بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

افشاگری اسطوره پرسپولیس از نقطه ضعف اصلی تیم گل محمدی

اردلان آشتیانی : نقطه ضعف پرسپولیس حضور دانیال اسماعیلی‌ فر در کارهای تهاجمی است

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰
اردلان آشتیانی پیشکسوت پرسپولیس درباره دربی صحبت کرد

اردلان آشتیانی پیشکسوت پرسپولیس گفت : نقطه ضعف جدی پرسپولیس حضور دانیال اسماعیلی‌فر در کارهای تهاجمی، ایجاد فضا برای ضد حمله حریفان است که باید مراقبت کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

اردلان آشتیانی پیشکسوت پرسپولیس درباره اهمیت بالای دیدار دربی روز پنجشنبه اظهار داشت:

همیشه مسائل روحی و روانی در دربی مهم بوده و تیمی که باتجربه‌‎تر عمل کرده، موفق‌تر است. همچنین هر تیمی که بتواند آرامش بیشتری در تمام دقایق بازی داشته باشد، مطمئناً شانس موفقیتش نیز بالاتر می‌رود و نتیجه دربی را از آن خود خواهد کرد. در دربی هر کدام از تیم‌ها ابتدا گل بزند دیگر گل زدن برای تیم مقابل سخت خواهد شد، اما با این حال مشخص نیست در دربی فردا (پنجشنبه، ۲۳ آذر) چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی در مورد تجربه بالای بازیکنان پرسپولیس تصریح کرد:

پرسپولیس با پرس از جلو، بالا و مالکانه بازی می‌کند. کانال‌های کناری دفاعی پرسپولیس در چند بازی اخیر به مشکل خورده‌ است، اما بازیکنان تیم تجربه زیادی دارند و می‌توانند به خوبی بازی را کنترل کنند. پرسپولیس در کانال‌های کناری به خوبی موقعیت گل می‌سازد که دانیال اسماعیلی‌فر و سعید صادقی به همراه محمد عمری یا با یکی دیگر از مهاجمانش مثلث درست می‌کنند تا فرصت گل بسازند. اما نقطه ضعف جدی پرسپولیس حضور دانیال اسماعیلی‌فر در کارهای تهاجمی، ایجاد فضا برای ضد حمله حریفان است که باید مراقبت کرد.

کارشناس فوتبال درباره تفکرات جواد نکونام در ارائه بازی هجومی و گلزنی گفت:

سبک استقلال، به خاطر داشتن مهاجمان بلند قامت و سرزن مانند آرمان رمضانی و بلانکو بازی مستقیم خواهد بود که طبق آمار توپ‌های سوم را بیشتر از آن خود کرده‌اند و توانسته‌اند به گل برسند. استقلالی‌ها برای اینکه بتوانند توپ‌ سوم را بگیرند با ۲ هافبک دفاعی، مهدی‌پور و حامدی‌فر، بازی می‌کنند.

پیشکسوت فوتبال در مورد ضعف عمده پرسپولیس در دفاع یادآور شد:

از زمانی که مرتضی پورعلی‌گنجی در ترکیب حضور ندارد، خط دفاعی لیدر خودش را از دست داده و ارتباط کلامی بین نفرات دفاعی پرسپولیس از بین رفته است. در تیم‌‎های بزرگ دنیا این ارتباط کلامی بسیار مهم است که پرسپولیس بهترین مدافع خودش را از دست داده است. حسین کنعانی‌زادگان، گولسیانی، اسماعیلی‌فر و علی نعمتی ضمن اینکه ارتباط کلامی ندارند و هر کدام نقاط قوت و ضعف‌ خودشان را دارند.

آشتیانی در پایان درباره قدرت بازیکنان میانه زمین پرسپولیس خاطرنشان کرد:

پرسپولیس اگر بتواند با هافبک‌های میانی خودش با حضور میلاد سرلک، مسعود ریگی و سروش رفیعی بازی کند، وسط زمین را با تجمع زیاد از آن خودش خواهد کرد. اما اگر استقلال میانه میدان را از پرسپولیسی‌ها بگیرد، می‌تواند با پرس از یک سوم میانی کار را برای پرسپولیس سخت‌تر کند و زودتر وارد فاز تهاجمی شود که در بازی قبلی فاز دفاعی‌ پرسپولس در کانال‌های کناری بسیار شکننده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *