بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

دبیر کل عصائب اهل الحق عراق خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی شد/ درخواست مجدد انجام اصلاحات قبل از انتخابات

منبع : خبرگزاری تسنیم
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۶

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «قیس الخزعلی»، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق  تاکید کرد که فرآیند سیاسی در این کشور پس از استعفای نمایندگان فراکسیون جریان الصدر به رهبری مقتدی الصدر پیچیده‌تر شده است.

به گزارش العهد، الخزعلی بامداد امروز شنبه در سخنرانی خود در دیدار با جمعی از مدیران مراکز پژوهشی عراق گفت: فرآیند سیاسی اکنون و پس از نبود فراکسیون الصدر پیچیده تر شده است پس چگونه باید انتظار تشکیل دولت را داشته باشیم.

وی اعلام کرد : نتیجه انتخابات در هر دو صورت شرایط خوبی را فراهم نکرده تا تشکیل دولت به راحتی انجام شود و توافق بر سر انتخاب نخست وزیر سخت است.

الخزعلی بیان کرد: اقدام طبیعی، توافق سیاسی بر سر برگزاری مجدد انتخابات است به شرط آنکه قانون انتخابات اصلاح، رای الکترونیکی لغو شود و تغییرات مهمی در کمیسیاریای عالی انتخاب صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: این انتخابات باید شامل شورای استان ها نیز شود؛ چرا که مشکلی در سطح استان ها وجود دارد، زیرا به تنهایی هر کار بخواهد بدون وجود هیچ نظارتی انجام می دهد.

دبیرکل جنبش عصائب اهل حق تصریح کرد: مردم به دنبال آن هستند که قوه مجریه را خود انتخاب کنند و این قوه در برابر آنها مسئول است. همه تقریبا متفق القول هستند که باید استانداران به صورت مستقیم از طریق انتخابات انتخاب شوند.

الخزعلی بیان کرد: دولت آتی باید خدمتگزار باشد و از اولویت هایش ارائه خدمات اساسی و تامین فرصت های شغلی یا جایگزین آن باشد. اقتصاد باید از اولویت های دولت آتی باشد.

یادآور می شود که اخیرا مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق از نمایندگان فراکسیونش در پارلمان خواست استعفا بدهند. «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق استعفای آن‌ها را پذیرفت و نمایندگان جدید جای نمایندگان جریان الصدر را گرفتند.مقتدی الصدر هرگونه فشار ایران علیه گروه‌های شیعه را تکذیب کرد

انتهای پیام/

دسته بندی ها : خبرگزاری تسنیم
برچسب ها : ,

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *