بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

هشدار جدی اسطوره استقلال به ستاره های تیم جواد نکونام + عکس

صمد مرفاوی : در حال حاضر تنها نیاز استقلال دوری از حاشیه‌ ها است

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۰
صمد مرفاوی پیشکسوت استقلال درباره این تیم صحبت کرد

صمد مرفاوی پیشکسوت استقلال گفت : استقلال شرایط خوبی دارد و این تیم روی ریل افتاده است در حال حاضر تنها نیاز استقلال دوری از حاشیه‌هاست و نباید موضوعات این‌چنینی باعث ایجاد حواشی و مانع ادامه راه قهرمانی شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

صمد مرفاوی پیشکسوت استقلال می‌گوید:

قبول ندارم که استقلال با این رأی متضرر شده باشد چرا که استقلال حق خود را در زمین فوتبال می‌گیرد و نیازی به این ندارد که امتیازی از تیمی کسر شود و بر اساس آن کسر امتیاز صدرنشین شود. البته پیش از ارجاع این پرونده به کمیته استیناف مشخص بود که رأی کمیته انضباطی برمی‌گردد. مهم این است که استقلال نباید دنبال چنین امتیازاتی باشد و این تیم قهرمانی واقعی و بدون کسر امتیاز از حریفان را می‌خواهد.

او صحبت‌های خود را این گونه ادامه می‌دهد:

بی‌قانونی در فوتبال ایران موضوع جدیدی نیست و هر قانونی که در فدراسیون فوتبال وضع می‌شود، تبصره دارد و بر اساس آن تبصره آرای صادره تغییر می‌کند. در صورتی که ما باید در اجرای قوانین ثبات داشته باشیم اما این اتفاق نمی‌افتد و از سوی دیگر مسئولان مربوطه وارد می‌شوند و رأی را تغییر می‌دهند. قانون باید محکم و تضمین داشته باشد، تغییر رأی صادر شده موضوع جدیدی در فوتبال ایران نیست.

سرمربی پیشین استقلال می‌افزاید:

بارها قوانینی که خود فدراسیون فوتبال وضع کرده بود، توسط فدراسیون نقض شد. حدود 10 سال پیش زمانی که من سرمربی پیکان بودم، تیم راه‌آهن به دلیل استفاده از بازیکن غیرمجاز باید به دسته پایین‌تر سقوط می‌کرد، اگر این اتفاق می‌افتاد ما در لیگ برتر می‌ماندیم اما با ورود رئیس وقت فدراسیون فوتبال راه‌آهن در لیگ ماندنی شد و پیکان به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

او بیان می‌کند:

همیشه عوامل بیرونی باعث نقض قانون می‌شوند و اگر ما می‌خواهیم فوتبال قانونمندی داشته باشیم باید قوانین‌مان ثبات داشته باشد. استقلال باید مبارزه کند و راهی که انتخاب کرده را تا پایان فصل ادامه دهد. به هر حال بازی برگشتی هم وجود دارد و استقلال در بازی برگشت با تیم‌های سپاهان و پرسپولیس بازی خواهد کرد و در آنجا می‌تواند امتیاز کامل بگیرد و مدعیان قهرمانی را کنار بگذارد. استقلال چشم به محبت‌های این و آن ندارد.

مرفاوی در خصوص شرایط کنونی استقلال چنین نظری دارد:

استقلال شرایط خوبی دارد و این تیم روی ریل افتاده است. در حال حاضر تنها نیاز استقلال دوری از حاشیه‌هاست و نباید موضوعات این‌چنینی باعث ایجاد حواشی و مانع ادامه راه قهرمانی شود. خوشبختانه تفکرات و استراتژی تدوین شده توسط کادر فنی به خوبی در استقلال جا افتاده و به نظر می‌رسد وضعیت میان سرمربی و مدیرعامل هم کاملاً بهتر شده است.

سرمربی پیشین آبی‌ها صحبت‌های خود را این گونه ادامه می‌دهد:

استقلال از نظر فنی نسبت به ابتدای فصل پیشرفت خوبی داشته و بازیکنان به هماهنگی خوبی رسیدند و این موضوع در بازی‌های اخیر مشهود است. همه در استقلال صبوری کردند تا به این مرحله برسند. شرایط تاکتیکی خوبی در تیم حکمفرما شده است و این نشان می‌دهد که جواد نکونام کار خود را بلد است و بدون حاشیه تیم را به یک ثبات خوب رسانده است. اما این تیم برای رسیدن به قهرمانی نیازمند ابزاری است که این ابزار باید در نیم‌فصل دوم فراهم شود.

او در پایان می‌گوید:

منکر توانایی‌های بازیکنان کنونی استقلال نیستم اما واقعیت فوتبال این است که استقلال برای نیم‌فصل دوم باید تقویت شود. باید نفرات جدیدی در کنار این بازیکنان قرار بگیرند تا شرایط بهتری حاکم شود. فراموش نکنیم در دور برگشت کار دشوارتر می‌شود. استقلال در برخی از خطوط نیاز به بازیکن دارد و وظیفه مدیریت باشگاه این است که بازیکنان مورد نیاز مربی را در اختیار کادر فنی قرار دهد.

صمد مرفاوی پیشکسوت استقلال درباره این تیم صحبت کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *