بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کنایه سنگین اسطوره استقلال به مدیران فدراسیون فوتبال ایران

سعید مراغه‌ چیان : چنین برنامه‌ ریزی در لیگ‌ های ضعیف دنیا هم وجود ندارد

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ مهر ۱۴۰۲ | ۹:۴۹
سعید مراغه‌‌ چیان پیشکسوت استقلال درباره این تیم صحبت کرد

سعید مراغه‌‌ چیان پیشکسوت استقلال گفت : اگر مسابقات سر موقع انجام شود برای همه اهالی فوتبال بسیار عالی است، اما به طور حتم برنامه‌ریزی در برگزاری مسابقات لیگ برتر وجود ندارد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سعید مراغه‌‌ چیان پیشکسوت استقلال درباره ۲ پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در تورنمنت چهارجانبه اردن، اظهار داشت:

تیم ملی در دیدار اول خودش مقابل اردن خوب بازی نکرد و حتی در نیمه دوم، اردنی‌ها سوار بازی بودند، گل زدند و یک پنالتی هم از دست دادند. شرایطی که در این دیدار دیدیم، به گونه‌ای بود که باید بیشتر روی خط دفاعی‌مان کار کنیم تا بهتر شویم. در دیدار دوم نیز تیم ملی توانست ۴ گل به قطر بزند و اصلاً باور کردنی نبود که تیم کی‌روش در ۲۰ دقیقه پایانی بازی‌ ۴ گل دریافت کند. قطر مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیاست و در یک دهه اخیر روی تمام رده‌های سنی خودش سرمایه‌گذاری کرده است. آن‌ها میزبان جام ملت‌ها هستند و مدت‌هاست روی جوان‌سازی تیم‌‌های‌شان کار می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیروزی در بازی‌های دوستانه برای رشد تاکتیکی تیم ملی تعیین‌کننده است، افزود:

مسلماً پیکارهای دوستانه شرایطش با رقابت‌های جام ملت‌های آسیا فرق دارد. تیم‌ها در رقابت‌های تدارکاتی به دنبال شناخت نقاط ضعف‌شان هستند. اگر تیم ملی بتواند با تیم‌های بزرگ بازی کند، می‌تواند بهتر نقاط ضعف خودش را پیدا کند و مشکلات فنی و تاکتیکی‌اش را زودتر مرتفع سازد. قطعاً بازی با تیم‌های قدرتمند و بهتر از خودمان به فوتبال‌مان کمک خواهد کرد تا بین‌المللی‌تر بازی کنیم.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا موفقیتی کسب خواهد کرد، عنوان کرد:

اکثر بازیکنان تیم ملی لژیونر هستند و این نفرات چندین سال کنار هم بودند و همین مسئله کمک می‌کند که تیم منسجمی داشته باشیم. اما در پیکار‌های مهم جام ملت‌ها تیم‌های قدرتمندی مثل ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان و استرالیا حضور دارند که در جام جهانی خیلی خوب کار کردند و در چند سال اخیر بیشتر از ایران پیشرفت داشته‌اند. بر همین اساس تیم ملی کار مشکلی در جام ملت‌های آسیا خواهد داشت.

پیشکسوت فوتبال ادامه داد:

امیدوارم که تیم ملی‌مان قهرمان آسیا شود و اگر قهرمان شد، مطمئناً برای بهبود وضعیت فوتبال ایران بسیار عالی است. کشور‌های ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان و استرالیا بالاتر از آسیا روی فوتبال خودشان کار کردند و از ساختار قدرتمندی برخوردار هستند. آن‌ها ابتدا روی پایه‌های خود کار کردند و سپس روی تیم بزرگسالان‌شان هم برنامه‌ریزی مدونی انجام دادند و به تیم‌های قدرتمند قاره آسیا تبدیل شده‌اند.

مراغه‌چیان درباره دیدار هفته ششم استقلال و هوادار گفت:

مثل اینکه برای اولین بار در این فصل استقلال در یک بازی خانگی با حضور تماشاگران بازی خواهد کرد. مشخص است که مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ کارشان را بلد نیستند، پس بهتر است کنار بروند و مایه آبروریزی نشوند. مگر درست کردن سکوها، نصب صندلی و چمن ورزشگاه اینقدر زمان می‌برد که نتوانستند این کار‌ها را انجام بدهند. فقط می‌شود گفت که این سوء مدیریت‌ها تأسف‌بار است.

وی در پایان در مورد عدم برنامه‌ریزی منظم بازی‌های لیگ برتر فوتبال خاطرنشان کرد:

اگر مسابقات سر موقع انجام شود برای همه اهالی فوتبال بسیار عالی است، اما به طور حتم برنامه‌ریزی در برگزاری مسابقات لیگ برتر وجود ندارد. چطور ممکن است ابتدا هفته هفتم، سپس هفته ششم و بعد هفته هشتم برگزار شود و خبری از هفته پنجم و دیدار دربی نباشد. مگر چنین چیزی ممکن است؟ هیچ جای دنیا اینگونه برنامه‌ای برای انجام بازی‌های لیگ، حتی ضعیف‌ ترین لیگ‌های دنیا وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *