بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سنگ تمام ویژه اسطوره استقلال برای ستاره های تیم نکونام

بهتاش فریبا : بازیکنان استقلال کاری کردند که هیچ کسی در فوتبال ایران انجام نداده بود

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۷
بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال درباره این تیم صحبت کرد

بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال گفت : باید از همه بازیکنان و تمامی اعضای کادر فنی تیم فوتبال استقلال تشکر و قدردانی کنم این همه سالی که در این فوتبال هستم، امسال آن‌ها کاری کردند که هیچ کسی در فوتبال ایران انجام نداده بود و به خاطر هم‌تیمی‌های خود قراردادشان را کم کردند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال درباره کیفیت دیدار تیم فوتبال استقلال با ذوب‌آهن اصفهان در هفته یازدهم لیگ برتر، اظهار داشت:

هر دو تیم بازی‌ِ فنی و درگیرانه‌ای را از خودشان ارائه کردند و تغییر تاکتیک نیز در این دیدار دیده شد که نشان داد سرمربیان کاملاً از تفکرات تاکتیکی یکدیگر شناخت داشتند. ذوب‌آهن پرس قوی برای هافبک‌های استقلال در وسط زمین گذاشت و راه نفوذ وینگر‌ها را کاملاً بسته بود. زمانی که هافبک‌ها راه‌شان بسته شد، هر دو مربی با تعویض‌های‌شان به دنبال بازی مستقیم رفتند.

وی ادامه داد:

در چنین مواقعی، اگر تیمی بخواهد به گل برسد، شانس خودش را در زدن ضربات ایستگاهی، کرنر و شوت از راه دور، امتحان می‌کند. در نهایت استقلال با یک شوت از راه دور به گل رسید. ذوب‌آهن نیز در بازی مستقیم موفق بود و با چاشنی شانس، گل مساوی را به ثمر رساند که امتیازات در این بازی مهم بین دو تیم به طور عادلانه تقسیم شد.

فریبا در مورد به وجود آمدن حواشی پس از پایان دیدار استقلال و ذوب‌آهن عنوان کرد:

من نمی‌دانم شیوه تصویربرداری مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران برای لالیگا یا بوندسلیگاست. اما به نظر من که سال‌ها در لب خط زمین فوتبال بودم، کار تصویربردار اشتباه بود و این مورد که تصویربردار در تمامی دقایق بازی در کنار سرمربی است را نمی‌پسندم. چون بعد از هر بازی فشار زیادی روی کادر فنی و سرمربی است و ضربان‌شان بالاست. در برخی از اوقات نیز سرمربی روی نیمکت نشسته و این قدر استرس دارد که ضربان قلب خودش را می‌شنود.

کارشناس فوتبال ادامه داد:

تصویربردار دیدار استقلال و ذوب‌آهن با یک فاصله ۲۰-۳۰ سانتی‌متری با نکونام قرار داشت که به قول علی سامره؛ دوربین در حلق جواد بود. بهتر است بگذارند بازیکن، کادر فنی و سرمربی آرامش داشته باشد و با تمرکز به مسابقه‌اش فکر کند. همچنین باید یک فاصله معقول بین تصویربردار و نیمکت تیم‌ها وجود داشته باشد که مزاحمتی برای مربیان و سرمربی ایجاد نشود. امیدوارم دیگر چنین اتفاقاتی در مسابقات لیگ برتر وجود نداشته باشد.

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که تیم فوتبال استقلال چقدر برای قهرمانی در بیست و سومین دوره لیگ برتر شانس دارد، گفت:

از الان و در هفته یازدهم – دوازدهم مسابقات لیگ نمی‌شود گفت چه تیمی می‌تواند قهرمان شود. اما قاعدتاً در تمامی دوره‌های مسابقات لیگ برتر همواره تیم‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان، پتانسیل زیادی داشته‌اند و همیشه جز مدعیان قهرمانی بوده‌اند. باید در نیم فصل دوم درباره اینکه چه تیمی بیشتر شانس دارد تا قهرمان شود، صحبت کنیم. مثلاً هفته بیستم به بعد تقریباً می‌شود گفت که چه تیمی قهرمان می‌شود.

فریبا درباره جذب بازیکنان مدنظر جواد نکونام در نیم فصل دوم برای تقویت تیم فوتبال استقلال، یادآور شد:

با قانون من‌درآوردی سقف که فدراسیون درست کرده، هیچ چیز برای نقل و انتقالات میان فصل مشخص نیست. چون قوانینی که یک ساعته وضع و اجرا می‌شود، زیاد به نفع تیم‌ها نخواهد بود. در سال ۱۳۹۱ که من مربی استقلال بودم، قانون سقف قرارداد‌های بازیکنان را گذاشتند و تنش فراوانی وجود داشت. امسال نیز به خاطر قانون سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری شاکی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:

باید از همه بازیکنان و تمامی اعضای کادر فنی تیم فوتبال استقلال تشکر و قدردانی کنم. این همه سالی که در این فوتبال هستم، امسال آن‌ها کاری کردند که هیچ کسی در فوتبال ایران انجام نداده بود و به خاطر هم‌تیمی‌های خود قراردادشان را کم کردند تا قرارداد بازیکن و مربی با باشگاه استقلال ثبت شود. این اتفاق جای تقدیر و قدردانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *