بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کنایه آتشین امیر قلعه‌ نویی به ستاره های تیم ملی فوتبال ایران

امیر قلعه‌ نویی : پس از گل دوم مقابل تیم ملی هنگ کنگ از روی شکم‌ سیری بازی کردیم

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۵
امیر قلعه‌ نویی به برد مقابل هنگ کنگ واکنش نشان داد

امیر قلعه‌ نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت : بازی را خوب شروع کردیم و به گل رسیدیم یک مقدار در ادامه روی شکم‌ سیری بازی کردیم در نیمه دوم موقعیت‌های خوب گلزنی داشتیم که از یک قدمی و شش قدم نزدیم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

امیر قلعه‌ نویی پس از پیروزی 4 بر صفر تیم ملی فوتبال مقابل هنگ‌کنگ در نخستین دیدار در انتخابی جام جهانی 2026 گفت:

برد تیم ملی را تبریک می‌گویم. بازی خوبی را انجام دادیم و چند نکته خوب در این بازی وجود داشت. یکی از نکات خوب این بود که بچه‌ها نسبت به هم خیلی گذشت داشتند و توپ‌هایی که خودشان می‌توانستند گل کنند به هم‌تیمی خود می‌دادند و این برد اصلی ما بود. بازی را خوب شروع کردیم و به گل رسیدیم. یک مقدار در ادامه روی شکم‌ سیری بازی کردیم. در نیمه دوم موقعیت‌های خوب گلزنی داشتیم که از یک قدمی و شش قدم نزدیم.

وی ادامه داد:
هم در ساختار دفاعی و هم در ایجاد موقعیت و انجام یک بازی هجومی خوب بازی کردیم. بازی مقابل چنین تیم‌هایی که لایه‌های دفاعی فشرده دارند سخت است. تیم ما می‌توانست با گل‌های بیشتری به پیروزی برسد ولی در مجموع خدا را شاکریم که توانستیم با یک بازی هجومی توانستیم 4 گل به ثمر برسانیم. از همه تماشاگران و بویژه بانوان که خیلی خوب تشویق کردند تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین دغدغه او در فاصله 2 ماه مانده به آغاز جام ملت‌ها چیست؟ گفت:

کلیت قضیه این است که همه مجموعه تلاش می‌کنند، از رأس فدراسیون و هیئت رئیسه و بازیکنان و کادرفنی. یکسری مشکلات است ولی مهم این است که در این شرایط همه همدل هستیم و تلاش می‌کنیم تا مردم را خوشحال کنیم. خیلی مشکلات داریم که نمی‌توان در کنفرانس گفت. مهم این است که بازیکنان تلاش می‌کنند و شخص اول فدراسیون فوتبال دنبال برطرف کردن مشکلات است.

قلعه‌نویی یادآور شد:

مجموعه ما یک تیم واحد است و همه دوست دارند تیم ملی نتایج خوبی بگیرد، مهم‌تر از همه این است که بازیکنان بزرگ ما خیلی کمک می‌کنند. سردار می‌توانست هت‌تریک کند ولی با گذشت به طارمی پاس داد. ما چه از نظر فنی و چه رفتاری و اخلاقی به چیزهایی که می‌خواهیم رسیدیم ولی فوتبال در داخل زمین است و امیدواریم مردم را خوشحال کنیم. به مردم قول می‌دهم که مجموعه ما با همه قلب‌شان برای مردم تلاش می‌کنند.

وی در واکنش به صحبت‌های سرمربی هنگ‌کنگ که ایران را یکی از قدرت‌های آسیا دانسته و اینکه تیم ملی در جام ملت‌ها هم باید در مرحله گروهی با هنگ‌کنگ بازی کند، خاطرنشان کرد:

در آسیا فوتبال در حال پیشرفت است و نتایج این موضوع را نشان می‌دهد. مثل قبل نیست که ایران به مالدیو 17 گل بزند. آنها فوتبال را مقوله‌ و فرصتی می‌بینند که به جامعه‌شان کمک می‌کند و در فوتبال پایه‌شان سرمایه‌گذاری کردند و این‌طور نیست که بگوییم از قبل برنده هستیم. باید قدرت تاکتیکی‌مان را بالا ببریم تا در هر بازی قدرت‌مان را دیکته‌کنیم، حالا این بازی می‌خواهد مقابل ژاپن باشد یا هنگ‌کنگ.

امیر قلعه‌ نویی درباره عصبانیتش پس از گل چهارم تیم ملی تصریح کرد:

مربی عادت دارد که جنب و جوش داشته باشد. باید در این شرایط نظم تیمی‌مان را در ساختار دفاعی و حمله حفظ کنیم. بحث من این بود که روند بازی را به شکل خودش برگردانم. از الان باید این موضوع را نهادینه کنیم که هر فرصتی آخرین فرصت است و بازیکنان باید نهایت استفاده را داشته باشند. این خوب است که ما پس از هر گل به دنبال گل بعدی هستیم و علاوه بر آن نظم دفاعی‌مان هم خوب شده است.

سرمربی تیم ملی در این باره که بهتر نبود محمدجواد حسین‌نژاد زودتر به زمین می‌آمد؟ گفت:

اجازه دهید تصمیم‌گیری‌ها را ما انجام دهیم. ما در تمرینات هستیم، به هر حال تغییرات نیاز به زمان دارد، من این کار را بلد هستم و در گذشته در باشگاهی و تیم ملی انجام دادم. این بازیکنان باید کم‌کم به زمین بیایند و وقتی بازیکن 90 دقیقه‌ای شدند دیگر بیرون نیایند. این را هم قبول دارم که اگر در دقایق ابتدایی گل نمی‌زدیم ممکن بود بازی گره بخورد.

قلعه‌نویی در واکنش به این موضوع که 3 گل تیم ملی از سمت چپ پایه‌ریزی شد در حالی که پیش از این انتقادهایی از حضور احسان حاج‌صفی در ترکیب تیم ملی شده بود، خاطرنشان کرد:
انتقادات هست و ما باید احترام بگذاریم. مهمترین چیز این است که کارمان را انجام دهیم. ما با بازیکنان زندگی و آنها را رصد و آنالیز می‌کنیم و براساس قدرت تاکتیکی خودمان و حریفان‌مان یک جابه‌جایی را انجام می‌دهیم. بازیکنی که بتواند مقابل مارسی بازی کند یقیناً در آسیا موفق می‌شود. احسان هم یکی از خوب‌های ما بود ولی شاید در بازی‌های دیگر تغییرات داشته باشیم.
وی یادآور شد:
سن شناسنامه‌ای یک چیز است و آمادگی بازیکنان به لحاظ فیزیکی یک بحث دیگر. ما این شرایط را رصد می‌کنیم، دوندگی، سرعت و مسائل دیگر بازیکنان را زیر نظر داریم و به لحاظ فنی آنالیز می‌کنیم و اگر آمادگی را داشته باشند حتماً در ترکیب قرار می‌گیرند. خوشبختانه در هر پستی 2 بازیکن خیلی خوب داریم و در بعضی از پست‌ها مانند هافبک وسط، ما 3،4 بازیکن خیلی خوب داریم که بعضی‌هایشان جزو 23 بازیکن نبودند و می‌توانستند جزو 11 نفر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *