بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

رکورد دایی و نکونام در خطر از سوی این ملی پوش

احسان حاج صفی و رسیدن به 132 بازی ملی

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ | ۹:۴۳
تیم ملی ؛ احسان حاج صفی و رسیدن به 132 بازی ملی

احسان حاج‌صفی در بازی تیم ملی مقابل اردن یکصد‌و‌سی‌و‌دومین بازی ملی‌اش را انجام داد تا یک گام دیگر به رکورد علی دایی و جواد نکونام نزدیک شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

حاج‌صفی به‌عنوان پرسابقه‌ترین بازیکن تیم ملی، همچنان صاحب بازوبند کاپیتانی است و در آستانه حضور در چهارمین جام ملت‌های عمر فوتبالش به سر می‌برد.

حاج‌صفی 34ساله نخستین بازی ملی‌اش را در ‌18سالگی مقابل زامبیا انجام داد. در پنجم خردادماه سال1387 و در روزهایی که علی دایی سرمربی تیم‌ملی ایران بود، حاج‌صفی جوان که در تیم سپاهان به‌عنوان پدیده لیگ مطرح شده بود، در ترکیب اصلی تیم ملی مقابل زامبیا به زمین رفت و 68دقیقه بازی کرد. او در آن دقیقه جایش را به مجتبی جباری داد که حالا سال‌هاست از فوتبال خداحافظی کرده است.

از 17بازیکنی که در آن مسابقه برای تیم ملی به زمین رفتند 16نفر از فوتبال خداحافظی کرده‌اند و 9نفر در لیگ‌های کشور و تیم‌های ملی مشغول مربیگری هستند. حاج‌صفی از آن تاریخ به بعد دائما پای ثابت اردوهای تیم ملی بوده و در 6تورنمنت بزرگ بازی کرده است. او در جام‌های جهانی 2014، 2018 و 2022 حضور داشته و جام ملت‌های آسیا را نیز در سال‌های 2011، 2015 و 2019 تجربه کرده است.

در این سال‌ها حاج‌صفی به‌ترتیب زیرنظر علی دایی، افشین قطبی، کارلوس کی‌روش، مارک ویلموتس، دراگان اسکوچیچ و بالاخره امیر قلعه‌نویی بازی کرد تا اینکه تعداد بازی‌های ملی‌اش به 132بازی رسید.

او حالا 17بازی با رکورد علی دایی و 19بازی با رکورد جواد نکونام فاصله دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *