بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سپاهان در چالش صعود به لیگ نخبگان آسیا؛ فرصتی اندک، موانعی بزرگ

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۹

طرفداری | تیم فوتبال سپاهان که با غلبه بر گل‌گهر سیرجان راهی فینال جام حذفی شد، حالا باید خود را برای حضور در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا آماده کند. اما فرصت اندک برای آماده‌سازی و موانع متعدد، این چالش را برای سپاهانی‌ها دشوارتر از همیشه کرده است.

سپاهان 31 خرداد در فینال جام حذفی به مصاف مس رفسنجان خواهد رفت. با توجه به عدم کسب مجوز لیگ نخبگان توسط مس، حضور سپاهان در پلی‌آف این رقابت‌ها قطعی شده است. اما نکته حائز اهمیت اینجاست که تنها 47 روز بعد از فینال، سپاهان باید در اصفهان به مصاف شباب الاهلی امارات در مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان برود. در صورت برتری در این دیدار، شاگردان مورایس راهی قطر می‌شوند تا یک هفته بعد مقابل الغرافه صف‌آرایی کنند.

طولانی شدن فصل لیگ برتر، نیاز سپاهان به استراحت و فعالیت در نقل و انتقالات برای جبران ناکامی در لیگ و حضور قدرتمندانه در آسیا، فشار مضاعفی را بر این تیم وارد کرده است.

برنامه‌ریزی نامناسب سازمان لیگ، چالش دیگری برای سپاهان است. فصل جدید لیگ برتر ایران پس از دیدارهای پلی‌آف لیگ نخبگان آغاز می‌شود. این موضوع به ضرر سپاهانی‌ها است چرا که باید اولین بازی رسمی خود را در سطح قاره برگزار کنند. در مقابل، شباب الاهلی امارات، رقیب آن‌ها در مرحله پلی‌آف، 13 خرداد آخرین بازی رسمی خود را انجام داده و اکنون دو هفته از استراحتش می‌گذرد. نکته قابل توجه این است که لیگ امارات هم مانند لیگ ایران پس از پلی‌آف آغاز می‌شود.

در صورت نرسیدن به مرحله اصلی لیگ نخبگان، سپاهان باید فصل آینده مانند تراکتور در سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا بازی کند.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *