفان نامدار خود در تورنمنت معتبر قطر کند. امیدوارم در جام جهانی نمایش آبرومندانه باشد و نتایجی تاریخی به سود رقبا رقم نخورد.

منبع: خبرگزاری آنا

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *