بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

بالاتر از بزرگان اروپا؛ چهار بازیکن رئال مادرید و شش جام در لیگ قهرمانان

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۱:۴۵

طرفداری | پس از رئال مادرید و میلان و در کنار بایرن مونیخ و لیورپول، چهار بازیکن رئال مادرید بیشتر از هر تیم دیگری در قاره اروپا صاحب جام لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند.

رئال مادرید در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه 2-0 مقابل دورتموند به پیروزی رسید تا بدین‌ترتیب، لوس بلانکوس به پانزدهمین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا برسد. حضور در رئال مادرید ساده‌‌ترین راه ممکن برای رسیدن به جام نقره‌ای رنگ لیگ قهرمانان است و بازیکنی مثل جود بلینگام یا خوسلو در اولین فصل حضور خود در این باشگاه موفق به فتح این جام ارزشمند شدند. اما قضیه برای چهار ستاره رئال مادرید با این قهرمانی به شکل دیگری رقم خورده است. ناچو، لوکا مودریچ، دنی کارواخال و تونی کروس، چهار بازیکنی هستند که حالا با قهرمانی در ومبلی، به 6 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رسیده‌اند تا به رکورد دیگر بازیکن اسطوره‌ای رئال مادرید یعنی پاکو خنتو برسند.

پاکو خنتو، اسطوره رئال مادرید در دو دهه 50 و 60 میلادی به همراه رئال مادرید به شش قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا رسیده و از این نظر رکورددار این تورنمنت از نظر قهرمانی به شمار می‌آید. هر شش جام نقره‌ای رنگ خنتو در رئال مادرید به دست آمده است و حالا رکورد او بلاخره پس از بیش از شش دهه توسط چهار بازیکن رئال مادرید شکسته شد. حالا این چهار بازیکن رئال مادرید پس از خود رئال مادرید با 15 و میلان با 7 عنوان قهرمانی در کنار بایرن مونیخ و لیورپول با 6 عنوان قهرمانی در این مسابقات ایستاده‌اند. در واقع ناچو، کروس، مودریچ و کارواخال مشترکا با بایرن مونیخ و لیورپول (6) در جایگاه سوم پرافتخارترین‌ها در زمینه کسب عنوان قهرمانی UCL قرار می‌گیرند و تیم‌هایی چون بارسلونا (5)، آژاکس (4)، اینتر و منچستریونایتد (3) و دیگر بزرگان اروپا از نظر کسب عنوان قهرمانی چمپیونزلیگ پایین‌تر از آنها قرار می‌گیرند.

چهار ستاره رئال مادرید و شش جام لیگ قهرمانان اروپا

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *