بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

لزوم بیمه ورزشی برای فوتبالیست‌های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای + پیشنهاد ویژه برای هواران پرسپولیس

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۱
لزوم بیمه ورزشی برای فوتبالیست‌های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای + پیشنهاد ویژه برای هواران پرسپولیس

فوتبال یک ورزش پرطرفدار است که علاقه و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. مسابقات این ورزش نیز بسیار سرگرم ‌کننده، مفید و با سابقه طولانی است.  البته در کنار تمام حسن‌هایش، خطراتی نیز دارد. خطراتی که گاه منجر به صدمه شدید پا یا عضوی دیگر از بازیکنان می‌شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

فوتبال یک ورزش پرطرفدار است که علاقه و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. مسابقات این ورزش نیز بسیار سرگرم ‌کننده، مفید و با سابقه طولانی است.  البته در کنار تمام حسن‌هایش، خطراتی نیز دارد. خطراتی که گاه منجر به صدمه شدید پا یا عضوی دیگر از بازیکنان می‌شود. آسیب‌دیدگی در فوتبال یک امر رایج است و در فوتبال حرفه‌ای و نیمه ‌حرفه‌ای شاهد آن هستیم. البته در بسیاری مواقع این آسیب‌دیدگی قابل درمان است ولی هزینه‌های بالایی دارد. داشتن یک بیمه ورزشی مناسب، در این مسیر کمک کننده است و باعث می‌شود فرد ورزشکار به دلیل هزینه‌های بالا دلسرد و ناامید نشود.

بیمه ورزشی چیست؟

لزوم بیمه ورزشی برای فوتبالیست‌های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای + پیشنهاد ویژه برای هواران پرسپولیس

بیمه ورزشی زیرمجموعه بیمه حوادث است که به‌صورت ویژه برای امور ورزشی دایر شده است. در واقع هرگونه فعالیت‌های ورزشی آماتور و حرفه‌ای باید بیمه ورزشی داشته باشند.
بیمه ورزشی قراردادی بین یک ورزشکار با فدراسیون پزشکی و ورزشی است. در این قرارداد فدراسیون متعهد می‌شود در برابر گرفتن حق بیمه ورزشی برای مدت یک سال، هزینه‌های مالی آسیب بدنی، نقص عضو و فوت احتمالی را که ممکن است برای ورزشکار در هنگام تمرین پیش بیاید را بپردازد.
البته ورزشکاران آماتور و حرفه‌ای که در باشگاه‌ها فعالیت دارند، می‌دانند بیمه ورزشی اجباری است و ورزشکاران باید با داشتن بیمه ورزشی در ورزشگاها حضور یابند.

بیمه ورزشی شامل چه مواردی می‌شود؟

به‌طور کلی پوشش‌های بیمه ورزشی عبارت هستند از:

  • پرداخت هزینه درمانی برای آسیب‌های ناشی از فعالیت ورزشی
  • پرداخت هزینه غرامت نقص عضو برای حوادث مربوط به ورزش
  • پرداخت غرامت ناشی از فوت ورزشکار در حین ورزش

چنانچه ورزشکار بین ۷۲ ساعت تا ۶۰ روز بعد از تاریخ عضویت، نیاز به استفاده از بیمه حوادث ورزشی خود پیدا کند، می‌توانند از حداقل تعهدات تا دو برابر تعرفه دولتی استفاده کند. اگر هم از ثبت‌‌نام ورزشکار ۶۰ روز گذشته باشد، حداکثر تعهدات تا ۴ برابر تعرفه دولتی برای او محاسبه می‌شود.

چه کسانی باید بیمه ورزشی داشته باشند؟

طبق قانون  تمامی افرادی که با یک نوع ورزش سروکار دارند، باید بیمه ورزشی داشته باشند. از جمله افراد زیر:

  • آماتور
  • حرفه‌ای
  • ملی پوش
  • قهرمان
  • مدال آور
  • پیشکسوت
  • کوه‌نورد
  • مدیران باشگاه‌ها و…

اهمیت داشتن بیمه ورزشی برای فوتبالیست‌ها

فوتبال یکی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی در کل دنیا است که در ایران هم طرفداران زیادی دارد.  برخورد در فوتبال، خصوصاً در میان فوتبالیست‌های حرفه‌ای، بسیار بالاست. در صورت در داشتن بیمه ورزشی توسط فوتبالیست‌ها، تمام هزینه‌های مربوط به آسیب‌دیدگی در حوادث ورزشی بر عهده شرکت بیمه‌گر خواهد بود. رسیدگی به هزینه‌های درمانی کار بسیار سختی است؛بیمه ورزشی این مخارج را کاهش می‌دهد تا در چنین مواقعی، تمام اقشار جامعه توانایی پرداخت آن را داشته باشند.

ثبت نام آسان بیمه ورزشی

لزوم بیمه ورزشی برای فوتبالیست‌های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای + پیشنهاد ویژه برای هواران پرسپولیس

ورزشکاران عزیز می‌توانند به روش‌های مختلف این بیمه‌نامه را تهیه کنند؛ اما یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها، ثبت نام  و خرید آنلاین بیمه ورزشی است. برای این کارکافی است به سایت بیمه دات کام مراجعه کرده و از بخش «بیمه ورزشی» بیمه مناسب خود را خریداری نمایید. بیمه دات کام، حامی رسمی پرسپولیس در مسیر قهرمانی است و شرایط ویژه‌ای برای هواداران این تیم در نظر گرفته است. خرید بیمه ورزشی برای طرفداران پرسپولیس با کد تخفیف ویژه هواداری، تخفیف به خصوصی دارد و بخشی از عواید خرید مستقیما به باشگاه می‌رسد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بیمه ورزشی

برای گرفتن کارت بیمه ورزشی نیاز است مدارک زیر را ارائه کنید:

 

  • یک قطعه عکس ۳ × ۴
  • کپی کارت ملی
  • معرفی نامه رسمی از هیأت‌های روستایی و عشایری (برای کارت‌های روستایی و عشایری)
  • تأییدیه دهیاری یا شورای اسلامی مبنی بر سکونت فرد در روستا یا ذکر آدرس منزل در روستا جهت مکاتبات. (کارت‌های روستایی و عشایری)
  • کپی از کارت اقامت (برای اتباع غیر ایرانی)

مدارک مورد نیاز برای پرداخت هزینه درمان

اگر در حین ورزش دچار آسیب شدید و نیاز به استفاده از خدمات پزشکی داشتید می‌توانید با ارائه مدارک زیر هزینه‌ درمان خود را از بیمه ورزشی‌تان بگیرید:

  • فتوکپی کارت عضویت
  • اصل برگ گزارش حادثه ورزشی تکمیل شده و مهر شده توسط پزشک معالج، هیأت ورزشی مربوطه، هیأت پزشکی ورزشی
  • اصل ریز هزینه‌ها و صورتحساب بیمارستانی با مهر و امضاء واحد مالی و یا واحد ترخیص
  • در صورت بستری کپی برابر اصل شده برگ شرح بیمارستانی و شرح عمل جراحی در صورت عمل جراحی.
  • جهت فیزیوتراپی، س تی اسکن و ام آر آی، آرتروگرافی و … نسخه درخواست پزشک متخصص ضمیمه شود.
  • جهت هزینه دندانپزشکی، پرونده مربوط به آن باید ضمیمه گردد.
  • در صورت عدم بستری گزارش پزشک مبنی بر علت آسیب و نوع درمان انجام شده به همراه تکمیل فرم گزارش درمان موجود در هیأت پزشکی ورزشی.

لازم به ذکر است هزینه‌های درمانی فقط برای پوشش آسیب‌های ورزشی پرداخت می‌شود که در اماکن مورد تایید و دارای مجوز از سازمان ورزش و جوانان و سایر وزارت‌خانه ها رخ داده باشد. اگر هم حادثه پیش از عضویت ورزشکار اتفاق افتاده باشد، فدراسیون هیچ‌گونه تعهدی در قبال آن حادثه ندارد.

شرایط استفاده از بیمه‌ی ورزشی چیست؟

در صورت بروز حادثه باید فرم گزارش حادثه ورزشی تکمیل شود؛ این فرم در کلیه هیأت‌های ورزشی موجود است و تأیید آن توسط مراجع مشخص شده در پشت فرم الزامی است.

سقف تعهدات بیمه ورزشی چقدر است؟

پرداخت هزینه درمان به افرادی که مشمول حداقل تعهدات می‌شوند حداکثر تا 2 برابر تعرفه دولتی و به افرادی که مشمول حداکثر تعهدات هستند حداکثر تا 5 برابر تعرفه دولتی خواهد بود. همچنین چنانچه مصدومی از بیمه‌ای غیر از بیمه ورزشی به عنوان بیمه اصلی استفاده کند با ارائه گواهی مبنی بر پرداخت هزینه‌ها توسط بیمه اولیه، بیمه ورزشی به عنوان بیمه مکمل محاسبه شده و مبلغ مازادی که در تعهد بیمه اولیه نباشد تا سقف تعهدات فدراسیون قابل پرداخت است. سقف تعهدات این بیمه به شرح زیر است:

نوع تعهدسقف پرداخت
غرامت فوت بر اثر حادثه120 میلیون تومان
غرامت نقص عضو بر اثر حادثه90 میلیون تومان
هزینه‌های پزشکی بر اثر حادثه (بستری، توان بخشی، دندانپزشکی)70 میلیون تومان

 

 

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *