بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

حسرت مورینیو؛ 2 مسابقه‌ای که سرنوشت فصل رم و یوونتوس را عوض کرد

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۶

آاس رم با ژوزه مورینیو به فرم ایده آل خود رسیده و در 10 بازی اخیر سری آ بدون شکست بوده است. رمی ها که در مقطعی از فصل تا رتبه هشتم جدول سقوط کردند، به لطف بردهای ارزشمند مقابل آتالانتا و لاتزیو اکنون با 54 امتیاز به رتبه پنجم رسیده اند و در فاصله 5 امتیازی با یوونتوس هستند.

به نقل از گاتزتا دلو اسپورت؛ مورینیو اخیرا تایید کرد تیمش فصل جاری را در یکی از رتبه های پنجم تا هشتم به پایان می برد و آنها در فاصله 7 هفته تا پایان سری آ شانس زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و رسیدن به یوونتوس در رتبه چهارم ندارند. رم در نیم فصل اول سری آ، امتیازات راحتی را مقابل هلاس ورونا، ونتزیا و بولونیا (3 باخت) از دست داد. آنها در بازی های نسبتاً آسان خانگی نیز اخیرا مقابل سمپدوریا، جنوا و هلاس ورونا 6 امتیاز مهم را از دست دادند. اما حسرت اصلی مورینیو به دو بازی مقابل یوونتوس برمی گردد. رمی ها در بازی رفت در شرایطی با نتیجه 1-0 مغلوب شدند که تیم برتر زمین بودند و جردن ورتو یک ضربه پنالتی را از دست داد؛ آن هم در شرایطی که گل آبراهام قبل از اعلام پنالتی، مردود شد.

اما کلیدی ترین بازی در تعیین سرنوشت رتبه چهارم سری آ به دیدار برگشت دو تیم در المپیکو مربوط می شود. رم تا اواسط نیمه دوم با نتیجه 3-1 از یوونتوس پیش بود و در شرایطی که همه منتظر یک برد بزرگ و راحت خانگی برای مورینیو بودند، یوونتوس طی یک کامبک غیرمنتظره و تاریخی از دقیقه 70 تا 77 به 3 گل رسید و بازی در نهایت با برتری 4-3 تیم الگری خاتمه یافت. در دقایق پایانی این مسابقه نیز لورنتزو پلگرینی یک ضربه پنالتی را از هدر داد. اگر رمی ها در این دو مسابقه بدشانس نبودند و حداقل پنالتی های خود را به گل تبدیل می کردند، اکنون به جای دو باخت، دو مساوی مقابل یوونتوس داشتند. در این صورت رم 56 امتیازی می شد و یوونتوس 55 امتیازی. این در شرایطی است که اگر رم اسیر کامبک یوونتوس در بازی برگشت نمی شد و همه چیز مطابق انتظار پیش می رفت، اکنون تیم مورینیو با اختلاف مناسبی نسبت به یوونتوس در رتبه چهارم قرار می گرفت. 

در هر صورت الگری و مورینیو به خوبی می دانند دو بازی رم و یوونتوس در این فصل، نقش تعیین کننده در تعیین سرنوشت تیم های آنها داشته است. مورینیو اگرچه هنوز از کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا ناامید نشده اما کاملاً آگاه است که تیمش به خاطر این دو بازی از قرار گرفتن در جمع 4 تیم بالای جدول باز خواهد ماند. موضوعی که همین حالا و قبل از پایان فصل هم حسرت و افسوس زیادی برای او و هواداران رم به همراه داشته است.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *