بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

خاطرات دانمارک تکرار شد؛ یان ماتسن از وسط دریا به یورو 2024 رسید

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ | ۱:۲۹

طرفداری | یان ماتسن و خانواده‌اش ساعات پراسترس و هیجان‌انگیزی را گذراندند. مدافع جوان هلند برای جانشینی فرنکی دی‌یونگ دعوت شده بود. 

به گزارش تایمز؛ والدین یان ماتسن حق داشتند که وقتی با تماس وحشت‌زده پسرشان روبرو شدند، فکر کنند که اتفاقی بدی برای او افتاده است. ماتسن که در جزایر یونان با شریک زندگی‌اش در حال خوشگذرانی بود، با این تماس، خانواده‌اش را نگران کرد. اما خوشبختانه، درام این بازیکن 22 ساله نه دریایی، بلکه یک مشکل غیرمنتظره بود. او به طور عجیبی به تیم ملی هلند برای یورو 2024 دعوت شده بود. ماتسن در دریای اژه مشغول ریکاوری از بی‌رحمی رونالد کومان برای خط زدن نام او از لیست تیم ملی و البته پایان فصل درخشانش در دورتموند بود. همانطور که او در تماس با پدر و مادرش، ادوارد و وندی، به درخواست کومان برای جانشینی فرنکی دی‌یونگ اشاره کرد، یک مشکل نیز وجود داشت: ماتسن کفش‌هایش را همراه نداشت و باید در اسرع وقت راهی کمپ تیم ملی می‌شد. 

پدر و مادر ماتسن می‌گویند:

اولین خواسته‌ یان این بود که به هلند بیاید، اما به نظر ما ایده خوبی نبود. یان وسایلش را پیش ما گذاشته بود. او اغلب وقتی از تعطیلات با ما برمی‌گردد، این کار را می‌کند. ما باید سریع عمل می‌کردیم.

آن‌ها کفش‌های آدیداس مورد علاقه پسرشان، یک چمدان و برخی وسایل شخصی دیگر را جمع کردند. آن‌ها ساعت ۷ صبح سه‌شنبه سفری چهار ساعته را با ماشین از فلاردینگن به دورتموند آغاز کردند، جایی که قرار بود پرواز ماتسن پس از پایان زودهنگام تعطیلاتش برسد. به محض رسیدن مدافع جوان، خانواده‌اش او را در آغوش گرفتند و سریعا وسایل او را تحویل دادند. پس از آرزوی موفقیت، ادوارد و وندی راهی خانه‌ خود شدند. مادر ماتسن در مورد ملاقات کوتاهش با او می‌گوید:

یان گفت «مامان، دیگر انتظارش را نداشتم، اما حالا می‌توانم بازی در یورو را تجربه کنم». این موضوع با همه اتفاقاتی که افتاده، فصل خاصی بوده است. من آن را رویای پنج ماهه یان می‌دانم. برنامه تابستانی خود ما هم کاملا به هم ریخته است. اما ما با خوشحالی، هفته آینده برای تماشای بازی یان دوباره به آلمان بر می‌گردیم. 

در سال ۱۹۹۲، بازیکنان دانمارک به معنای واقعی کلمه پس از عدم راهیابی به جام ملت‌های اروپا برای تعطیلات تابستانی خود در ساحل بودند، تا این که قرار شد به جای یوگوسلاوی راهی بزرگترین تورنمنت اروپا شوند. دانمارکی‌ها با پیروزی غیرمنتظره ۲-۰ مقابل آلمان در فینال، یک داستان رویایی را رقم زدند. رویای کوتاه مدت ماتسن این است که اولین بازی ملی خود را برای هلند انجام دهد. آن‌ها روز یکشنبه ماجراجویی خود در گروه D را مقابل لهستان در هامبورگ آغاز می‌کنند.

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *