بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

حمید درخشان: خریدهای پرسپولیس عالی بود/ ساپینتو در استقلال موفق می‌شود

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۳

حمید درخشان کاپیتان و سرمربی اسبق پرسپولیس درباره وضعیت سرخ ها و تیم ملی ایران صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، حمید درخشان در رابطه با عملکرد پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات به ایرنا گفت:

طبیعتا همه تیم‌ها تلاش می‌کنند که خریدهای خوبی داشته باشند. پرسپولیس تیم بزرگی است و باید خوب بسته شود. تیم بزرگ بازیکنان بزرگ می‌خواهد. تا به اینجا خریدها عالی بوده و به نظرم پرسپولیس باید در خط حمله هم یک مهاجم گلزن جذب کند.

درخشان در رابطه با فصل گذشته و دلایل ناکامی پرسپولیس افزود:

فکر می‌کنم پرسپولیس در فصلی که پشت سر گذاشت تیم ناموفقی نبود؛ اگر به جایگاه این تیم در جدول نگاه کنید می‌بینید بعد از استقلال در جایگاه دوم قرار گرفت و شرایط خوبی را هم در لیگ پشت سر گذاشت. البته در اواخر فصل به خاطر مشکلاتی که در برخی از پست‌ها وجود داشت، نتایج برخی بازی‌ها را واگذار کرد و نتوانست امتیازات کامل را بگیرد به همین خاطر از کورس قهرمانی جا ماند و قهرمان نشد.

درخشان افزود:

پرسپولیس پنج سال متوالی قهرمان شد و امسال هم هواداران انتظار داشتند که تیم دوباره قهرمان شود. اما شرایط و مشکلاتی وجود داشت که این مهم محقق نشد. یکی از مهم‌ترین دلایل تغییرات مدیران باشگاه بود که ثبات مدیریتی را گرفته بود؛ البته در بحث بازیکنان و نقل و انتقالات هم پرسپولیس خوب کار نکرد و خریدهای خوبی را انجام نداده بود. باید بپذیریم در خیلی از پست‌ها پرسپولیس نیاز به تقویت داشت و بازیکنان خوبی را جذب نکرد. به طور مثال جذب بازیکنان خارجی کمکی به پرسپولیس نکرد چون این بازیکنان از کیفیت مطلوبی برخوردار نبودند و نتوانستند گره‌گشای پرسپولیس باشند اگر شرزود تمیروف به‌عنوان یک مهاجم خوب کار می‌کرد قطعا خط حمله پرسپولیس دچار ضعف کم‌تری می‌شد.

او در پاسخ به این سوال که مسئولیت جذب بازیکنان بی‌کیفیت خارجی با کیست؟ گفت:

فکر می‌کنم مسئولیت جذب بازیکنان فقط با سرمربی است هیچکس نمی‌تواند به سرمربی بگوید فلان بازیکن را جذب کند و فلان بازیکن را جذب نکند؛ قطعا او باید مسئولیت این امور را برعهده داشته باشد.

سرمربی پیشین پرسپولیس درباره فاش شدن مبلغ قرارداد یحیی گل‌محمدی توسط مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، گفت:

در هر صورت هرکسی یک قیمتی دارد و کاملا توافقی است. باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفته که این مبلغ را برای این مربی در نظر بگیرد. این مسائل جزو اسرار محرمانه است و نباید چنین اتفاقی رخ می‌داد، اما اعتقاد دارم مربیگری شغلی خطرناک است و باید هم پولش زیاد باشد. شما می‌بینید که در فوتبال اروپا بازیکنان یا مربیان با چه مبالغی جابه‌جا می‌شوند، چون شغل آنها بسیار پرخطر است.

او افزود:

شرایط ایران با بقیه کشورها فرق دارد و رسانه‌ای شدن قراردادها، بسیاری از مردم را ناراحت می‌کند. اگر مردم ایران در رفاه نسبی بودند و مشکلات اقتصادی وجود نداشت، آنها قطعاً به این مسائل حساسیت نشان نمی‌دادند. 

درخشان در رابطه با ساپینتو سرمربی جدید استقلال گفت:

قطعا با تشخیص و بررسی این انتخاب صورت گرفته است. در کشور ما به خارجی‌ها سرویس خوبی ارائه می‌شود اگر این اتفاق برای این مربی نیز رخ دهد به نظرم می‌تواند مربی موفقی در ایران شود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در رابطه با مشکلات تیم ملی گفت:

مشکلات ریشه‌ای است و باید ببینیم چقدر در لیگ خودمان رشد کرده‌ایم. در لیگ برتر ایران هم مشکل داریم. هرچند بازیکنان خوب و قابلی داریم و باید یکسری اصلاحات انجام شود.

او ادامه داد:

مشکلات برای یک هفته و یک ماه قبل نیست. در مقدماتی جام‌جهانی و در آسیا با تیم‌های قدرتمندی دیدار نکردیم. ضعف‌ها مقابل کره‌جنوبی که با برنامه بازی کرد، مشخص شد و دو گل هم خوردیم. باید خودمان را اصلاح کنیم.

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش که «آیا تغییر سرمربی می‌تواند شرایط تیم ملی را تغییر دهد؟»، یادآور شد:

تیم ملی با تغییر سرمربی به هیچ عنوان توفیقی به دست نخواهد آورد. زمان کمی تا شروع جام‌جهانی داریم و باید به جای تغییر، به فکر ترمیم نقاط ضعف باشیم. از طرفی فدراسیون هم می‌تواند کادر فنی تیم ملی را تقویت کند تا آدم‌هایی بیایند که بیشتر به کادر فنی کمک کنند. به اعتقادم کنار گذاشتن اسکوچیچ تصمیم درستی نیست.

درخشان درباره نتایج خوب ولز و آمریکا در بازی‌های اخیر و موفقیت انگلیس جلوی تیم‌های بزرگ اروپا هم گفت:

این تیم‌ها مدام کار می‌کنند و در حال برنامه‌ریزی هستند. آمریکا، آمریکای ۲۵ سال پیش نیست. شرایط ما هم خوب نیست. رقبای ما رشد می‌کنند و رو به جلو هستند ولی ما هنوز درجا می‌زنیم. هنوز همان جایی هستیم که ۳۰ سال قبل بودیم. به‌نظرم کیفیت بازیکنان ۱۰ سال قبل بهتر از امروز بود.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *