بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

متلک سنگین اسطوره استقلال به مدیران فدراسیون فوتبال ایران

سیامک رحیم‌ پور : تعطیلات لیگ باعث می‌ شود تا بازیکنان به شرایط حداقل استاندارد نرسند

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۰
سیامک رحیم‌ پور پیشکسوت استقلال درباره این تیم صحبت کرد

سیامک رحیم‌ پور پیشکسوت استقلال گفت : در بحث کیفی اصلاً نمی‌ توانیم مواردی را بیان کنیم، چون این نوسانات و تعطیلات باعث می‌شود تا بازیکنان به شرایط حداقل استاندارد نرسند بر همین اساس ملی‌پوشانی که از دل لیگ برتر بیرون آمده‌اند نیز از نظر کیفی وضعیت خوبی ندارند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سیامک رحیم‌ پور پیشکسوت استقلال درباره تعطیلات لیگ برتر فوتبال اظهار داشت:

آنچه که مسلم است، با این تأخیر و وقفه‌هابی که در لیگ برتر اتفاق افتاده، تیم‌ها هنوز خودشان را پیدا نکرد‌ه‌اند. فقط تراکتور از این شرایط بهره برد، آن هم به خاطر اینکه ساختار تیم‌شان نسبت به سال قبل کلاً ۸۰-۹۰ درصد تغییر کرده بود و موفق شدند از شرایط بهترین استفاده را ببرند و نتایج بد هفته‌های ابتدایی خودشان را تغییر بدهند. از این رو باید رقابت‌ها این فصل را با این تعطیلات ارزیابی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که کیفیت مسابقات لیگ برتر چطور بوده، عنوان کرد:

در بحث کیفی اصلاً نمی‌ توانیم مواردی را بیان کنیم، چون این نوسانات و تعطیلات باعث می‌شود تا بازیکنان به شرایط حداقل استاندارد نرسند. بر همین اساس ملی‌پوشانی که از دل لیگ برتر بیرون آمده‌اند نیز از نظر کیفی وضعیت خوبی ندارند.

پیشکسوت فوتبال در خصوص پیر بودن بازیکنان حاضر در لیگ برتر افزود:

متأسفانه میانگین سنی بازیکنان حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران خیلی بالا رفته و می‌توان گفت که لیگ پیری داریم که البته قوانین هم در بالا رفتن میانگین سنی تاثیر مستقیم داشته است. به طور مثال در استفاده از بازیکنان زیر ۲۱ سال، باشگاه‌ها اجازه داشتند از دو رده سنی جوانان و امید از ۳۰ بازیکن بهره ببرند، اما الان جمع این دو رده سنی به ۶ نفر رسیده است.

وی ادامه داد:

با این قوانین راه‌های جوانگرایی در فوتبال را بسته‌اند، چون بازیکن زیر ۲۳ سال در فوتبال روز دنیا دیگر جوان نیست. این سبک و سیاق باعث شد تا میانگین سنی بازیکنان لیگ برتر بالا برود و میانگین سنی‌شان ۲۷ تا ۳۳ سال است. فاجعه جایی تکمیل می‌شود که این میانگین سنی برای رشد کیفی و کمی آینده باشگاه‌ها مناسب نیست تا به تیم ملی بازیکن جوان بدهند.

رحیم‌پور درباره اینکه چه راهکار‌هایی وجود دارد تا میانگین سنی بازیکنان پایین‌تر برود؟ گفت:

وقتی بخواهیم میانگین سنی بازیکنان جوان‌تر شود، آیتم‌های زیادی وجود دارد تا باشگاه‌ها برای استفاده از بازیکنان جوان ترغیب شوند. جالب اینجاست که فدراسیون فوتبال سال‌هاست که لیگ برتر را برگزار می‌کند، اما امتیازاتی برای جوان‌تر کردن تیم‌ها به باشگاه‌ها نداده است.

وی افزود:

به طور مثال قانون تعویض ۵ نفر است و برای ترغیب تیم‌ها اعلام کنند که در تعویض‌های ششم و هفتم خود می‌توانند از بازیکنان زیر ۲۱ سال استفاده کنند. این امتیازاتی است که فدراسیون می‌تواند به باشگاه‌ها بدهد و این راهکارها باعث خواهد شد که باشگاه‌ها بیشتر از آکادمی خودش بهره ببرند و کیفیت آکادمی باشگاه‌ها هر سال بالاتر خواهد رفت.

کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد:

زمانی که پرسپولیس با سرمربیگری برانکو به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد، پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بسته بود و آن‌ها نمی‌توانستند بازیکن بگیرند، پس مجبور شدند از بازیکنان تیم جوانان و امیدشان استفاده کنند، اما به محض اینکه پنجره‌شان باز شد دیگر به سمت آکادمی خودشان نرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *